Máte pravdu, neznamená, nicméně u většiny kampaní si nemůžete dovolit optimalizovat cenu všech jednotlivých slov a vzhledem k nízké statistické věrohodnosti malých čísel by to ani nebylo správné. Proto se obvykle cena optimalizuje pro celé velké skupiny slov a tam už průměry fungují dobře.
Pokud hovoříte (i) o AdWords, nemáte pravdu, že slova jako bazén, plastová okna, letenky, angličtina, hypotéky, mobilní telefony apod. stojí vždy víc než je startovací cena Adfoxu. Vtip PPC systémů založených na principu AdWords je totiž v tom, že slova žádnou objektivní cenu nemají. Někdo může za letenky na třetí pozici platit 10 Kč za klik, ale jeho konkurenta na druhé či první pozici stojí klik třeba jenom 3 Kč. Záleží na tom, jak dobře je kampaň optimalizovaná.
Z hlavy si teď vzpomínám na dvě slova, za která jsme kdy v AdWords platili 30 a více Kč za klik. A to počítám i mezinárodní kampaně ve velmi konkurenčních segmentech. Typická průměrná cena za klik pro celý účet AdWords se pohybuje v pár desítkách centů. V češtině skoro nikdy nepřeleze 20 centů, tj. asi 4,50 Kč, v hodně konkurenčních segmentech a 5-10 centů v segmentech méně konkurenčních.
Hovořím ovšem o dobře optimalizovaných kampaních a o průměrné ceně za klik celého portfolia slov. A v tom je právě ten vtip. Pokud za stovky slov platím pod korunu za klik, mohu si dovolit za pár slov zaplatit 10 korun a stále držím průměr přijatelně nízko. Jakmile mi ovšem cena začíná na 5 Kč/klik, mohu se jít tak akorát klouzat.
není to nesrovnatelné, na Googlu je taky startovací cena kolem 0,40 (a dá se dostat až na 0,20) ale za nejoblíbenější slova se platí i 30Kč a více a tak to skončí i u Skliku ... nezáleží na startovací ceně
Ok přehnal jsem to s tou cenou 30,-kč to byl špatný příklad a vy jste mě nepochopil ... povím to jinak, průměrná cena kliku v inzerátech v PPC je někde kolem 4-6kč, takže zdaleka ne 0,20 - 0,60
Proto nevidím důvod proč neporovnávat Adfox a Sklik
"Ale pokud cena začíná někde nad 5 Kč, tak se odřízne obrovské množství slov, která za tu cenu přestanou být rentabilní." - tohle taky není otázka startovací ceny ale konverzního poměru
V zásadě souhlasím z oběma názory, je více faktorů na zjištění zda so to vyplatí nebo ne, chtěl jsem jen podoktnout že není důvod nesrovnávat tyto dva systémy :-)
Podstatné je to že je tech systému zde více a pro každý web, obor nebo produkt se dá vybrat ten nejvhodnější popřípadě nejlíp zkombinovat více systému.
máte naprostou pravdu. Adfox trpí neduhem startovací ceny. Kdyby začínal jako konkurence na haléřích s možností vyoptimalizovaní na vyšší cenu tak by to bylo samozřejmé konkurenceschopnější zboží... takhle se samozřejmě může cenová úprava u Adfoxu reálně očekávat :-)
Richi mate pravdu. Konverzni pomer je samozrejme i ovlivnen marzi z prodavaneho produktu ci sluzby, proto ne kazdy system na trhu je vhodny-jelikoz zde promlouva i cena za klik. viz me srovnani vyse. Vemte si fakt, ze mate marzi z nejakeho vyrobku 10 Kc. Vy mate na vyber koupit si PPC, katalogove vypisy, nebo bannery-viz trh nenabizi (samo-jeste tu jsou direct maily, PR atd, ale o nich to moc neni). Co si vyberete? Nejlip vychazi PPC (ale jen nektery). Pro pripad, ze prodavate "vetsimarzni" a "vicekonkurencni" produkty tak muzete pouzivat bez obav o konkurence schopnost v oblasti ceny naprosto vsechny PPC systemy :-D
Naprosto nemáte pravdu. Ano, existují slova za která se platí desítky (dokonce i stovky) kč.
Ale ta rozhodně netvoří většinu - v mnoha oborech by se to nevyplatilo.
>>> nezáleží na startovací ceně
Ano, nezáleží zde je 20,40,60 ... haléřů. Ale pokud cena začíná někde nad 5 Kč, tak se odřízne obrovské množství slov, která za tu cenu přestanou být rentabilní.
slova jako Bazen, plastova okna, letenky, anglictina, hypoteky, mobilni telefony, plazmove televize stoji vzdy více nez je startovaci cena Adfoxu! (resp. pokud stoji mene tak se nezobrazuji a pokud se nezobrazuji klesa jim CTr a tudiz je zobrazovani zastaveno=>uzivatel sice usetri, ale i nevidela..)
Samozrejme je nutne pocitat s mirou konverze, ktera je mensi nez u klasickych vypisu na KW atd.. Naproti tomu je jasne, ze mene lukrativni slova jako rucne vyrezavane figurky z akatoveho dreva na nichz ma nekdo marzi 5 kc asi tezko budou chtit kupovat pozici v PPCčku za 5 kc/klik, proto musi jit i adfox niz - nejlepe na Seznamacky ci Googlovskych par haleru... pro tyto typy kampani je adfox zatim nevhodny.