Nas prumerny clickrate by nam v USA vubec nezavideli, je uplne stejny, pohybujici se v subprocentnich urovnich. Cokoliv nad 0.4% uz je uspech. Podle statistik dostupnych na Mr.Linx patrily mista Seznamu k velmi malo uspesnym mistum (z hlediska click-rate) - coz je vcelku logicke pri te mase inzeratu, ktere weby seznamu generuji.
Bylo by moc zajimave kdyby Seznam poskytl jakou vytizenost jeho reklama ma -tj. kolik % je SKUTECNE prodano - vzhledem k objemu generovanych impresi a k celkovemu objemu inzerce (v penezich) to nevypada na uspech.
Nevím Dane, jestli clickrate nad 0,4 procenta je uspech. Podle me nikoli. Je to vsechno v banneru a znam nekolika banneru - jeden je muj :), u kterych se clickrate pohybuje kolem 8-12 procent - je to pochopitelne formularovy banner, zadny image - ten by mel nizsi klikatelnost.
Nedavno jsem mluvil s jednim nejmenovanym 'prumernym uzivatelem internetu' a kdyz jsem se pred nim zminil o BillBoardu.cz, rekl mi, ze ho uprimne nesnasi, protoze maji ten banner, ktery nejde krizkem v rohu vypnout (myslen ten s volbami Billboard - Bill Gates - Bill Clinton). Ten clovek se nechal oklamat trikovym bannerem, kliknul na nej, nicmene shledl prave jednu stranku a k propagovanemu webu ma ted averzi. Banner Intervalu s tou vysokou uspesnosti je podobny - podle me na nej sice hodne lidi klikne, ale vetsina z nich okamzite odejde a Interval pak moc rada nema.
Pokud nekdo chce dosahovat vyssi CTR trikovymi bannery, je to jeho rozhodnuti, ja osobne se je ale snazim nepouzivat. Kdyz uz chci vyssi CTR, soustredim se na rich-media banner, ktery nijak neklame a CTR ma casto jeste lepsi.
To je tezko rici - dalo by se rici, ze o oboji, ale to moc nejde dohromady. Udelal jsem proto banner, ktery ma klikaci formularova tlacitka, ale soucasne obsahuje vsechny informace o Intervalu. - Byl to ten banner, ktery nedal spat vecne nespokojenym chlapcum:) z Netmagu. Klikatelnost v IMS mel asi 3-4 procenta, v Billboadu kolem 2.5 procent. Vlk se trosku nazral a koza zustala prakticky cela.
Stoprocentni souhlas. Jsem prave jeden takovy prumerny uzivatel. Svoji soukromou homepage mam v billboardu.cz a kdyz jsem se pred casem dival na nejuspesnejsi bannery, tak to bylo pro smich a spis to ilustrovalo zalibu ceskych surfaru v pitominkach. Nejuspesnejsi byly bannery typu "Chcete penize? ano - ne" nebo "Pokracovat? ano - ne" v grafickem provedeni okna windows. 0,0 informaci o propagovane strance.
Zapomente konecne na CR, ten je dulezitej akorat pro ty, kterym zalezi na traficu, kterej prozenou skrz svy stranky. Pro uspesnost reklamy ma click-rate jen maly vyznam. (Viz zprava vyzkum IAB)