Myslím si, že Seznam udělal dobře. Většina inzerentů potřebuje hlavně cílenou reklamu. Jsou tu však také firma a jejich produkty, které potřebují působit plošně (např. některé produkty bank, pojišťoven, a pod.). Jinak si nedovedu představit proč by měla např. firma vyrábějící grafické stanice mít umístěnu reklamu např. na titulní stránce Blesku či na stránkách věnovaných zábavě či cestování. To jsou potom vyhozené peníze!
Nas prumerny clickrate by nam v USA vubec nezavideli, je uplne stejny, pohybujici se v subprocentnich urovnich. Cokoliv nad 0.4% uz je uspech. Podle statistik dostupnych na Mr.Linx patrily mista Seznamu k velmi malo uspesnym mistum (z hlediska click-rate) - coz je vcelku logicke pri te mase inzeratu, ktere weby seznamu generuji.
Bylo by moc zajimave kdyby Seznam poskytl jakou vytizenost jeho reklama ma -tj. kolik % je SKUTECNE prodano - vzhledem k objemu generovanych impresi a k celkovemu objemu inzerce (v penezich) to nevypada na uspech.
Nevím Dane, jestli clickrate nad 0,4 procenta je uspech. Podle me nikoli. Je to vsechno v banneru a znam nekolika banneru - jeden je muj :), u kterych se clickrate pohybuje kolem 8-12 procent - je to pochopitelne formularovy banner, zadny image - ten by mel nizsi klikatelnost.
To je tezko rici - dalo by se rici, ze o oboji, ale to moc nejde dohromady. Udelal jsem proto banner, ktery ma klikaci formularova tlacitka, ale soucasne obsahuje vsechny informace o Intervalu. - Byl to ten banner, ktery nedal spat vecne nespokojenym chlapcum:) z Netmagu. Klikatelnost v IMS mel asi 3-4 procenta, v Billboadu kolem 2.5 procent. Vlk se trosku nazral a koza zustala prakticky cela.
Nedavno jsem mluvil s jednim nejmenovanym 'prumernym uzivatelem internetu' a kdyz jsem se pred nim zminil o BillBoardu.cz, rekl mi, ze ho uprimne nesnasi, protoze maji ten banner, ktery nejde krizkem v rohu vypnout (myslen ten s volbami Billboard - Bill Gates - Bill Clinton). Ten clovek se nechal oklamat trikovym bannerem, kliknul na nej, nicmene shledl prave jednu stranku a k propagovanemu webu ma ted averzi. Banner Intervalu s tou vysokou uspesnosti je podobny - podle me na nej sice hodne lidi klikne, ale vetsina z nich okamzite odejde a Interval pak moc rada nema.
Pokud nekdo chce dosahovat vyssi CTR trikovymi bannery, je to jeho rozhodnuti, ja osobne se je ale snazim nepouzivat. Kdyz uz chci vyssi CTR, soustredim se na rich-media banner, ktery nijak neklame a CTR ma casto jeste lepsi.
Stoprocentni souhlas. Jsem prave jeden takovy prumerny uzivatel. Svoji soukromou homepage mam v billboardu.cz a kdyz jsem se pred casem dival na nejuspesnejsi bannery, tak to bylo pro smich a spis to ilustrovalo zalibu ceskych surfaru v pitominkach. Nejuspesnejsi byly bannery typu "Chcete penize? ano - ne" nebo "Pokracovat? ano - ne" v grafickem provedeni okna windows. 0,0 informaci o propagovane strance.
Zapomente konecne na CR, ten je dulezitej akorat pro ty, kterym zalezi na traficu, kterej prozenou skrz svy stranky. Pro uspesnost reklamy ma click-rate jen maly vyznam. (Viz zprava vyzkum IAB)
Myslím, že logickým pokračováním by mělo být zrušení celé domény Seznam. Pan Lukačovič si myslel, že je pánem českého Internetu ale svým pirátským chováním (zcela záměrné zvýhodňování některých firem bez jakýchkoliv pravidel , oklešťování odkazů, doba zařazení odkazu) se dohnal do situace, kdy mu zcela jasně teče do bot a zoufale se snaží udržet náskok před nastupující konkurencí solidnějších a čestnějších firem. Holt Vám pánové začíná končit to bratříčkování a kamarádíčkování typu já na bráchu brácha na mne.
Nevím, zda je Seznam na zrušení, faktem je, že usnuli na vavřínech a např. jejich ne on-line zařazování do databáze (v jednom případě jsem čekal 5 týdnů !!!) je téměř nepochopitelné. V tom ho ostatní vyhledávače jasně válcují. Seznam totiž hodně těží z toho, že už ho léta mají uživatelé nastaven jako startovní stránku a neumí si to změnit :o) !
Usnout na vavřínech - to je v případě Seznamu velmi povedený eufemismus. Včera mi přišlo potrvrzení o zařazení odkazu PO DVOU slovy DVOU MĚSÍCÍCH, téměř na den přesně. Mezitím se odehrály některé změny na serveru, takže bych odkaz chtěl trochu opravit, ale neodvažuji se o cokoliv žádat.
Bohužel je Seznam.cz "tradičním" výchozím místem pro spoustu uživatelů a dobře si to uvědomuje. Osobně počítám s tím, že masivní propagace na Centrum.cz tyto problémy brzy vyřeší. :o)
Nevím, zda je Seznam na zrušení, faktem je, že usnuli na vavřínech a např. jejich ne on-line zařazování do databáze (v jednom případě jsem čekal 5 týdnů !!!) je téměř nepochopitelné. V tom ho ostatní vyhledávače jasně válcují. Seznam totiž hodně těží z toho, že už ho léta mají uživatelé nastaven jako startovní stránku a neumí si to změnit :o) !
Neda mi to a jako clovek co ma v Seznamu za ukol obsah serveru Seznam se pokusim na par otazek odpovedet.
a) Pokud jde o rychlost vyrizovani odkazu, pak v soucasne dobe jsme na 30ti dnech. Problem je v tom, ze v techto 30ti dnech je zaroven 10 dni, kdy se jak zadosti nevyrizovaly, ale ani nove nemohly pribyvat z duvodu prechodu na novou DB. Nejpozdeji za 10 dni tato doba bude cinit mene jak 20 dni a tato doba se bude dale snizovat na zhruba 7 dni coz je pracovni optimum, protoze pri poctu 10 000 zadosti mesicne, ktere dostavame je uzitecne udrzovat urcitou vyrovnavaci frontu.
b) Doba zarazeni odkazu za 2 mesice je skutecne mozna. Zadosti radime do fronty a pokud dobe, kdy je zadost vyrizovana neni jeji webovy odkaz funkcni, pak se tato zadost jednoduse zaradi na konec fronty.
c) Nevim co je mysleno zamernym zvyhodnovanim nekterych firem. U komercnich odkazu je toto mozne pouze v pripade partnerstvi nebo pokud si to nekdo zaplati. Pravidla a moznosti jsou tedy jasne.
Pane Forche, vám by měli v Seznamu zakázat se veřejně vyjadřovat, děláte jim víc škody než užitku. Třicetidenní "běžnou" lhůtu na zařazování raději vůbec nekomentuji - pokud to nezlepšíte, položí vás to.
Píšete, že "U komercnich odkazu je toto mozne pouze v pripade partnerstvi nebo pokud si to nekdo zaplati. Pravidla a moznosti jsou tedy jasne".
V čem jsou jasné? Na odkazu reklama.seznam.cz se nic nepíše o žádných pravidlech komerčních odkazů, žádné ceníky, ba vůbec, že by něco takového existovalo. S kým se mám na tom domlouvat? S vámi asi ne; dostal bych odpověď za dva měsíce.
Reaguji na vetu: "Na odkazu reklama.seznam.cz se nic nepíše o žádných pravidlech komerčních odkazů, žádné ceníky, ba vůbec, že by něco takového existovalo."
Odpoved: Pozorny ctenar si jiste vsimne odkazu uplne dole s nazvem Top Odkazy. Zde se kazdy dozvi obchodni podminky, cenik i kontakt na nase obchodni oddeleni. Kdo chce, ten si informace najde.
Pokud jde o me odpovedi, pak odpovidam kazdy pracovni den a nekdy i o vikendu na vsechny dotazy zaslane na mou emailovou adresu, pokud se na ne da vzhledem k jejich forme a obsahu odpovedet.
Vazeny pane Forche, vazeni ctenari a "kolegove".
Rad bych pridal svuj nahled na celou vec:
1. Nikdo nemuze Seznamu uprit jeho vysadni postaveni a zaroven to, jak se Seznam svym zpusobem zaslouzil o rozvoj interentu v CR. Tolik na obranu Seznamu, nebot z predchozich prispevku cisi urcita nevrazivost.
2. To ovsem Seznam neomlouva ve zpusobu vyrizovani zadosti o pridani stranek. Naopak! I kdyby bylo zadosti milion denne, jste povinni a Vase profesionalni cest by Vam mela velete - zverejnit ho kdyz uz ne v den zadosti, tak alespon rekneme do 3-4 dnu. 10000 zadosti mesicne je v prumeru 300 zadosti denne. Vzhledem k tomu, ze Seznam je jiz delsi dobu dosti ziskova organizace, myslim, ze zamestnat par lidicek navic, kteri by vyrizovali pozadavky nemuze byt problem. Nejste-li to schopni takto delat, pak jste diletatni. Valna vetsina operaci se totiz da zautomatizovat, a to az do onoho "osudneho" kroku, ve kterem urcite, ze odkaz je vhodny ke zverejneni.
V teto souvislosti si totiz musim prihrat polivcicku: 15.4. jsem podal zadost o zverejneni odkazu na stranky Mesta Zatec (www.mesto-zatec.cz). Dnes je 24. 5. a stranky zverejneny nejsou.
OUHA!, kde je i tech zapeklitych 30 dnu??? :o(
(Mimochodem, domena i se strankama bezi nekdy od brezna, tudiz je, byla a snad i bude vzdy bezne dostupna).
To je ostuda SEZNAMU a verte pane Forche (a doufam, ze si to precte i p. Lukacevic), ze takto se z Vas mezi odbornou verejnosti stava "N E O B L I B E N Y SEZNAM". No a zde asi narazime na pricinu, proc je v prispevcich tolik averze k Seznamu. Vsichni prispevovatele totiz nekdy sva dila do Seznamu pridat museji. Vsichni jsme asi ochotni par dnu poseckat, nez se udaje overi. Ale mesic - dva, kdyz jinde se to zvladne napockani? K tomu neexistuje adekvatni odpoved, ze ne? :o((
Zaujala mne vase slova: "jak se Seznam svym zpusobem zaslouzil o rozvoj interentu v CR", kdyby misto internetu bylo "internetovych inzerentu", jeste bych to mozna chapal, ale vse co seznam temer od zacatku (a dle mych skromnych informaci byl seznam profitujici jiz davno predtim nez spousta lidi tusila ktera bije) dela je vzdy pouze cesta k ziskum, profitu a vlastnimu uzitku, nezijeme v raji aby vse bylo zadarmo a temer vsichni delaji predevsim pro svuj profit a vse ostatni je az za nim (ackoli se nam vsichni snazi vsugerovat ze je to uplne jinak), takze rozvoj v jake oblasti? Katalogu bylo vice (celosvetove, Internet neni o ceskem prostredi), seznam byl a je pouze dalsim v rade, to ze se uchytl je dano ceskou specifikou a pristupem lidi k nemu... - vase slova se mi zdaji hodne nadnesena, to je jako byste rekl, ze Software602 se svym T602 (a pozdeji Wintextem) se vyrazne zaslouzil o rozvoj Windows v CR - ano Sft602 podporuje Windows, jeho Trabant602 donutil mnohe uzivatele prejit na Wintext602, nyni za velmi prijatelnou cenu oproti MS Office, ale jak toto proboha souvisi s rozvojem Windows? Stejne jako Seznam je nejaky takovy Software602 (pusobici na platforme MS Windows), ktery pusobi na platforme Internet, nic vic, nic min.
Zadost na http://www.mesto-zatec.cz evidujeme v nasi databazi od 28.4.2000 pokud budete mit se zvou zadosti nejake problemy neni problem poslat email a Vas problem vyresim.
Prijimani novych lidi, kteri by pokryli pocet zadosti neni problem. Problem nastava v pripade, kdy databaze se kterou se pracuje prestava splnovat zakladni vykonove pozadavky. Pak navysovani pracovniku limitne k nekonecnu neni resenim. Proto Seznam presel na novou databazi, se kterou stahnuti skluzu a nasledne udrzeni odpovidajici doby vyrizovani zadosti "vcas" nebude problemem.
No nevim o jakych 30 dnech mluvite??? Registroval jsem sve stranky u Seznamu a u Centra a hádejte, jak to dopadlo. U Seznamu to trvalo 53 dní, u CENTRA to bylo do druhého dne!!! Uz se tesim na Vasich uzasnych 20 dni :((.
Sorry, stačilo jednou, že, ale povedl se mi neskutečný myšší dvojklik. Jinak jsem se domníval, že když se můj CR pohybuje kolem necelých 3 % (zblblý z CR erot. bannerů), tak je to pořád špatně, ale teď zjišťuji, že je to vlastně hodně dobře. Zajímavé je, že to je pouze u Mr. Linx, u Billboardu je to 0,9 % ten samý banner. Vysvětlí mi to někdo? A pokud byste tedy někdo chtěli udělat banner, obraťte se na amatéry :o))
U mr.linx banner se stahuje z mista, ktere uvedete, billboard to stahne k sobe a potom zobrazuje od sebe. Pokud je banner vetsi jak 5 kilo, u billboardu dost casto se ani nenacte. Proto je tam tech 0.9 %
Co to melete zase za blbosti? My zobrzaime na strankach denne cca 20 tisic prouzku BillBoardu a zobrazuji se mi korektne, stejne tak ctverce, jichz zobrazujeme denne cca 10 tisic. Nemyslim si, ze to je nejak extra moc, ale rozhodne si myslim, ze to je docela slusny vzorek na to, abych mohl tvrdit, ze vase tvrzeni je lzive a nikterak nepodlozene!
Také mně se zdá, že fungování Billboardu je v tomto směru lepší, ale na druhou stranu to přeci není důvod k tomu, abychom se uchylovali k tak silným slovům! Pan Bily jen vyjadril svuj nazor.
Co je to za nesmysl? Stejne tak bych mohl rici, ze Mr.linx jena tom hure, protoze staci, aby nejel vas server, odkud tahate reklamu ci byl pripojeny pomalou linkou a uz se vam na danem serveru nenacte banner.
Problem neni v Billboardu, ale asi ve vas - chtelo by to rychlejsi linku k internetu :o)))
Byvaly doby, kdy se opravdu z Billboardu nestihlo stahnout skoro 50 procent banneru, ted je to ale mnohem lepsi.
Neni rozhodujici, jak je pripojen jeden konkretni clovek, ale jak je pripojena bezna navstevnicka masa.
Vsechny reklamni systemy maji urcite ztraty, pomer mezi poctem zapocitanych impresi (tj. banner se stihnul stahnout) a poctem zobrazenych stranek s kodem reklamniho systemu se podle mych zkusenosti pohybuje kolem 75-85 procent. Billboard v soucasne dobe rozhodne neni pomaly a tento pomer nema o nic horsi nez jeho konkurence.
Ja mam v Netscape vypnute obrazky (kdyz nejaky chci, explicitne si reknu) a potrebu rychlejsi linky k Internetu prilis nepocituji. Ale to je zase jina pisnicka ...
Přístup Billboardu mi přijde správnější, že se to stahuje od nich
a ne z nějakého obskurního špatně dostupného serveru.. Proto by
tam úspěšnost banneru měla být vyšší. Proč je to naopak, nevím.
Asi vyjímka potvrzující pravidlo. :-)
ad reklama na seznamu: zcela prirozeny krok, dal se cekat; takovy trend je na (zahranicnim) Internetu bezny - podivejte se treba na google nebo raging search (zbrusu novy hledac altavisty, http://www.raging.com/) - tam nejsou graficke bannery VUBEC
ad reklamni systemy: jak reseni linxe, tak novy kod billboardu dost narusuji stabilitu stranek, z ktere se vola - pokud bill/linx vypadne nebo bude zoufale pomaly (jako byl treba billboard v prosinci, kde trvalo nahrani banneru 10+ sekund), tak se cela vase stranka nenatahne a tezko vysvetlite vasim uzivatelum/zakaznikum, ze to nebyla vase chyba
ja osobne preferuji "cisty" html kod smerujici na rychly server - jako je to v pripade naseho reklamniho systemu :)