Cituji z webu AMA:
10. 5. 2005
Zjišťujeme, že naše weby byly odstraněny z výsledků fulltextového vyhledávání vyhledavače seznam.cz přesto, že se objevovaly v předních pozicích.
Tomu bych byl ochoten věřit. Provozujeme službu, která je konkurenční jedné doplňkové službě Seznamu. Než přešel Seznam na vlastní fulltext, obsazovali jsme přední pozice ve vyhledávání na hlavní klíčová slova a spojení (a to nejen ve výsledcích z katalogu, ale byli jsme většinou prvním namíchaným odkazem ve fulltextové části (pomíjím, že mít stejný odkaz dvakrát na téže stránce Seznamu moc na kvalitních výsledcích nepřidalo).
Seznam spustil nový Fulltext naše služba zmizela z fulltextových výsledků. Přes několik dotazů a žádostí stále nebyla firma zanesena do fulltextu, ačkoliv nepoužívá žádné zakázané techniky. Jediné, co nám Seznam vůbec odpověděl, ať se využijeme možnosti placených výsledků.
Nově se na první pozici se na naše hlavní klíčová slova objevuje právě daná služba Seznamu, ačkoliv tato služba v několika případech dané slovo neobsahuje ani ve zdrojovém kódu, ani v URL.
U kvalitních fulltextů je naopak běžné, že např. Google najde na daný výsledek sám před sebou konkurenční služby a pak teprve ukáže ve výsledku svoji službu.
K obchodním zástupcům Seznamu bych už jen řekl, že minimálně podávají zkreslené informace. V souvislosti s výše uvedenou námi provozovanou službou se často obchodní zástupci Seznamu ohánění tím, že jejich návštěvnost je zhruba milion. Bohužel vůbec neříkají, že tato návštěvnost se netýká dané sekce, kde je výrazně nižší. Naštěstí se po naší menší osvětě dostalo vyvrácení některých jejich (záměrných ?) nepřesností do podvědomí naší klíčové klientely.
Taktéž mi dovolte vzpomenout článek již staršího data: http://hulan.cz/blog/item/nesmyslnost-drahe-reklamy-na-seznam-cz
Omlouvám se za neuvední služby a jména, ale bohužel nechceme problém medializovat. Navíc v tuto chvíli jednáme právě o možnosti placených pozic a nerad bych si zavřel vrátka i zde, bohužel lidí, kteří nás na Seznamu hledají, je více. Pokud náš web nenajdou ani pod názvem služby/firmy, vypadáme my jako ti neschopní...
> Seznam spustil nový Fulltext naše služba zmizela z
> fulltextových výsledků.
Chcete tím říct, že tam byla a pak zmizela? Nebo že tam nebyla od začátku? Z kontextu chápu, že tam nebyla od začátku.
> Přes několik dotazů a žádostí stále nebyla firma zanesena
> do fulltextu, ačkoliv nepoužívá žádné zakázané techniky.
Vtip je v tom, že do fulltextu se nijak "nezanáší". Robot prostě stránky najde nebo nenajde. Tipnul bych si, že ve vašem případě je nenašel, možná tam máte nějakou chybku, na které Seznam vykorá.
> Jediné, co nám Seznam vůbec odpověděl,
> ať se využijeme možnosti placených výsledků.
Třeba jste se ptali na špatných místech. Příště zkuste také kontrolní formulář na adrese
http://fulltext.seznam.cz/url.py/contactScreen
Ten je navržen přesně pro tyto případy.
> Chcete tím říct, že tam byla a pak zmizela? Nebo že tam
> nebyla od začátku? Z kontextu chápu, že tam nebyla od
> začátku.
V novém Fulltextu nikdy nebyla.
> Vtip je v tom, že do fulltextu se nijak "nezanáší". Robot
> prostě stránky najde nebo nenajde. Tipnul bych si, že ve
> vašem případě je nenašel, možná tam máte nějakou chybku,
> na které Seznam vykorá.
Zpětných odkazů i sám Seznam indexuje hodně.
robots.txt je vracen v pořádku a je validní, vracené HTTP kódy jsou taktéž v pořádku. Stránka obsahuje validní kód.
> Příště zkuste také kontrolní formulář na adrese
> http://fulltext.seznam.cz/url.py/contactScreen
Vyzkoušeno již před více než měsícem.
Pokud by ve zdrojacich robota meli skutecne neco jako seznam domen, ktere se z nejakeho (konkurencniho) duvodu neindexuji, byl by to velky pruser, ktery by se mel resit (mozna soud, mozna urad pro ochranu hospodarske souteze). Jenze dokazat to je skoro nemozne.
Nastesti ceske fulltexty zasadne nepouzivam. Google ma lepsi vysledky, prestoze nepracuje s diakritikou a neumi sklonovat.