Ono se to podava jako neco "prevratneho" ale pudl tohoto sporu neni v tom, ze by nekdo delal reklamu na produkty nejake firmy a ta si to neprala a soud ji dal zparavdu. Pokud jsem v ramci EU a volneho pohybu zbozi legalne nabyl produkty nejakeho vyrobce s vycerpanou ochrannou znamkou mohu je legalne prodavat a mohu na ne delat reklamu (v tomto rozhodl jiz i Evropsky soud) a vyrobce/dovozce/distributor (drzitel prav) toto nemuze zakazat. Samozrejme nemuzu u toho pouzivat napr. logo dane znacky.
Zde je jiny problem. A to ten, ze na ochrannou znamku (produkty) jedne firmy vyskakovaly inzeraty konkurencnich produktu. Neco jako kdyz na slovo "Skoda octavie" by vyjizdel treba inzerat prodejce Citroenu na vozy Citroen. Slo tedy o klasicky pripad nekale souteze. A toto se nemuze. A toto je spravne.
Toto rozhodnuti muze pomoci hlavne zavedenym znackam. Ze proste na kw jedne znacky nebudou vyjizdet inzeraty konkurencni znacky.
Pro beznou inzerci se nic nemeni.
Otazka spis zni, jak muze provozovatel (google, seznam, ...) vedet, ze ten kdo pozaduje smazani inzeratu je skutecne tim, kdo je k tomu opravnen? Mohlo by se totiz klidne stat, ze to bude pozadovat konkurence, a pak po nich zcela opravnene bude prozmenu chtit nahradu skody skutecny majitel.
Tudiz to, ze firma reaguje az na rozhodnuti soudu je spis normalni, nez to, ze cokoli kona na jakysi pozadavek.
Hloupost. Hlavičku mailu lze upravit. Stejně tak si mohu naskenovat hlavičkový papír nebo si jej prostě někde v kanceláři na návštěvě vzít a nebo si ho prostě vymyslet - nikdo neví, jak vypadají hlavičkové papíry firem v republice.
Samozřejmě můžete všechno udělat oficiálněji se svojí fotografií, notářsky ověřeným podpisem na dokumentu ověřujícím kopii rodného listu, výpisu z obchodního rejstříku doručeném osobně dotyčnou osobou na sídlo společnosti, kde budou dokumenty ověřovány armádou pověřených pracovníků po nezbytně nutnou dobu... po kterou ta reklama už stejně poběží a následně už nebude mít smysl to po té době ani dál řešit :)
Pokud mám registrovanou ochranou známku, tak jsem schopen to Seznamu prokázat. Zcela jednodušše pošlu firemní email nebo dopis na firemním papíře a Seznam je povinen inzeráty na slovo s mojí ochranou známkou okamžitě smazat a další již nikdy nezadávat. Stejně tak, jako si Seznam hlídá, aby někdo neinzeroval na jeho klíčová slova. Jenom v tomhle případě byl správce skliku pitomec.
Tak především je přístup Seznamu k smíchu, protože to sám dělal. Když jsem tam pracoval, tak existoval seznam klíčových slov, které se týkaly vlastních produktů a služeb Seznamu a nebylo možné na ně žádným způsobem inzerovat právě proto, že Seznam věnoval energii pro vývoj těchto služeb a nechtěl, aby na nich (jejich jménech) někdo parazitoval. Byl prostě zákaz to prodat.