A není tedy jediným opravdu čistým řešením sebevražda? Ta vede k maximálnímu snížení spotřeby jedince, hrát si na to, že budu dál žít, ale snížím spotřebu a začnu se chovat jinak, je pokrytecké, vždy totiž budu spotřebovávat více, než je třeba k holému přežití. Ale počkat, sebevražda je sice optimum z pohledu jednotlivce, ale z pohledu celé populace bude lepší se stát sériovým (či ještě lépe masovým) vrahem.
A teď vážně, kdo určí, jaká míra spotřeby už je v pořádku, zatímco nad ní je cokoliv kolem pokrytectvím?
Proc by to mel nekdo urcovat?
Pokrytectvi neni navic ta nadspotreba. Pokrytectvi je hlasat jak se mame chovat ekologicky a jen vymenit jeden typ odpadu nebo produkce emisi za druhy. Pokrytectvi je hlasat elektormobilitu, ale zaroven vytvaret elektromobily co maji 300-500 kw vykonu, meri 5 metru, vazi 3 tuny a jezdi v nich clovek sam.
Pokud chci byt eko a fakt eko, tak holt nebudu jezdit do prace treba sam v jednom aute, ale pojedu MHD. Nebudu si kupovat vodu z obchodu at je v plastu nebo ve skle, ale natocim si ji z kohoutku. Nebudu si objednavat kraviny z Ciny, ktere stejne nepotrebuji a za 5 minut mne prestanou bavit.
Jinak ja nesu nejaky zaryty ekolog apod. to vubec ne, spise naopak. Jen proste nad tim soucasnym eko silenstvim kroutim hlavou, jak si nekdo mysli, ze kdyz tri dodavky zasilkovny pojedou na vodik, ze se neco zmeni. Nezmeni, ani kdyz budou vsechny auta na vodik.
U nas (v podniku) je vodik odpad. Tak se alespon spaluje v kotli a vyrabi se para. A par let je tu vodikova cerpaci stanice.
Jinak je pravda, ze ted je moderni pouzivat vse ekologicke. Jen se to predtim musi neekologicky vyrobit. Az se divim, ze jeste nikoho nenapadlo vyrabet lacinejsi elektroauta. Elektricky motor by napajel dieselagregat v kufru ;)
Zakaznik je kazdy. Nicmene pokud se bavime obecne, budeme se bavit o nejake vetsine zakazniku. Nema smysl resit, ze nekde v zadu v koute bude nejaky unikat, co chce, aby mu to vozil chlupaty chlap v pyzamu na kole s kvetinou v uchu...
a vetsina zakazniku chce "eko" jen kdyz je to nic nestoji, nebo nemaji volbu. Hlavni je u nich doba a cena.
Hlavne vodik, dokud nebudeme mit fuzi je energeticky nesmysl. On je principialne cisty, ale musime pri jeho synteze dodat mnohem vice energie, nez kolik z toho pak ziskame. Takze v teto chvili je vodik asi nejmene vhodne palivo z pohledu ekologie apod. to uz je lepsi ta elektrina z uhli.
DPD už jsem viděl s čiště dodávkou na elektřinu a rozhodně to není důvod, abych se rozhodl využít jejich služby. Dokud to nebude ekonomicky výhodné, tak nevím, proč jít do nových neověřených technologií, pokud vodíkovou stanici nemáte přímo v depu.
Jakou provizi má obchod-výdejna ? 3kč za podání i výdej ?
To je pravda, nicmene nic to nemeni na tom, ze pokud chceme byt ekologicti a ulehcit prirode, tak neni cestou to, ze budeme misto odpadu A tvorit odpad B. Nebo ze budeme jezdit misto prostredkem A prostredkem B. Ona ta celkova energeticka a ekologicka stopa je proste +- stejna. Uspory tam jsou marginalni.
Opravdu ekologicke schovani bude proste navrat k tomu, ze budeme mit mensi spotrebu veci a zacneme se proste chovat jinak, cokoli kolem je pokrytectvi, ktere realne nic nemeni.
Tak Deutsche Post se to asi vyplatí, když si zaplatili i vývoj vlastního elektroauta, ale taky to může být jen tím, že na západ od nás mají také větší náklady na údržbu. Což návratnost ve prospěch elektroaut mírně vylepšuje.
Jestli se povede rozvoj mini-jaderných elektráren, které svým výkonem (20-30MW) a plochou 100m2 můžou být postaveny v každé větší čtvrti, tak to rozhodně: a) zlevní cenu elektřiny díky nízkým ztrátám za distribuci b) umožní větší elektrifikaci dopravy bez biliónových investic do přenosové sítě.
3. 2. 2020, 01:14 editováno autorem komentáře