Názory k článku Škodí výměnná reklama českému Internetu?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 11. 2001 20:48

    ifeus (neregistrovaný)
    No reklamě moc nerozumím, to musím přiznat. Ale myslím že prodat svůj reklamní prostor za každou cenu, to není moc dobrý. Ano asi bych se spíš přikláněl, že si tím svůj reklamní prostor částečně znehodnocuji. Myslím že i u reklamy platí, že méňe je někdy více.
  • 1. 11. 2001 14:38

    Petr Bednář (neregistrovaný)
    No, já už mám státnice z ekonomie docela dávno za sebou, ale myslím že sem trochu nepatřičně pletete pojem mezní cena. Obchodník prodává a kupující kupuje za rovnovážnou cenu, která je rovná meznímu užitku spotřebitele a mezním nákladům výrobce (P = MU = MC). Přebytek spotřebitele vzniká tím, že některý spotřebitel by byl ochoten koupit i za vyšší než rovnovážnou cenu, ale díky rovnováze na trhu může nakupovat laciněji. Přebytek je tedy u každého spotřebitele jiný podle průběhu jeho užitkové funkce.
    Alespoň takhle nějak si to z mikroekonomie pamatuju.
  • 1. 11. 2001 12:29

    Hynek Med (neregistrovaný)
    OK, vy nakupujete za vasi mezni cenu, t.j. pokud je cena nabizena prodejcem vyssi nez vase mezni cena, tak nekoupite. Vetsina prodejcu prodava ale za jednu cenu, ktera neni rovna zakaznikove mezni cene (jinak by byla pro kazdeho a pro ruzne pocty zbozi jina), prodava za cenu pro vsechny stejnou - prumernou. OK?
  • 31. 10. 2001 18:29

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Ne, nakupuju za mezni cenu. V obchode mi kazde boty prodaji prave za mezni cenu - odvozena od mezniho uzitku (nebo od pomeru meznich uzitku, mezni miry substituce, v ordinalnim pristupu). Prave rozdil mezi prumernou (vyssi) cenou a mezni cenou je spotrebitelsky prebytek. Aspon doufam, ze si to pamatuju dobre :-)

    Jedine dve veci, ktere se naucil Scott Adams na univerzite pri studiu ekonomie:

    1. neco o nabidce a poptavce
    2. nuda vas nemuze zabit, ale muzete si prat, aby to tak bylo :-)
  • 31. 10. 2001 12:44

    Hynek Med (neregistrovaný)
    Sam jste si odpovedel -- nakupujete za prumernou cenu; kdybyste nakupoval za mezni cenu, t.j. cenu rovnou vasemu individualnimu meznimu uzitku (v kardinalisticke teorii uzitku, v ordinalisticke je vysledek stejne tentyz :-), tak vas bude napr. kazdy dalsi kus jednoho zbozi stat nizsi cenu, protoze vas mezni uzitek klesa.
    Priklad: Druhe boty uz nepotrebujete tak silne jako prvni, proto jste ochoten za ne zaplatit mene nez za ty prvni, ktere vas zbavi nutnosti chodit bos. (=Mezni uzitek bot klesa.) Ovsem malokdy vam v obchode daji druhe stejne boty za zlomek ceny tech prvnich (mezni cena), ale pouze za stejnou jako predtim (prumerna cena)..
  • 30. 10. 2001 20:30

    Jarek Jesenský (neregistrovaný)
    Ano, bohužel máte plnou pravdu. Mám uložené sejmuté obrazovky stránek s našimi bannery, které se mají dle Mr.Linxe zobrazovat jen v horní viditelné pozici a několikrát jsem je sám našel v dolní části stránky (t.j. bez použití lišty neviditelný). Přestože jsem na to upozornil jak Mr.Linxe, tak provozovatele dotyčného serveru, po cca třech měsících jsem se dočkal stejného pohledu na stejném serveru :-(
    Jako perličku bych chtěl přidat doufám ojedinělý "výstřelek" Mr.Linxe, kdy se mi po cvičném kliknutí na náš vlastní banner (umístěný ve výměnném systému a tedy zobrazený na cizím serveru) zobrazila zcela jiná stránka!!! Naštěstí pro Computer Press to nebyla jejich stránka (např. konkurenční Mobilmania), to už bych považoval za úmyslný podvod.
    Přes to všechno u Mr.Linxe stále jsme, protože netuším, v čem by mi mohl jiný systém být prospěšnější (či méně škodit :-).
  • 30. 10. 2001 19:11

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Víte, výměnný systém je zajímavá věc. Když třeba v redakci časopisu tištěného něco bouchne a zůstane třeba půl strany nezaplněné (to už je ale opravdu ohromná pohroma :-), zaplní se vzniklé místo barterovou reklamou nebo se tam frkne nejaka akce, kde je vydavatel medialnim partnerem.

    Vyměnný systém na webu je úžasná věc, protože tohle umožňuje vydavateli automatizovat. Problém, který ve výměnném systému ale vidím, tkví v tom, že zatímco u dohodnutého barteru víte, co dostáváte a můžete si ohlídat, aby protistrana své závazky splnila, tak tady prostě nedohledáte. Když zobrazím reklamu na pozici X na Lupě, je pozice Y na serveru Z také tak dobrá?
  • 30. 10. 2001 13:56

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "V případě nerovného poměru dochází k tomu, že uvnitř systému "vznikají" volná zobrazení proužků, která různým způsobem využívá provozovatel -- občas pro svoji vlastní propagaci, občas pro prodej inzerentům."

    Ta volna zobrazeni mohou vznikat i pri pomeru 1:1 - staci se podivat na Linxe, ma 1:1 a self-promo je neprehlednutelne. Viz muj posledni clanek na Lupe :-)

    "Do určité míry podobně se sice chová i Seznam, alespoň pokud jde o klasické proužky, ten však přeci jen prodává "svůj" prostor, zatímco Billboardu ten "jeho" prostor patří jen napůl."

    Necekal jsem, ze i ty naletis na PR Seznamu :-) To, co prodavaji za ty "skvele" ceny, je buttonek 120x60 na homepagi - v pripade toho formatu ovsem ceny zas tak skvele nejsou. Na druhou stranu snad kazdy portal prodava dost levne rozptylenou reklamu na cely server, myslim, ze i Atlas to dela...

    "V jiných médiích je přitom něco podobného zcela nemyslitelné: ohlédneme-li od self-proma, nezobrazí se neprodaná reklama ani v tisku, ani v televizi."

    A co treba billboardy, lavicky ad-netu apod.? Jak je fixni mnozstvi ploch a mensi nez stoprocentni vyprodanost, je tam spousta vselijakych barteru, medialnich partnerstvi cehokoliv atd.
  • 30. 10. 2001 13:16

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Pokud se nepletu, tak je to obracene, tj. nakupuje se za mezni cenu, ovsem vetsina by kupovala i za cenu vyssi (tj. v prumeru za tu prumernou :-)
  • 30. 10. 2001 11:33

    vasek (neregistrovaný)
    Správná otázka, fungování některých webů bez vyměnného systému si nedokážu ani představit.A pokud by se objevil názor,že vyměnná reklama škodí Internetu bylo by to myslím velmi odvážné tvrzení.
  • 30. 10. 2001 11:03

    INFO >>smsNow>> 0606-7676-69 (neregistrovaný)
    no jestli je to o tom, tak na to stacil ten jeden odstavec co ktery jsem napsal do diskuze, ne ? :))

    Jenze, ze slo prave o 'TO', jsem se dozvedel pomerne nejasne az o nekolik neprilis prinosnych odstavcu dale.

    Co tedy clanek mel prinest me 'obycejnemu ctenari' ?

    Jedine co jsem se JA z clanku dozvedel je, ze lupa resi dilema, jestli zarazovat nebo nezarazovat vymenne bannery a jak prodat vice reklamy.

    Ale jestli skodi vymenna reklama ceskemu internetu, na to v clanku odpoved neni. Tak zeby opet jeden z dalsich 'provokujicich nadpisu' clanku, ktery mi nerika nic vic nez: odpoved si najdi sam. OK, diky, to nemuselo byt.
  • 30. 10. 2001 10:22

    INFO >>smsNow>> 0606-7676-69 (neregistrovaný)
    5 odst.článku (Právě onen prodej inzerentům je přitom poměrně ožehavá záležitost -- výměnný systém prodává plochy na serverech, které mu nepatří, ...)

    pravidla jsou jasná a nikdo prodej nezakrývá - máte tedy vždy možnost volby zda výměnný systém na svůj server pustit nebo ne - a musíte zvážit všechna pro a proti. Když vám pravidla nevyhovují, nepoužívejte výměnné systémy!

    To je fér, ne?

  • 30. 10. 2001 9:28

    Jiří Navrátil (neregistrovaný)
    Myslím, že článek je trošičku o něčem jiném než srovnání různých systémů a cenách inzerce či levnějším prodeji. Podle mého jde o princip!!!

    Podívejte se na příklad: Jsem z "nějakého" serveru, který v klidu natočí x desítek tisíc impresí za den (klidně z oblasti firemních WEBů ...) někde velmi dole na stránce. Natočím si x miliónů a pak v klidu rozpustím imprese na specializované servery, které potřebuji. Takže máte tyto paradoxy:

    * jsem-li "chytrá" firma nemusím do internetové inzerce investovat a mám ji...
    * jsou nesrovnatelné umístění reklamy na stránce (definice "nahoře" / "dole" prostě nestačí..)
    * poskytovatelé obsahu na NETu, místo aby zkvalitňovali své služby, se zaměřují na rozšiřování "množství" stránek....


    - jika -
  • 30. 10. 2001 9:24

    Hynek Med (neregistrovaný)
    No, nevim, mne tyhle veci prijdou pomerne jasne z mikroekonomicke teorie..
    Takhle je to prece ve vsech odvetvich, nejen v prodeji reklamy. Vyrobec prodava za prumernou cenu, ovsem spotrebitel by kupoval i za mezni cenu.. (Napr. bohate firmy by kupovaly reklamu i velmi draho, ovsem chude by si ji nikdy nekoupily pokud by nebyla hodne levna.) Diky tomu, ze spotrebitel kupuje za prumernou cenu a ne mezni, vznika u nej prebytek spotrebitele. Vyrobec se muze branit cenovou diskriminaci (ruzne ceny pro ruzne zakazniky), coz se take deje ("prodej" reklamy vymennemu systemu za mensi cenu (financne vyjadreny prinos)). Nikdo ovsem nenuti prodejce reklamy, aby se za jakychkoliv podminek daval svou reklamu k dispozici vymennemu systemu.
    Navic cena za bannery neni ani rovnovazna (kdyby byla, vyprodal by se cely reklamni prostor).
    Shrnuto: lze ocekavat tendence k prodeji reklamy "pod cenou" jakoz i obecny pokles cen reklamy.
  • 30. 10. 2001 8:07

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Já si nemyslím, že by BillBoard nějak devalvoval ceny za internetovou reklamu a hlavně mě zaráží, že kvůli tomu křičíte právě teď, když tahle cena platí, pokud vím, už několik let (kdysi byla 180,- Kč a při různých akcích i 100,- Kč))...
    Já si myslím, že nízká cena BillBoardu může škodit leda tak Mr. Linxovi a proto se jeho zástupci tak hlasitě ozývají. Už pan Franc z Email.cz říkal, že cena za reklamu na nespecializovaných serverech je vysoká a BillBoard patří mezi takové - nabízí obrovský záběr serverů, takže prodává kredity za reklamu na necílený server. Je pravda, že BillBoard umí i cílení a zejména nový BillBoard je v tomto směru opravdu vychytaný, na druhou stranu pokud jsem si všiml, tak v novém BillBoardu vás cílení stojí poměrně hodně kreditů a tak i když jich za 190,- Kč nakoupíte 1000, můžete při nejrůznějším cílení za tuhle cenu protočit třeba jen 300 impresí a teď si zkuste spočítat, kolik vás tedy bude reálně 1000 zobrazení banneru stát. Klidně se dostanete i přes 600 stovek...
    A teď ještě něco k těm bannerům. Na našich serverech (Mobil.cz, BonusWeb.cz, Technet.cz, Palmare.cz) se nové formáty reklamy z výměnných systémů netočí a pokud jsou nějaké 240x240 nebo 120x600 a podobné zrůdnosti, tak jsou pouze prodané kampaně - a myslím si, že podobně se chová většina serverů, kteří nechtějí své uživatele zbytečně zahlcovat reklamou (na druhou stranu něco je musí živit). Každopádně pokud existují i tací, které volné pozice v těchto rozměrech a vůbec v jakýchkoliv jiných protáčejí, tak přece s novým BillBoardem nemohou mít problém. U bannerů se teď nastavuje spousta atributů, na což třeba já nadávám ve chvíli, kdy vkládám banner do systému, na druhou stranu to oceňuji ve chvíli, kdy si definuji, jaké bannery se mohou či nesmějí na mém serveru zobrazovat. Takže zrůdnosti a oranžovo-růžové blikající paskvily mohu bez problémů výrazně eliminovat...
    Závěrem ještě neco ke hlášce: "Billboard poměrně snadno získává velký objem impresí, prodává proto reklamu za velmi nízké ceny, čímž kazí trh." Ano, je pravda, že BillBoard získává imprese mnohem snadněji než třeba zpravodajské servery, ovšem je na nich přímo závislý - pokud mu tyto svou plochu "nepronajmou", tak mít imprese nebude, to je přece prosté. A teď se vás zeptám - proč podle vás většina velkých serverů točí na svých stránkách BillBoard a ne Linxe? Myslíte, že to je proto, aby BillBoard mohl devalvovat trh, nebo díky férovosti a spolupráci autorů BillBoardu se servery při úpravách systému?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).