Já jsem přesvědčen, že o reklamu jde, z jednoho prostého důvodu. Jak by se změnil obsah článku, kdyby zmizel odkaz "ekolo.cz" z věty "Do prodejny elektrokol ekolo.cz v Holešovicích" a podobně i v následném textu?
Vůbec nijak. Koho by to zajímalo, ten by si obchod vygooglil. Avšak to, že v celém článku je ekolo takto zmiňováno, je asi stejně náhodné, jako když Železného minerálka byla vždy etiketou směrem na kameru, aby ji náhodou někdo nepřehlídl.
Takže p. Dittrichovi gratuluju, je skutečný filuta.
PS: Tím netvrdím, že ke krádeži nedošlo, ale že primárním účelem článku je reklama a nikoliv spekulace o Facebooku.
Děkuji za ohodnocení mého intelektu na základě jednoho příspěvku v diskuzi. Myslím že to vypovídá víc o vás než o mě. Opravdu vám příjde, že když firma hledá zloděje, co u nich kradl, není podstatné zmínit jméno oné firmy? Vlastně ani nemuseli říkat, že se jedná o elektrický kolo, stačilo jen jízdní kolo ne?
Nevím, co vám na tom pořád tak vadí. Protože máme demokracii, může si lupa psát skoro co chce. I kdyby celej článek vytapetovali nápisem ekolo.cz, může vám to bejt šumák. Pokud je to reklamní sdělení, tak co? Založte si vlastní web a pište tam věci jen superkorektně a bez náznaku reklamy. Nevidím důvod se tu rozčilovat, hezký víkend...
Můžu se zeptat, kde údajně píšu, že mi to vadí? Nicméně i kdybych to psal (jako že nepsal), tak protože máme demokracii, já si také můžu psát co chci a je na Lupě, zda to tu nechá nebo ne. Rozhodně to není na nějakém utřinosovi s IQ tykve, který neumí ani pořádně pochopit psaný text, ale sebevědomí na to, aby se účastnil diskuzí a dokonce ostatní někam posílal, má.
Nemáte za co. Ten příspěvek o vás vskutku prozradil víc, než si asi dokážete představit. A tento druhý můj úsudek jen potvrdil, a to proto:
V momentě, kdy firma zloděje hledá, je samozřejmě nutné vědět, o jakou firmu jde, aby mohla být informována. Ve chvíli, kdy je kolo nalezeno a o celé záležitosti se píše článek jako o (byť velmi čerstvé) historii, tak jméno firmy, které se to stalo, je skutečně naprosto nadbytečnou informací. Stejně jako je pro účely sdělení nadbytečné například jméno agentury, která se zajímala o virál (mimochodem zajímavé, že ta byla v článku uvedena jen jak XY), jméno prodavače v zastavárně ani druh a barva střešní krytiny policejní stanice.
Jedinou relevantní informací ve vztahu k poškozenému je tak počet jeho fanoušků na Facebooku, protože specifikuje počet možných "hledačů" ukradeného kola.
A ano, máte pravdu, že šlo o elektrické kolo se říkat nemuselo, ale "elektrické kolo" snad není reklamní sdělení, ne? Jste snad schopen vnímat rozdíl mezi obyčejnou informací a reklamním sdělením, ne? I když u vás bych se už opravdu nedivil ničemu.