Cilem je umoznit zakum, aby se k Internetu dostali. A aby ho zacali pouzivat ve svem volnem case, aby si sami nasli, o cem to vlastne je, aby k nemu privedli sve rodice a kamarady. Cim mene jim do toho budou ucitele mluvit, tim lepe. Nechtejme svazovat snahu po poznavani predpisy a osnovami. Aby mel Internet pro skolu nejaky smysl, meli by se s nim zaci seznamovat nejvice mimo organizovanou vyuku predmetu. Coz neznamena odizolovani do vyuky "Pocitacu", ale zcela volny pristup.
Technicka stranka veci je nejdulezitejsi proto, ze da stejnou sanci detem z vesnic jako detem v Praze. Bez pripojeni bychom sice mozna meli obsah a osnovy, ale zase pouze pro 50 procent zaku (ktere uz pripojeni i rozumne poucene ucitele stejne maji).
Domnivam se dale, ze zde primarne nejde o to pritahnout Internet do skol jako zazracne medium vyuky, ale jako prostredek kazdodenni potreby. Internet natesenym zakum nabidne prave to, co nabizi natesenym uzivatelum starsiho veku. Pokud zde existuje nedostatek zdroju pro deti, nema cenu doufat, ze se vyresi pripojenim skol nebo nejakou organizovanou akci rizenou shora. Vyresi se, az bude mit nekdo pocit, ze je dobry napad dalsi vytvorit/pridat. Ten projekt pamatuje i na motivaci tvurcu takovych serveru/zdroju, ale zcela v duchu vyvoje Internetu.
A co se tyce jazykove bariery -- neni prave potreba precist si zajimavost nebo potrebnou informaci v cizim jazyce tou nejlepsi motivaci k tomu ucit se cizi jazyky?
---> Vim, ekologie se také na školách učí, aby to děti doma vysvětlily rodičům :))
---> Nerad bych, aby to vyznělo tak, že si myslím, že Internet může vyřešit problémy s učením. Myslím, že při běžném používání Internetu ve škole může dítě snáze pochopit, že to není jen místo, kde najde návod na výrobu vodíkové bomby a obrázek prsaté krasavice. Důležité je, aby se naučilo pracovat s informacemi. Mnoho samouků neumí úspěšně vyhledávat, neumí rozpoznat kvalitní zdroj od nekvalitního, neumí informace porovnávat, hodnit a zpracovat. S počítačem je to snazší, protože nemusíte mít spoustu kartoték a poznámek na lístečcích. Ale na druhou stranu najdete hodně informací a pokud s nimi neumíte zacházet, co na tom, že máte na HDD staženy megabajty informací, když je nikdy k ničemu nepoužijete. Tohle by měla škola naučit a s počítačem připojeným k Internetu to bude mít snazší.
---> Nejdřív musí člověk získat stratovací body. Teprve s počáteční motivací získá důvod, proč se naučit další jazyk. V mém případě to funguje docela spolehlivě. Takovým startovacím bodem je i škola. Dostanete základy, ale co se skutečně naučíte, to už je na vás.