Trotlíte dál, jak kdybych vám sebral svatý obrázek :-) Argumenty jste napsal - bl*bé - obhajujete jedno zdražení srovnáváním s cenou něčeho zcela jiného, nesouvisejícího.
Navíc to spojujete se zařazením HD programů. Ale Skylink přece tvrdí, že serpo s programem nesouvisí. Nebo chcete říct, že náklady na kartu a kódování jsou u HD programu vyšší než u SD? Nebo že Skylink lže? :-)
Pokud by ceny všech služeb rostly takovým způsobem, jako výše servisního poplatku Skylinku, nemusela by ČNB vůbec intervenovat ohledně kurzu koruny. To by se totiž u nás nemuseli bát deflace, ale spíš hyperinflace. Jen tak dál soudruzi !! Takový cenový vývoj se konal vždy zásadně tam, kde (bohužel jako zde) chybí pořádná konkurence. A otázkou je, jakým způsobem Skylink onu konkurenční výhodu získal....
Já jsem jednak zdůraznil POŘÁDNOU konkurenci a to, jak získali pánové z M7 konkurenční výhodu. Ze Skylinku se v minulých letech stala masová záležitost díky dvěma faktorům:
1) Jednotlivé televize si převážně satelitní přenos financovaly samy.
2) Služby, spojené s dekódovacími kartami byly dlouhé roky poskytovány bezplatně.
Kdyby dnes slavný Skylink začínal od píky, jako ostatní satelitní operátoři, nebyl by zdaleka tam, kde je dnes. O tom se zde ale s vámi nemíním hádat.
Mozna jde o slovickareni, ale skryva se za tim podstata.
Naklady na provoz - za tim muze byt opravdu cokoliv. Vcetne poplatku za obsah - viz vyjadreni Skylink nize:
"Většina provozovatelů komerčních televizních kanálů postupně zvyšuje poplatky za vysílání, a tak bylo nutné tyto náklady, které Skylink hradí provozovatelům, do servisního poplatku promítnout."
Na zacatku SP Skylink prohlasoval, ze SP nijak nesouvisi s programem (obsahem). Ale ve skutecnosti se zda, ze kazdy kdo plati SP, plati nejakym desatkem Novu (Markizu), atd.
Nic proti tomu, jen to dosud nebylo zrejme. Proto jsem poukazal na to, ze definice SP Skylinku se "vyviji".
Kde tady vidíte tu zamotanost? Já ne.
přesun nákladů souvisejících se satelitním přenosem televizních programů z vysílatelů na naši společnost = náklady na provoz
Jinak co je programová nabídka? Nic než seznam kanálů, které poskytovatel nabízí. A ta se podstatě nemění. Jen některé kanály dostaly navíc HD. Ale to je jen název. Nova a Nova HD je po obsahové stránce jedno a to samé. Nikdo nenutil tam to HD do názvu dávat.
Změnily se technické a cenové parametry přenosu, nikoli programová nabídka.
Ostatně DVB-T je krásným příkladem toho, co je servisní poplatek.
Poskytuje kanály zdarma. Ovšem nic není zadarmo. Poskytovatel DVB-T musí platit za přenos a všemožné poplatky. Plus náklady za vlastní provoz, administrativu apod. Prostě platí kompletní servis = servisní poplatek. Skylink tehdy dělal to samé. Nabízel kanály zdarma, a přesto musel také platit servisní poplatek. Jen to platil ze svého, respektive od placených balíčků. No a Skylink neudělal nic jiného, než že zavedl spoluúčast na placení servisního poplatku i na tu bezplatnou nabídku.
A co je to ta "pořádná konkurence"?
Ten tvůj bod 1 a 2 dokazuje, že na tom provozovatel vlastně nevydělal, za něco ušetřil, něco musel naopak platit sám :-)
Skylink od píky pochopitelně začal, protože éra co popisuješ je dávno zašlá prachem a nezbylo z ní vůbec nic. Naopak se dá říct, že sebou dlouhou dobu vláčel závazky od předešlých vedení CS Linku a Skylinku, s čímž se musel vypořádat a ještě štěstí, že se to povedlo a osud nebyl třeba jako u Multichoice apod., kde zůstaly prázdné kanceláře a abonenti bez signálu.
Dobrý den,
rádi bychom jménem týmu Skylink zareagovali na Váš komentář.
Servisní poplatek byl před lety zaveden z důvodu růstu nákladů na servis, údržbu a změnou technologií. Tento poplatek od té doby pokrývá náklady na provoz, administraci, technické zajištění a zákaznický servis satelitní televize Skylink. Změna Ceníku k 1. 3. 2017 však odráží postupný přesun nákladů souvisejících se satelitním přenosem televizních programů z vysílatelů na naši společnost. Většina provozovatelů komerčních televizních kanálů postupně zvyšuje poplatky za vysílání, a tak bylo nutné tyto náklady, které Skylink hradí provozovatelům, do servisního poplatku promítnout.
S pozdravem
Tým Skylink
Argumenty jsem ti napsal výše a stále si meleš svoje a hloupý si akorát ty,chytrý člověk si zaplatí alespoň Smart balíček a neřeší poplatek,nemá cenu se s tebou o tom bavit.Plyn a i elektřina se nezdražuje a ani nebude,je levnější jak před deseti lety a můžeš si obojí zafixovat až na 36 měsíců.tvoje kecy jsou nesmyslné.