Lide nemusí mít smartphone
Lide nemusí mít kompatibilní smartphone
Lidé nemusí mít datové připojení toho telefonu
Lidé mohou mít služební telefon
Výsledek může být pak ten , že si žádnou aplikaci nenainstalují , mail s kódem jim nedojde, aplikace nebude mít připojení k Internetu. Tedy věčná SMS se v tomto zdá mnohem lepším řešením. Protože má minimální HW a SW nároky a náklady na příjem SMS jsou v porovnání s datovým připojení telefonu na straně klienta vždy menší až rovné nule.. Pak možná ještě že potvrzovací email nikdy nedojde rychle a expiruje.
Už před několika měsíci bylo jasné, že banky i vydavatelé platebních karet. To viděli a vidí jako ohromný argument proč by si lidé měli koupit nové telefony ideálně s NFC, FaceID a čtečkou otisku prstu. Do které si nahrají ony "super" aplikace bankovního ústavu ideálně ještě karetní společnosti. Jednoduché.... přeci s DVBT2 si také všichni jako poslušný pejsek poběží pro novou TV nebo ne?.......
Modelový příklad. Pokud by “zlepšení” vyžadovalo nový telefon. Tak při životnosti telefonu cca dva roky by to znamenalo, že náklady těch několik plateb kartou které za tu dobu provedou se tíhle “zlepšením” zvýší od xxx,- do xxxx,- na jednu platbu jen za telefon. A X>0,- za mobilní datové připojení.
Jak moc katastrofální to bude odhaduju.
Ale už i ČNB vydala zprávu, že lidé mohou očekávat problémy i s bezkontaktní platbou . Tedy nejen při platbě na kartou na internetu , ale v samoobsluze, restauracích nebo v dopravě. A tady může být místo které způsobí pomyslný požár. nepokojnosti klientů který jen tak neuhasíte protože to budou vnímat jako že jim kdosi sáhnul na peníze a jídlo.
Rozhodně to pozitivní uživatelskou zkušenost to v ČR rozhodně nepřinese. Protože práce a cena navíc je něco co obyčejní zákazníci opravdu cítí. .
A těžko si pak budou instalovat nějakou aplikaci, která stejně bude cpát primárně reklamu na bankovní produkty? Jen aby mohli svými prostředky zaplatit.
Případně ročně kolik lidí udělá za sebe tolik operací v takové hodnotě aby se mu vyplatil nový telefon jen pro tuhle změnu kterou nechtěl?
Výsledek může být vštší příklon k bankovním převodům. To je ale velmi pomalá platba a zadávání umožnuje mnoho chyb. . Nebo snaha o využívání nebankovních finančních služeb jako PayPa_ a podobné.
Uvidíme osobně půjdu vybrat cash , protože ani moje banka nevydala oficiální zprávu co mně po 14 září prakticky čeká až budu potřebovat koupit jízdenku za X>500,- pomocí platební karty. Zatím sem si vystačil s kartou a SMS.
Budme ferovi, to neni o ceske uzivatelkse zkusenosti, toto bude platit ve vsech zemich EU. Nyni je to v mnoha zemich ruzne, nektere nase 3D secure ani neznaji a vse jede bez overeni, jinde je to tak pul na pul a u nas je to asi naprosto bezne. Nicmen to ma vyhodu, ze k tomu staci hlupy mobil, byt treba mam dva kolegy, ktery ani zadny mobil nemaji.
Za mne je to krok zpet, za nejakym bohulibym zamerem se nenechazi nic pozivini. Pokud mi ma prijit SMS k overeni, to musi prece stacit.
To ze někdo "má" smartphone nic neřeší, protože potřebuje ještě připojení toho smartphonu a možnost instalace aplikace.
Klidně může mít od firmy iPhone 8 a díky nasazenému ePO nebo DLP nebude na tom lépe než s n3310 . Na starý systém SMS to stačilo.
Pasáž na téma na ne smartphony jsou v danem tématu spíš na odvedeni pozornosti a zodpovědnosti. Nebo přenesení viny za problémy a zhoršení uživatelského komfortu.
Úplně stejně vznikají zaručené statistiky o připravenosti lidí na DVBT2. Zeptáme se Elektrohokynářství kolik prodaly nových TVm porovnáme to s plusmínus autobus počtem klientů . A nakonec prohlásíme že to není problém protože mezi lidmi je dostatek přístrojů. Stejně v praze přeci není nedostatk bytu protže se jich stavi dost. Stejně je to i s elektromobily a mohli by jsme pokračovat.
Celé bohulibé nařízení EU staví na fikci splnění veškerých podmínek má smartphone > má aplikaci > má internet . To že to bude zaručeně fungovat je založené na takových z kontextu vytržených průzkumů a statistik.
Martin P.: Je pravda, že pro blbé nebude žádné řešení vhodné. Ovšem je otázka, zda by takoví vůbec měli mít přístup k bankovnímu účtu. A všichni ostatní chápou, že řešení použitelné pro lidi, kteří nemají chytrý telefon, bude použitelné i pro lidi, kteří sice mají chytrý telefon, ale z jakéhokoli důvodu ho pro ověřování nemohou použít.
Právě kvůli takovýmto obavám trvá zabezpečení karetních operací desítky let. A protože stále nejsou zabezpečené, jsou zbytečně drahé. Ale lepší se to - právě nyní.
"Výsledek může být vštší příklon k bankovním převodům. To je ale velmi pomalá platba a zadávání umožnuje mnoho chyb."
Ano, to je cesta lepší než karty. Zadání může být elektronické a tedy snadné a bezchybné. Okamžité převody už jsou v provozu.