Docela mě překvapilo, že firma je ochotná platit desetiticíce Kč za pouhých pár set přístupů měsíčně. Přitom pomocí jiných metod může dosáhout návštěvnosti stovek lidí denně a není třeba topit peníze v Seznam.cz
Souhlasím s Váma že platit takové prachy seznamu jsou vyhozené peníze, jen bych chtel vedet kolik si za to berete vy jestli je to nevyjde ješte dráž :-)
(mimochodem co se stane když budou mít všichni optimalizované weby? :-)
Je to jasné. Panuje tady "Seznam" efekt, nebo chcete-li efekt největšího (podobný prožívá např. Google, Yahoo, Ebay). Každý, i ten největší ignorant, ho zná. Takže nikdo nedostane padáka za to, že objedná reklamu na Seznamu, i když je jakkoliv neúčinná. Ale pokud by se stejný člověk pokusil za stejné peníze získat reklamu jinde, toho padáka klidně dostat může, i kdyby výsledky byly lepší. Proč? Protože tím ztratí možnost porovnat se Seznamem, takže mu budou chybět číselné argumenty proti dotazu, proč nemá reklamu na Seznamu, když tam "by byla určitě lepší".
Ten problém není v "Seznam efektu". Seznam není IBM. Ten je v tom, že velcí inzerenti (a i mnoho menších) nejsou zvyklí hodnotit efektivitu vynaložených investic. A i když ano tak málokdy najdou objektivní metriku.
Chtělo by to více osvěty.
Narazil jsem na lidi třeba z jedné velké banky, kteří si to spočítali. Do Seznamu investovali stovky tisíc korun a Seznam i splnil co slíbil. Dovedl jim tam ty uživatele.
Ale finálně z toho žádný efekt nebyl. To, že někam naženu nějakou masu je strašně hezké, ale k čemu to?
Je to jako s fulltextem. Nepotřebuejte najít 1 miliradu stránek v niž je slovo co hledáte, potřebujete najít stránku, která řeší váš problém.
V reklamě to umí se svými produkty dost dobře Google. Na Seznamu na někoho pořádně zacílit to je pěkný oříšek.
Podivejte, kdyz se zacala navstevnost na Webu merit tim, ze cokoli chtelo nejaky objekt na serveru tak se to vydavalo za pocet uzivatelu na Internetu... reklamou to pokracuje a co bude priste?;-)
No to je prave otazka, ja napr. nekdy potrebuji najit 1 slovo 50000krat a mezi temi vysledky najit presne ten, ktery potrebuji. To se s googlem nikdy nepodari. Neni to dle meho soudu proto, ze by to tak nemelo fungovat (pokud by uzivatel mel zajem), ale proto, ze by to bylo prilis narocne pro provozovatele takoveho vyhledavaciho kolosu. Alespon je to muj nazor.
Shledávám, že tu jsou reakce "odborníků" na internovou reklamu.
Jsou tedy dva způsoby vyhledání katalogové a fulltextové.
Jinak pokud máte podrobnou statistiku webu, ale opravdu PODROBNOU, zjistíte, že při vyledávání a přistupech na stránky jsou dominantní katalogové porály. Přístupy z fulltextu jsou v úrovni 10 - 15%. Je zcela jasné proč to je. Nikdo nemá čas prohledávat statisíce odkazů. Nehledě k ostatním službám, které nabízí katalogové portály.
Pro katalogové vyhledání je potřeba dobře zavedený odkaz v katalogu seznam.cz a centrum.cz přistupy z obou portálů porovnatelné a atlas.cz ten ztrácí hodně. Z ostatních portálů přístupy minimální. Tady ani náhodou žádná optimalizace stránek nepomůže !!!
Pro fultextové vyhledávání je potřeba optimalizovat stránky, ale se stránkami se musí neustále pracovat, jinak i přes optimalizaci opět začnou propadávat. Proč tomu tak je ? Snahou fulltextu je nabídnou ty nejrelavantnější odkazy na prvním místě. Fulltextové vyhledávače zoohoo.cz, morfeo.cz, jyxo.cz, google.com mají podobnou účinnost v nalezení odkazu s proklikem na stránky.
1. To znamená internet není jen seznam.cz a google.com.
2. katalogové portály potřebují peníze na provoz, takže na začátku seznamu odkazů bude nějaký počet komerčních odkazů, které si firmy platí, a to ať se vám to líbí nebo ne.
3. a fulltexty to jsou "prodejně děvky" slouží tomu kdo zaplatí. jyxo atlasu a seznam měl v minulosti google. Jedinný centrum má vlastní technologii morfeo.
Takže vše je o penězích. Kdyby portály neměli peníze, tak už dávno neexistují.