Seznam vstoupí do agregátoru akčních cen Kupi.cz, míří i na nákupy potravin

6. 2. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Velké firmy jsou při nákupní chuti. Poté, co Mafra získala s firmou Webdio mimo jiné i agregátor slev iLeták.cz, přichází Seznam se strategickou spoluprací s Kupi.cz.

Kdo si v minulých letech založil web shromažďující akční nabídky a slevové letáky, zřejmě neprohloupil. Na podzim 2012 spuštěný server Kupi.cz je v krátké době druhou podobnou službou (po serveru iLeták.cz, přičemž Mafra už vlastní i server AkčníCeny.cz), která míří pod křídla velké internetové společnosti.

Seznam.cz s firmou nejprve uzavřel smlouvu o strategické spolupráci. Ta znamená, že Seznam začne její služby propagovat: „Marketingová podpora bude mít různé podoby. Budeme zkoušet, co bude fungovat nejlépe. Odkaz na naší domovské stránce je jedním z logických kroků a pak také budeme využívat náš klasický mediální prostor k propagaci Kupi.cz,“ upřesnila pro Lupu mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová

Synergie se službami Seznamu jsou přitom poměrně jasné: "Kupi.cz s akčními nabídkami potravin a drogerie v maloobchodních sítích velmi dobře doplňuje službu Zboží.cz, která prohledává nabídky internetových obchodů. Prodejcům a výrobcům rychloobrátkového zboží pak přinášíme novou a efektivnější možnost jak cíleně komunikovat se svými zákazníky,“ uvádí v tiskové zprávě head of business development Seznamu Marek Nový.

A samozřejmě: obchodníci Seznamu také začnou pro Kupi.cz prodávat reklamu. 

Sázka na prodej potravin

V budoucnu ale Seznam s Kupi plánuje založení společné firmy, která bude službu dále provozovat. Jaký podíl v ní bude Seznam držet, zatím společnost nechce prozradit: „Budoucí firma se teprve rodí. Známe směr. Konkrétní kroky, podoby nabízených služeb a podobně jsou otázkou vývoje,“ říká Zatloukalová.

Kupi.cz funguje terve druhým rokem, není tedy zatím známo, jak je služba výdělečná. Podle jednoho ze zakladatelů Martina Kadlčíka ale v prvním roce o kladný hospodářský výsledek tolik nešlo: „Monetizace pro nás nebyla v loňském (prvním) roce prioritou. Příjmy z reklamy sice nebyly nezajímavé, ale obchod začínáme rozvíjet až letos,“ říká.

Z Kupi.cz by se Podle představ obou partnerů měl v budoucnu kromě agregátoru akčních cen stát i „klíčový rozcestník pro nákup potravin přes internet“. Jak konkrétně k tomu má dojít? 

MM Influenceři

„Na pozadí Kupi.cz je rozsáhlá ručně tvořená databáze produktů, včetně logistických variant, složení, čárových kódů, atd. Napojení na e-shopy s rychloobrátkovým zbožím se tedy nabízí. Máme však v této oblasti větší plány,“ vysvětluje – zatím ne příliš konkrétně – Kadlčík.

Prodej potravin je přitom zajímavý segment, do kterého se v poslední době snaží vstoupit čím dál tím víc hráčů. K průkopníkům prodeje jídla v Česku patří Tesco se svým projektem Tesco Online, který nabízí prodej potravin a dopravu nákupů až domů. A před spuštěním je Supermarket Online, který bude provozovat služba Damejidlo.cz.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).