Žebříčkům trendových výrazů obvykle vévodí velké události, celebrity nebo hry. V českém vyhledávání Googlu ale letos byl největším skokanem roku výraz "akcie čez aktuálně". Druhá skončila onlinovka "agario" a teprve třetí je "ms hokej 2015".
Trendové výrazy ve Vyhledávači Google za rok 2015
- akcie čez aktuálně
- agario
- ms hokej 2015
- pixwords
- 50 odstínů šedi
- výměna manželek
- velikonoce 2015
- windows 10
- eurojackpot
- zatmění slunce
Pokud se podíváte na detaily, zjistíte, že zájem o akcie ČEZu ve vyhledávání Googlu začal růst někdy koncem května a špička zájmu se datuje na začátek září (graf neukazuje absolutní počty hledání, ale změnu trendu ve vztahu k nejvyššímu bodu grafu).
Při porovnání českých trendů s těmi globálními najdete shodu jen u výrazu "Agar.io", který v globálních skokanech skončil na třetím místě. První je basketbalová a televizní hvězda Lamar Odom a na druhém místě se umístil francouzský časopis "Charlie Hebdo".
Google samozřejmě zveřejňuje i další zábavné žebříčky - například Nejhledanější výrazy s "2015" (v Česku vítězí "zatmění slunce 2015", v závěsu s "hokej 2015" a "superstar 2015"), Největší skokani se spojením "co je" (na vrcholu je "co je Instagram", za ním "co je brzlík" a "co je iluminát") nebo Největší skokani se slovem "proč"(první trojku tvoří "proč jsou v sýru díry", "proč nejdou posílat sms" a "proč nehraje jágr").
Pro srovnání - v roce 2014 vypadala první trojka v Česku takto: "pixwords", "iveta bartošová" a "sochi 2014".
Největší skokani za rok 2014
- pixwords
- iveta bartošová
- sochi 2014
- robin williams
- ct sport
- flappy bird
- jennifer lawrence
- nova plus
- wimbledon 2014
- calzedonia
Pokud vás podobné žebříčky baví, najdete je na stránce Google Trends. Český Seznam pak své vyhledávací trendy zveřejňuje na stránce Skokani. seznam.cz.