Nevidite si na spicku nosu. Garazovi ISP dnes zaplnuji diry ktere na trhu zanechavaji bublinky s mobilnimi operatory. Diky neschopnosti velkych muzou garazovci rust, casem fuzovat a velke treba jednou i vyznamne ohrozit. Dnes nam tu roste konkurence, kterou nam bude jednou zapad zavidet. Koneckoncu uz dnes si na spouste mist garazovci konkuruji navzajem, takze prezivaji jen Ti silnejsi. Jen v mem bezprostrednim okoli to za posledni dobu zabalilo (cti prodalo) nekolik pikopreprodejcu konektivity.
Já jsem tedy regulaci očekával, ale regulaci ve smyslu posílení práv zákazníka. Úpravy v duchu:
- Maximální délka výpověďní doby u smluv na dobu neurčitou 1 měsíc
- Jasně stanovené technické parametry prodávaného připojení do Internetu. Ještě před prodejem. Zkušební dobu pro zákazníka. V případě nedodržení deklarovaných technických parametrů (po stanovenou dobu za stanovených podmínek) nárok na náhradu škody, okamžité odstoupení od smlouvy, sleva na poskytovanou službu,... (záleží na dohodě, ale musí být podpora pro takové vyjednávání).
- Nemožnost uzavřít smlouvu na dobu určitou od níž lze odstoupit jen za podmínky, že uhradíte operátorovi celou sumu peněz kterou by od vás za období stanovené ve smlouvě inkasoval. Zákaz rozhodčích doložek ve smlouvách.
- Posílení dostupnosti předplacených služeb.
Pokud něco podobného někdy spatří světlo světa. U více než dvou poskytovatelů mobilního (ale i stacionárního) připojení do Internetu, přestanu mít obavu že trh se s tím nevypořádá sám. Ona, v zásadě stejná, pravidla platí pro ledasco dalšího v Česku, a zřejmě i jinde ve světě.
Problem je, ze tady se stale nouzove/mobilni bezdratove pripojeni (3G, wifi ...) vyuziva jako pevne, diky nedostupnosti normalniho pevneho pripojeni. Z toho pak plynou naroky na ktere ta technologie neni pripravena. Ono by i ADSL mohlo byt pouzitelnejsi, ale to by ho musela celkove provozovat zcela jina firma :-)
Ono by to šlo. Nejde mi ale ani tak o nějaká stupidní měření a hádání se o blbostech, ale o stav kdy operátor přenos przní (což poznáte) a o stav, kdy při aplikaci FUP není již připojení použitelné vůbec.
Právě proto by měl mít zákazník možnost okamžitě přestat danou službu využívat a né čekat až mu vyprší tří měsíční výpovědní lhůta.