Tak snad objednam 2x vice dobrych knih a bud mi konkurent koupi dva kosiky (a ja budu spokojen a priste objednam 4x vice knih), nebo mi zbydou knihy i pro ostatni zakazniky. Cely ten priklad je pekna pitomost a souhlasim s predrecnikem, ze bych si i ja pral, aby me konkurence likvidovala tim, ze koupi vse, co mam :)
V praxi to ovšem bývá spíš obráceně. Tedy že nová konkurence nekalými praktikami zlikviduje dobře zavedený obchod. Zákazníci jsou totiž relativně konzervativní (u zákazníků antikvariátu bych to očekával dvojnásob) a nemají-li důvod, své zvyky příliš nemění. Proto by ve vašem příkladu DZA neměl tak moc důvodů ke snaze o likvidaci KA. Už to, že si někdo otevře sto metrů od zavedeného antikvariátu svůj nový, mi připadá poněkud zvláštní.
Protoze vydelal tolik penez, ze uz pracovat nemusi... takze chudak zavre obchod a bude si to jen uzivat.... Doufam, ze me nekdo bude chtit zklikvidovat tim, ze u me vykoupi vsechno zbozi a sluzby co nabizim:-)
Priklad ze zivota. Byl jeden dobre zavedeny antikvariat (DZA). Asi sto metru od nej si nekdo dovolil otevrit konkurencni antikvariat (KA). Majitele DZA to stvalo, az prisel na to, jak KA zlikvidovat. Chodil k nemu kazdy den s vozikem a pokazde skoupil plny vozik tech nejlepsich knizek, ktere v KA byly. Pokud tam prisel normalni zakaznik, narazil vetsinou uz na prebrane a nezajimave knihy. Samozrejme to po case majitel KA zabalil a DZA je opet v sirokem okoli jediny.
Tohle nastesti na internetu nejde, ale docela by me zajimaly ty metody (a obrana proti nim), ktere jste si nechal pro sebe ;) Nebo veta:
"Ale nerad bych tu rozebíral metody pro odrovnání konkurence, jistě budete ve svém počínání mnohem vynalézavější."
znamena jen alibisticke zduvodneni toho, ze zadne dalsi metody neznate? ;)