Zdravim,
dokud neprijde seznam s nejakym novym systemem typu adwords je sponzor sekce / sponzor KW to nejlepsi co seznam ma. Ted na to koukam ze strany inzerenta a tudiz toho, kdo seznam zivi. Pokud necha hledani v i v soucasne forme (2.verze), prijde jen od nasi spolecnosti ne nekolik set tisic. Jen pro zajimavost v soucasne dobe klesla uspesnost kliku na sponzor KW na petinu. V cislech to je pokles z 8% na necela 2%. Coz je zasadni rozdil pro nas inzerenty.
Uz delsi dobu sleduju ruzne diskuse o vyhledavacich a nemuzu souhlasit s nazorem o jejich absolutni jedinecnosti. Naopak kdyz jsem hledal nejakou firmu, byl seznam.cz (katalog) presne to co jsem vyuzival. Ve fulltextu nenaleznete nic, jelikoz vetsina firem ma velmi spatne texty na webu (vcetne title). Najit napriklad distributora nejakeho zbozi ve fulltextu je nadlidsky (nemozny) ukol. Naopak na hledani nekterych veci je zase lepsi fulltext.
Dokud nebude, alespon cast webu pripravena na fulltext (optimalizace typu napsat na web alespon cim se zabyva - ne do obrazku bez altu) je plny fulltext problem.
Jelikoz se zabyvam obchodem na webu, tak budu mluvit o teto kategorii. Zde naleznete mezi inzerenty seznamu prave ty, kteri neco v oboru znamenaji. Neni prave to, ze si nekdo dokaze zaplatit reklamu, dukaz ze neco v oboru znamena? Uprimne receno - optimalizovat (alespon trochu) stranky umi kazdy "truhlik" a nic to nerika o jeho sluzbach. Na druhou stranu nema kazdej "truhlik" na to, aby platil napriklad 100 tisic mesicne za reklamu na seznamu. Pro me je to symbolem, kdo to mysli se svymi sluzbami vazne.
Vim, ze od spousty lidi za vyse uvedena slova nebudu pochvalen. :o)
Jestli není truhlík ten, který dá x set tisíc za reklamu místo toho, aby dal pár korun navíc (od 0 do desítek tisíc) za pořádný web. Důraz kladu na nulu v závorce.
souhlasim, ze nemuze firma delat jen A bez toho aby mela zvladnute B. K uspechu vede pouze A + B. Do jake miry se venovat A nebo B je vsak otazka na sirsi diskusi.
A o tom jsem prave chtel polemizovat. Kdyz neco hledam z uplne jineho oboru nez se zabyvam, jsou pro me placene odkazy vzdy jedny z tech nejzajimavejsich. A to jsem si plne vedom toho, ze jsou placene a ne prirozene. Mate podobne zkusenosti? O zajimavosti placenych odkazu pro seznam.cz asi nemusime vest diskusi. :o)
Ano, taky kdyz hledam neco mimo obor, tak mi prijdou placene odkazy zajimavejsi. Protoze vim, ze ta firma na to proste ma a tim mohu od ni ocekavat nejake sluzby. Osobne SEO a fulltext moc nevyuzivam, pripadaji mi ty firmy, ze se snazi za kazdou cenu usetrit a nemaji ani na placeny odkaz. Proste asi vim jak jste to myslel...postupuji obdobne.
Jen 50%? To byste měl být šťastný. To zobrazování platících vysledků na KW je v novém seznamu z pohledu inzerenta absolutně šílené. Nám klesnul clickrate z nějakých 25-30% původních na cca. 0.5% teď. Seznam býval tak super věc, jak oslovit potenciální zákazníky a teď - asi ho budu muset opustit. Lít jim do chřtánu takové tisíce a nemít z toho prakticky nic /vzhledem k staré verzi uplně neuvěritelné nic/, to ne. Ale kdo tento systém zobrazovaní fulltextu a placených odkaů vymyslel, to bych chťěl vidět. Myslím, že kazdému normalně uvažujícímu člověku musí být na první zamyšlení jasné, že když placený odkaz bude malý, utopený, jednořádkový s logem 30x30px a zdarma fulltext odkaz bude mit obrovský nadpis, více řádků popisu, screenshot 100x75px, že to nemůže fungovat, že vždy ten velký fulltext odkaz bude prvně viděný a obyčejný neznalý uživatel seznamu si těch placených ani nevšimne. Je to jasné všem /aspoň všem, koho jsem se ptal/, ale v seznamu vedení bohužel ne. Smutné a bez změny postoje seznamu neřešitelné. Navíc toto musí vědět nejen od nespočetných stížností svých klientů, ale i z vlastních statistik. Proč si to nechtějí uvědomit? Že by to byli masochisti a schválně spěli k vlastní záhubě? Žádný pořádný clickrate, žádní inzerenti, žádné miliony .. konec. Nechápu!
Ano. Je třeba rozlišovat, co hledám. A podle toho zvolit strategii. Nemůžu si pomoci, ale míchat placené odkazy do přírozených (nebo je předřazovat), je špatně. Hledající neví, co vlastně vidí.
Myslím si, že nejlepší je jasné oddělení přirozených a placených odkazů třeba tak, jak to docela úspěšně dělá Google. Podle toho, co přesně hledám si sám vyberu, jestli kliknu na výsledky fulltextového hledání nebo jestli zvolím PPC odkazy.
Inzerenti (pochopitelně) brblají, že jim nový Seznam ubírá kliků. Možná by jich ubíral míň, kdyby ještě víc zredukoval šum na stránkách. Tím by placené odkazy více vynikly.
Osobne mam presne opacnou zkusenost, placene odkazy jsou naprosto nerelevantni tematu ktere hledam => naucil jsem se je naprosto ignorovat a to nejen na seznamu, ktery ostatne pouzivam jen vyjimecne, protoze vetsinou nenajde nic co bych chtel.
Osobne vidim problem presne v tom vysokem clickrate na placene odkazy. BFU prijde, da hledat, klikne na (placeny) link a zjisti ze to s tim co hleda nema vubec nic spolecneho. Udela to podruhe, potreti, ... a jde radsi jinam (=> zavrhne seznam jako naprosto nepouzitelny).
tak proc mate tak hrozny web? amaterstina az to boli.. a berte to jako nazor na zamysleni a ne jako dekonstruktivni kritiku :) nebudu tady prece rozepisovat proc.. mozna se staci podivat v Safari ;)
Muzete mi uvest X pripadu, kde vase teorie plati? Tj. ze placene odkazy jsou absolutne mimo a naopak vysledek hledani je skvely? Ma zkusenost je: pokud existuji placene odkazy maji vetsi finalni relevanci nez hledani.
Můete, prosím, uvést konkrétní klíčovou frázi, se kterou jste dosahovali 30% míry prokliku? Pokud nechcete veřejně, ocenil bych to i soukromě emailem. Hodně byste mi pomohl, protože se o relevanci odkazů ve vyhledavačích intenzivně zajímám a reálná 30% relevance je u maximálně dvouslovné fráze hodně výjimečná. Děkuji.
Pan Kasa by si mel misto vykecavani v diskusich udelat poradek ve firme. Mel jsem par spatnych referenci na jeho kasa.cz a presto zkusil nakoupit - vysledek byt otresnej - od jednani zamestnancu po chyby v dodavce zbozi a neochota ze strany kasa.cz cokoliv resit. Doporucuji ! :)
Pane Kaso, chápu Vaše rozhořčení nad změnami, které seznam.cz v minulém týdnu udělal. Řekněme, že je to cílená strategie firmy, která si to prostě může dovolit.
Podle mých informací se statistiky placených odkazů "seznam doporučuje" dostaly minimálně na 70% zpět původním číslům a je předpoklad, že se brzy pohnou směrem vzhůru. Názorným příkladem je nasazení tehdy nového katalogu v roce 2003. Taky nikdo nevěděl jak změnu vlastně lidi přijmou..uběhly dva roky a někteří uživatelé si ani neumí hledání bez katalogu představit. Stejně jako předtím ani teď návštěvníkům nezbude nic jiného než se naučit hledat v záložce "internet" (fulltextu). Nikdo se však tady nezmínil o záložce "firmy" (komerční části - katalog), kde uživatelé najdou své staré známé katalogové výsledky hledání. Seznam prostě dává uživatelům více možností a je jenom na nás jaký způsob hledání zvolíme. Ne všichni záložku "firmy" znají, ale jak znám seznam určitě po ustálení situace vypustí rozsáhlejší kampaň pro lepší pochopení změn, které proběhly a počítám ještě chvíli probíhat budou.
Souhlasím s tím, že relevance placených zápisů není v některých případech nejšťastnější, ale faktem je, že se za těmito odkazy prezentují firmy, které prostě mají vážný zájem o nové potenciální klienty a ať chceme nebo ne, ty klienty tam vždycky najde.