Skokanem minulého týdne Prima Cool, dosáhla letošní rekord. Nejvíc klesala ČT 1

4. 4. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
UVNITŘ GRAF A TABULKY – V meziročním srovnání průměrných celodenních podílů na dospělém publiku za 13. týden nejvíc klesala Prima family, téměř o tři procentní body

Rekordní narozeninový týden, v němž oslavila čtvrté výročí zahájení vysílání, má za sebou Prima Cool. Minulý týden rostla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku i u diváků od 15 do 54 let nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry a zároveň dosáhla nejvyšších týdenních podílů za letošní rok. U dospělého publika vykázala podíl 4,46 procenta, což bylo o 0,48 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Vyplývá to z pravidelného týdenního monitoringu Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,54 procentního bodu na hodnotu 15,65 procenta. Meziročně oproti 13. týdnu 2012 si ale Jednička pro změnu polepšila nejvíc ze všech českých televizí – o 0,51 procentního bodu. Největší meziroční pokles připadl Primě family, která klesla o 2,72 procentního bodu na podíl 15,48 procenta. Klesal ale i hlavní program Novy, a to o 1,74 procentního bodu na hodnotu 24,34 procenta, ČT Sport (o 1,73 procentního bodu na podíl 3,28 procenta) a TV Barrandov (o 0,99 procentního bodu na 4,16 procenta).

Widget obrázku #126624 (přidáno skriptem)

Autor:

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která oslovila 31,70 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,61 procentního bodu. Česká televize se musela spokojit s druhým místem a kumulovaným podílem 27,64 procenta, o 0,45 procentního bodu nižším než minule. Prima Group byla sice třetí, ale jako jediná si oproti předminulému týdnu polepšila, a to o 0,42 procentního bodu na hodnotu 24,54 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 13. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
ProgramTýdenní podíl D15+Mezitýdenní vývojMeziroční vývoj
ČT 115,65- 0,54+ 0,51
ČT 24,18+ 0,27+ 0,37
ČT Sport3,28+ 0,15- 1,73
ČT 24 4,53- 0,33- 0,07
Nova24,34- 0,50- 1,74
Nova Cinema4,08- 0,43- 0,64
Fanda1,43+ 0,28- nevysílal -
Smíchov0,97+ 0,05- nevysílal -
Telka0,88- 0,01- nevysílala -
Prima family15,48- 0,34- 2,72
Prima Cool4,46+ 0,48- 0,22
Prima love2,27+ 0,22- 0,06
Prima Zoom2,33+ 0,05- nevysílala -
TV Barrandov4,16- 0,05- 0,99
Atmedia1,99+ 0,07+ 0,08
ostatní TV9,97+ 0,61+ 1,60

Zdroj: ATO - Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí mediální agentury a zadavatelé reklamy, a především skupina Nova, si minulý týden nejvíc polepšila Prima Cool. Rostla o 0,74 procentního bodu na podíl 6,96 procenta. Největší pokles vykázala stejně jako u dospělého publika ČT 1, která si pohoršila o 0,86 procentního bodu na podíl 11,86 procenta. Největší meziroční růst vre srovnání s 13. týdnem 2012 vykázala ČT 2, která poskočila o 0,63 procentního bodu na hodnotu 3,93 procenta, zatímco Prima family klesala nejvíc – o 2,59 procenta na podíl 12,17 procenta (pro porovnání: hlavní kanál Novy ve „své“ skupině meziročně klesl o 1,65 procentního bodu na 26,96 procenta).

CIF25

Ve srovnání televizních skupin v této cílové skupině minulý týden jasně vedla Nova Group s kumulovaným podílem 36,52 procenta, který byl ale oproti předminulému týdnu horší o 0,87 procentního bodu. Následovala Prima Group s podílem 24,40 procenta, která si naopak polepšila o 0,31 procentního bodu. Česká televize skončila třetí s podílem 22,28 procenta a ve srovnání s minulými výsledky klesla o 0,60 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 13. týden 2013 (D15-54, %) a jejich vývoj
ProgramTýdenní podíl D15-54Mezitýdenní vývojMeziroční vývoj
ČT 111,86- 0,86- 0,31
ČT 23,93+ 0,13+ 0,63
ČT Sport4,00+ 0,35- 1,92
ČT 24 2,49- 0,22- 0,42
Nova26,96- 0,47- 1,65
Nova Cinema5,36- 0,62- 0,27
Fanda1,69+ 0,15- nevysílal -
Smíchov1,59+ 0,11- nevysílal -
Telka0,92- 0,04- nevysílala -
Prima family12,17- 0,39- 2,59
Prima Cool6,96+ 0,74- 0,27
Prima love2,83+ 0,15- 0,20
Prima Zoom2,44- 0,19- nevysílala -
TV Barrandov3,79+ 0,19- 0,90
Atmedia2,89+ 0,04+ 0,54
ostatní TV10,12+ 0,93+ 0,72

Zdroj: ATO - Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).