Vlákno názorů k článku Seznam ve válce s inzerentem od novak - To není z drubežářství. Rozumím, nejste "oběti klasického...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 5. 2005 18:37

    novak (neregistrovaný)
    To není z drubežářství. Rozumím, nejste "oběti klasického vzdělání"...
    Ale vcelku souhlasím s vaším schématem ideálního vztahu.
    A Seznam to dost naboural. Takže mu možná nakonec zbydou "spokojení" uživatelé.
    Sám, ač inzeruji na Seznamu (ještě stále, přes klesající úspěšnost), ho už dlouho nepoužívám.
    Dobře zvolený dotaz na Google řeší vše.
  • 17. 5. 2005 16:49

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Nevím, v drůbežářství se nevyznám. Já jen vím, že schéma spokojený uživatel -> spokojený inzerent -> spokojený vyhledavač je vyzkoušené a funguje. Schéma spokojený inzerent -> spokojený vyhledavač -> nespokojený uživatel -> nespokojený inzerent -> nespokojený vyhledavač je vykoušené také... a také "funguje".
  • 17. 5. 2005 16:23

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Máte pravdu, že mraky zaměstanců Seznamu musí někdo platit. Jenže podle mého názoru to jsou primárně právě spokojení uživatelé, nikoli inzerenti.

    Nejprve musí existovat uživatel, který má peníze a určitou potřebu. Tento uživatel musí být přesvědčen, že mu vyhledavač pomůže jeho potřebu splnit, a proto se rohodne ho použít. Dále musí uvěřit, že mu ke splnění potřeby napomůže i placený odkaz ve výsledcích vyhledávání a musí na něj kliknout. Nakonec musí být ten odkaz i stránky, na které vede, natolik relevantní a kvalitní, že potřebu uživatele opravdu splní.

    Tím vnikají peníze, ze kterých žije vyhledavač, a jak je z toho patrné, inzerenti jsou spíše jen prostředníci, kteří část těchto peněz od uživatelů přestěhují zpět k vyhledavači.
  • 17. 5. 2005 15:52

    Jiří Bureš (neregistrovaný)
    A kdo bude dávat inzeráty na vyhledávač, který má nulovou návštěvnost? Jinak řečeno: určitý počet návštěvníků vytváří prostor pro určitý počet inzerentů.
  • 17. 5. 2005 15:11

    novak (neregistrovaný)
    Nějak jste nepochopil, že Seznam taky musí platit ty mraky zaměstnanců, kteří se o to vše starají. A spokojený uživatel je platit nebude. :-)
  • 17. 5. 2005 15:02

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Poud bychom přistoupili na tezi ze začátku článku, že "vyhledávače zároveň stojí a padají na zájmu inzerentů," pak by bylo chování Seznamu dost zvláštní a na pováženou. Jenže je ta teze správná? Myslím, že není. Dokonce jsem přesvědčen, že blíže k pravdě má tvrzení skoro opačné: inzerenti jsou největší hrozbou vyhledavačů.

    Popularita a sama existence vyhledavače totiž stojí především na zájmu uživatelů. Těch jsou miliony, kdežto inzerentů jen tisíce. Uživatele je velmi těžké získat, inzerenty přesvědčíte snáze. Bez uživatelů by žádní inzerenti nebyli, zatímco naopak to alespoň po omezenou dobu jde.

    Vyhledavač proto musí 90 % péče věnovat uživatelům a jen zbytek inzerentům. Kdykoli se oba tábory dostanou do sporu, musí vyhrát uživatelé. Je na vyhledavači, aby jim vítězství zajistil, protože jinak prohrají všichni.

    A o to přesně jde v tomto sporu a v dalších podobných. Pan Fiala sice internetovému marketingu evidentně nerozumí ani za mák, ale je odhodlán dostat své prokliky za každou cenu. Seznam se mu musí postavit. Pokud nepostaví, tisíc takových Fialů ho degraduje z populárního vyhledavače na nikým nenavštěvované inzertní stránky.

    Myslím, že to Seznam i přes dílčí přehmaty dělá dobře a věřím, že se to časem naučí dělat ještě lépe. Chytří inzerenti to ocení, ti ostatní odejdou a svět se bude točit dál.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).