Můj názor je takový, že Seznam rozvoji a konkurenci na českém Internetu prostě škodí a to nejen přímé konkurenci jeho služeb.
Věc je taková, že když prodáváte jakékoli Internetové služby snad jen mimo tvorby www stránek ( i když i tam se s tím někdy stkávám také), narážíte na Seznam. Mezi firmami se rozmohla řekl bych až skoro nemoc, a setkávám se s tím dnes a denně, protože s nimi pracuji a nabízím služby z úplně jiného soudku, než Seznam nabízí firmám.
Nemoc a nákaza je Český Internet = Seznam a nic jiného.
Jaký je problém, řekl bych, že trh se dělí na dvě části jedna je z úspěšnosti reklamy na Seznamu nadšená a druhá naprosto naštvaná (a to díky, až někdy neuvěřitelně blamáži prodejců - Marketingových poradců Seznamu - kteří firmě která má stránky kvality 5 letého dítěte vnutí reklamu za 20 a více tisít, že vše spasí a neuvěřitelně mu rozšíří jeho klientelu).
Co se poté děje:
1/ ti nadšení nechtějí slyšet o ničem jiném - jo to beru a Seznamu více než přeju.
2/ druhá část je ta a ta je mi přijde v poslední době v převaze - dali jsme xx tisíce (někdy desítky tisíc) do reklamy na Seznamu - byli to naprosto vyhozené peníze, co my můžete nabídnout vy když jste menší než Seznam, on je jednička a když nám za desetitisíce nepomohl on, vy mi také nemůžete pomoci.
Bod dva je největší problém, pak tu vznikají názory firem takové, že se do Internetu nevyplatí investovat vůbec a to je problém, který vidím já, a dovolím si tvrdit, že to bude problém hlavně dobudoucna, protože získat zpět takovéto klienty na Internet dá velkou práci a když je Seznam jako jednička odradí, máme s tím my ostatní spousty práce :-/.
-----------------------
Ad další záležitost, jak si Seznam vybudoval svou pozici na Českém Internetu ??
Můj názor je jednoduchý, koukněte se na takřka každý nový počítač připojený k Internetu z domácností, i firem. Co zákzníkovi dodavetelé nastaví jako výchozí stránku???????
No co jiného než Seznam, aby si nic netušící zákazník nemslel, když najede na Explodera, že se nic neděje. Myslím, že je to z více než 90% takto.
A co uživatel, pod Internetem si představuje prostě Seznam, tato myšlenka mě naprosto děsí, více než 30% uživatelů Internetu si dovolím tvdit, že nepoužívá řádku kam se vpisují adresy :-)))))).
Zaživám to dnes a denně na vlastní kůži, jak zřízenou adresu k ADSL na Quick vyhledávají přez Seznam :-), NEUVĚŘITELNÝ zážitek. Neuvěřitelné, na Seznamu vyhledají odkaz na Quick, poté se přez odkaz dostanou na portál Quick a pak do svého mejlu, prostě dnes a denně :-), když si jdou stáhnout poštu.
A to je ono kdo pomohl Seznamu k jeho prosperitě :-), kdyby všichni IT začali nastavovat na počítačích výchozí stránku Centum, nebo jinou. Bude vedoucím portálem někdo jiný :-) a uživatel si nic neuvědomí, protože ať chceme nebo ne vedoucí portály nabízejí vpodstatě služby obdobné a uživatel, který chodí na Quick přes Seznam na něj bude chodit např. přez Centrum, novinky si přečte tam a ani nic tušit nebude, že existuje něco lepšího nebo jiného.
Je to trochu nadnesené, ale moje zkušenost opravdu mezi uživateli je prostě taková :-).
Nezlob, už je to trapné. Tak začnou všichni nastavovat Centrum, používat Centrum a co tu bude za článek? Centrum sedí na prameni. A Ty se tu budeš rozčilovat, že kdyby IT nastavili lidem Atlas, tak je Centrum v prdeli. Atd. atd. Někdo musí být zkrátka první, co naděláš :-)