Vase predstava, ze ja nejak bojuju s nejakymi liniemi manazeru je pro me, popravde receno, dost neuchopitelna.
Jestlize firme takova posta vadi, pak musite s tou "linii manazeru" hledat a najit nejake reseni - spolu. A az ho, dohodou, naleznete, tak ho vy budete prosazovat - dohodli jste se tak. Pokud je nazor "linie", ze takova posta neni natolik obtezujici, aby stalo zato s ni bojovat - pak ta posta neni obtezujici, faktisky se tedy o zadny SPAM nejedna a nechapu, s cim byste chtel vlastne bojovat ...
Ale je jasne, odkud pramenilo nedorozumneni. Ja proste nepredpokladal, ze spravce site muze mit zajmy odlisne od zajmu spolecnosti, pro kterou sit spravuje - to jste odhalil naprosto spravne. Vy jste z toho ale dovodil, ze to plati jen tehdy, kdyz onenn spravce a majitel jsou jedna osoba. Takovy axiom ja nepotrebuji. Ja to povazuji takovou vlastnost za samozrejmou vlastnost kazdeho profesionalniho spravce site. Z definice.
Neshledavam zasadni rozdil mezi vyse okopirovanym prohlasenim a ...
Pochopitelne koncovy uzivatel muze blokovat kohokoliv, treba cely svet.
V obou pripadech plati, ze musite zvazit pro a proti a na zaklade toho se rozhodnout zda ano ci ne. V tom, ze mi tyto pripady pripadaji identicke, kdezto vy tam vidite nejaky kvalitativni rozdil vidim jadro nedorozumeni.
Jen jeste male doporuceni, pokud to nekdo chcete nasazovat pro postfix, doporucuju si najit na netu skript, ktery pouziva MySQL, snaz se to udrzuje a je to robustnejsi reseni nez u postfixu defaultne uvedene vzorove reseni s db soubory.
Honza
Contactel - posle automatickou odpoved a je ticho (vcetne jednickare, ktery pres ne jel mockrat)
Tiscali - abuse@tiscali.cz sice existuje, ale jiz mesice se upozorneni vraci s tim, ze schranka je preplnena
Atlas.cz - abuse@atlas.cz neexistuje!
Seznam - za nahlaseni podekuje a napise, ze spamera zablokoval - mail pochazi od konkretnich lidi na HelpDesku
IOL - za nahlaseni a spolupraci vzdy zasadne podekuje (a to behem nekolika minut bez ohledu na denni dobu!) a zreme dle mnozstvi jiz doslych stiznosti na konkretni schranku bud spamera rovnou blokuji nebo stav monitoruji - dopisy se lisi...
COL - adresa abuse@col.cz, abuse@vol.cz, abuse@volny.cz existuje, dostanu automatickou odpoved, ze by se tim nekdo nekdy zabyval jsem nezjistil ani po pozdejsim preposlanim na technickeho cloveka, jehoz kontakt jsem ziskal po znamostech a byl o uvedene veci (a o tom, ze nereaguji ani na urgence s pridelenym cislem) informovan (ano jsem si vedom, ze spojuji dva subjekty (resp. znackove primo tri) - jejich chovani je vsak identicke)
Casablanca - zasadne tvrdi, ze klient jim tvrdi, ze si rozesilani spamu vyslovene prejeme a zadame, naces po upozorneni, ze budou zablokovani u ne zrovna nevyznamnych zakazniku reaguji znacne arogantne, ze klidne, ze pokryvaji vetsinu ceskeho hostingu (nevim ktereho mysli, nevim o tom, ze by Casablanca mela prim at uz ve Web ci Server hostingu) a tak mi jinymislovy naznacili, ze se rychle pokorne vratime...
- ostatni jako iDnes, CRa (BlueAngel), Cesky bezdrat, "mensi" ISP apod. se ani neobtezuji...
Jak patrno, kazdy ISP k tomu pristupuje sverazne po svem, naopak jsou svetle vyjimky u kterych by to clovek necekal (IOL), na druhou stranu slusne se tvarici a orientovani na podnikovou klientelu (Contactel, COL) na to z vysoka pecou, hlavne ze jim tecou prachy...
Trochu mi to pripada jako podvodna volani, potapejici se Aliatel a jeho prijmy, ktere se aspon trosku hoji temito hovory, co mu musi ostatni (zejmena CTc) platit...
Ve sve stiznosti zasadne posilam forward puvodni zpravy, oznaceni, ze se jedna o spam a kompletni originalni hlavicky a posilam to ze sve adresy na adresu abuse@"dotycny ISP"...
Na druhou stranu - Tiscali i Contactel jsou velke a pomerne seriozni firmy. Na stiznosti k rozesilani SPAMu svymi uzivateli zatim vzdy reagovali. Takze neni duvod prikrocit k nejakym razantnim akcim. To treba takovy Eurotel je na tom hure. Ale az narazite na nekoho, kdo proste nereaguje, nebo ma dokonce bussines postaveny na poskytovani sluzeb temto lidem ? Ja tomu rozumim, ze vam firma blokadu neschvali - pak si ale soucasne nemuze stezovat na objem nevyzadane posty, ktera jeji linkou od takoveho ISP prochazi. Bud' jedno nebo druhe. I to je obchodni rozhodnuti ...
Samozrejme, ze nic neni uplne jednoduche - ale vami predestrena logika - ISP budou mit zisk z toho,ze neobtezuji uzivatele nutnosti registrace a pripojeni budou poskytovat anonymne - zatimco na druhe strane my vsichni ostatni budeme takovymi uzivateli obtezovani, kvuli naproste anonymite se nebudeme moci jakkoli branit. Samozrejme, ze pokud hodlate argumentovat z pozice "ISP si muze delat jakykoliv bussines i kdyz tim pusobi lidem skody - a ti nemaji pravo ho za to blokovat" pak pro vas reseni SPAMu neexistuje. Ja si ale myslim, ze kazdy si nasledky svych rozhodnuti ma nest sam. At ISP klidne poskytuje anonymni pripojeni - ale pak musi on, i vsichni jeho uzivatele pocitat s tim, ze proste bude obcas cely jeho IP prostor blokovany. Me to tak pripada jednoduche a pomerne spravedlive. Navzdoru vasemu presvedceni, ze je to slozite a neda se s tim nic delat ...
Jedinou vyjimkou je Makro Cash & Carry, vse ostatni se v me schrance z 99.9% da oznacit jako spam...:-(
Zvlastni, ze treba Palace Cinemas se k podobnemu kroku nesnizi a radeji zaplati, aby je zastupovali vcelku sikovni obchodni zastupci...