Hra Blackroom, tedy přesněji její kampaň na Kickstarteru, byla zrušena. Jak je vidět z komentářů v diskusi, autoři nic moc nenabídli, málo komunikovali a celkově udělali pár přešlapů. A lidé celkově jsou v dnešní době už opatrnější k tomu, komu přispějí a komu ne. Jak je vidět, peníze netečou samy.
Autoři pozastavení projektu komentovali ve svém posledním updatu. Kdo není backer, může si vyjádření přečíst zde:
Pressing Pause for a Gameplay Demo
"After listening to the gaming community since we've launched the campaign, we've decided to give you what you've asked for: a gameplay demo of Blackroom. The team is at work on a demo which demonstrates the kind of gameplay, look and innovative, cool features that make Blackroom truly unique — the things we’ve waited years to put into an FPS and which make us incredibly excited about this game.
There’s a hitch here, a hitch that’s making us do something that’s right for the game, the team, and the community: we’re pressing “PAUSE” on the fundraising campaign for Blackroom to complete this gameplay demo. Simply put, this will take more time than the Kickstarter has left, so we’ve decided to suspend the campaign and launch a new one when the gameplay demo is ready. We believe, however, it is the right choice. Thanks to the community feedback, we know we should have included it at launch.
Your support for our game and our vision has been incredible and valuable. You've already proved you want this campaign to succeed, and we believe a gameplay demo will get the rest of the gaming community just as excited for this game as you already are. We will, of course, honor backer achievements in the next campaign. We’ll add an extra something for those of you who continue to support us and we will be in touch to collect your information to reward your support in the next campaign."
Danieli, co pořád máte proti Twitteru? Nefiltruje příspěvky, takže uživatelé vidí od daného zdroje vše. Díky omezení délky jsou zprávy stručné. Není problém např. sledovat zpravodajské kanály a mít informace z první ruky. Zajímavých a kvalitních informačních zdrojů je tam víc než dost. To všechno jsou přece výborné funkce a už jenom tím deklasuje konkurenci.
Na druhou stranu je pravda, že ekonomicky se víc daří Facebooku, který lže, podvádí, kšeftuje s daty uživatelů, neřeší bezpečnost nebo skutečné problémy a filtruje tak mohutně, že je na hraně použitelnosti.
Možná se ale Twitteru touhle cestou moc nechce... jasně, bylo by fajn najít dobrý business model, ale pořád je mi o hodně sympatičtější, než FB nebo G+ (které IMO tápe možná i víc).