Vlákno názorů k článku Vyhledávače: Seznam stagnuje, Google posiluje od anonym - Na CIFu Martin Kopta tvrdil, že pozice seznamu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2008 8:32

    bez přezdívky
    Na CIFu Martin Kopta tvrdil, že pozice seznamu je neotřesitelná. Nemám rád takové řeči, většinou to potom dopadne zcela opačně.
    Dnes má Google prakticky vše lokalizované, takže se bude moci např. výrazněji soustředit na marketing. Jakmile masa pochopí kde najde relevantní výsledky, může se situace velmi rychle otočit.
    Nevýhodu prozatím u Google vidím v EN názvu.
  • 1. 12. 2008 10:19

    Alois Zahrádka (neregistrovaný)
    Asi takhle - rejpat a stourat umi kdekdo. A nepodepsta se taky nesvedci o prilisnym sebevdomi obhajit si svuj nazor. Martina Koptu znam sice jen z 1 prednasky, ale teoretik rozhodne neni. Jeho argumenty jsou odlozene realnymi daty a udaji. Je pak vcelku logicke, ze se to spouste tlučhubům nemusí líbit... Neříkám, že to je tvůj případ, ale vypadá to tak.
  • 28. 11. 2008 10:14

    anonymní
    Pak je ještě problém s tím, že některá videa na YouTube nejsou pro "naši zemi" k dispozici. Podezírám Seznam, že v tom má prsty a zajistil si u místních poboček hudebních vydavatelství, aby dávali videa na Stream.cz a zajistili je nepřístupnost z ČR na YouTube.
  • 28. 11. 2008 12:26

    Martin Kopta
    »Koncem příštího roku by se Google mohl dostat přes hranici 38 %, o další rok později nad 40 % a tím srovná se Seznamem krok, protože se bude pohybovat "mírně pod padesát" a Seznam zase "mírně přes padesát". Bude to opravdu rok 2011, kdy se vliv Seznamu a Google na českém trhu vyhledávačů vyrovná?«

    Úvaha toho druhu by měla brát v potaz i zdroj růstu Googlu. Google zatím roste především na úkor podílu jiných vyhledavačů, než je Seznam. Takže, ano, Google možná napřesrok dosáhne svého limitu někde kolem 38 až 40 % trhu. Hodnotit ten stav 40:60 jako mírně pod padesát a mírně přes padesát mi přijde manipulativní, protože Seznam si celou dobu svůj podíl drží a náskok nad Googlem je pořád dost vysoký.

    Uživatelé Seznamu jsou poměrně loajální, a tak pokud Seznam neudělá chybu, může si svůj vysoký podíl udržet klidně třeba ještě deset let (tedy deset let nemusí podíl Seznamu na vyhledávání poklesnout pod 50 %). Uvidíme, co s tím udělá prodej Seznamu na jaře 2009. ;-)

    Na místě lidí v Seznamu by mě znervózňovalo hlavně to, že propásli příležitost přetáhnout uživatele českých vyhledavačů ke svému vyhledávání a přenechali tak Googlu volné působiště. Tihle lidé totiž už se ke klasické závislosti na portálu nevrátí a stanou se vyslanci Googlu mezi uživateli. Tahle příležitost už se nebude opakovat.

  • 28. 11. 2008 18:11

    Milos Brejcha
    Uz dlouhou dobu mam na vec porad stejny nazor a tesi me ze se zacina naplnovat...Seznam je vyhledavac pro zacatecniky, Google pro pokrocile a Seznam na to jednou doplati.
    Jde o to, ze seznam sveho casu mel pomerne masivni reklamni kampan v masovych mediich mimo internet, cimz se vryl do pameti i lidem, kteri internet nemeli/nemaji. Z vlastni zkusenosti, 99% klientu kteri si zrizuji domaci pripojeni poprve zada do prohlizece www.seznam.cz, pokud uz pred tim byli v kavarne, ve skole ci v zamestnani, maji mailovou schranku @email.cz nebo @seznam.cz (btw. vsimli jste si jak jim ten mail posledni dobou chodi "uzasne"? :)
    Trva to tak pul roku nebo rok, prijdete ke klientovi neco opravit nebo upravit a ejhle..homepage je nastavena google.cz :)
    Clovek prijde na internet, zna seznam, pouziva ho, znamy se zastavi na navstevu a doporuci google. Clovek ho vyzkousi a zjisti ze misto litajicich baneru ten portal obsahuje informace, ktere hleda..a to ne za stovkou sponzorovanych odkazu, ale na prvnich mistech vyhledavani. Podle me ma seznam sanci svuj podil na trhu udrzet JEN za predpokladu, ze prehodnoti svuj postoj k navstevnikum a inzerentum. Pro Google je dulezitejsi navstevnik, pro seznam inzerent. Na googlu je jasne dane kam se muze reklama prodavat a je to vymyslene tak, aby to navstevnika neobtezovalo..nebo uz jste nekdy videli pres hlavni stranku googlu litat obrovsky banner?
    Google take muze stale jeste zahajit taktiku "nabirani novacku"..dokazu si dost dobre predstavit ze kdyby google rozjel kampan v massmediich mimo internet, podil seznamu pujde rychle a rapidne dolu.
  • 13. 2. 2009 2:19

    anonymní
    Tedy ne ze bych nesouhlasil s principy, ktere jste tu popsal a ne ze by Seznam castecne nezaspal u mlade generace a zkusenejsich uzivatelu. Ale muzete mi rict kdy naposledy jste videl na homepage Seznamu nejaky Vami popisovany litajici banner? Nebo treba i na Novinkach? Nebo tech 100 SO? SO jsou jen v katalogu a to max 4. Ve fulltextu je jen fulltext (at je jeho kvalita jakakoliv) a Sklik. Nic vic.
  • 28. 11. 2008 23:05

    anonymní
    Seznam se prodávat nebude. Ivo si vybral peníze, koupil letiště a to mu stačí. Máte špatné informace
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).