Panove,
jestli jsem dobre pochopil, pak p. Kopta studuje a u ostatnich nevim jestli uci a co uci. Ucim fyziku a pocitace, pocitace patym rokem. K tomu textovemu editoru. Chtel bych pana Koptu videt jak neco ukazuje deckam, ktery v zivote na pocitaci nic nedelaly. Navic dneska, kdy snad vsude je to menu v podstate stejne, si nemyslim, ze kdyz se "nauci" ci spis seznami s blbym wordpadem, tak napise a ulozi cokoliv v cemkoliv, pokud nechceme treba diplomku.
Algoritmizovat sice muzete, ale kdyz zjistite, ze nekterym v devate tride dela problemy vynasobit dve cisla, asi Vas to brzo prejde. Nemluvim o sedmickach, kde je u nekterych vrcholem pri zavirani programu se vyporadat s hlaskou "ulozit soubor ?", v lepsim pripade cesky.
Samozrejme souhlasim, aby deti mely pristup k internetu, ale v praxi je to casto dost slozite.
A jeste k tem vzdelavacim servrum. Na to, aby se neco vytvorilo jsou potreba lide a prostredky. Zadarmo se toho moc nevytvori a pokud to bude zase jen na ucitelich, aby si neco vytvorili, tak to nevidim nejlip. Ucitele informatiky totiz za to co by meli aspon castecne znat a za cas venovany vzdelavani sama sebe a udrzbe uceben maji v podstate kulovy.
I kdyz jsem studentem /a stredni skolu si jeste pamatuji/ , tak souhlasim s nazorem p. Netusila. Take jsem drive mival vize, jak by se melo ucit praci na PC /v podstate identicke jako p. Kopta/, ale ono to v realu bohuzel vypada jinak. Mozna to i souvisi se stylem vyuky v jinych predmetech - kdyz je clovek nucen myslet urcitym zpusobem v klasickych predmetech, tak se to snazi naroubovat i na pocitace.
Dle meho soudu by stalo otevrit diskusi na tohle tema v ponekud rozsahlejsim meritku - do skolstvi se ted bude mohutne "investovat" a jen v nasem zajmu, jak dobre bude s penezi danovych poplatniku nalozeno. A to nejde jen o internet...
-- Ony existuji nejake diskuse na @cesnetu i pri @pedf.cuni.cz, ale tam se probiraji zalezitosti jako: nefunguje mi tiskarna, nevite nekdo, kde sehnat fonty...