Naopak, pro TV je 50p velice užitečné, zvlášť třeba pro sport. Zbytečné je to pro filmové kanály, neboť film doteď používá 24p. Ale s narůstajícím rozlišením jsou problémy s pohybem čím dál tím zřetelnější - ve 24p si tak můžu vybrat buď rozmazaný (dlouhá závěrka, motion blur) nebo poskakující obraz (krátká závěrka, aliasing). Proč asi Němci preferovali 720p50 před 1080i50 a nyní vybrali pro jejich DVB-T2/h.265 1080p50?
30p by bylo naopak zcela k ničemu, je to naprosto nekompatibilní se vším, co se v Evropě používá. Přepočítat počet snímků není zdaleka tak jednoduché jako změnit rozlišení.
Takhle se to nedá počítat nějakými násobky, protože bitrate na nějakém rozlišení nebo kódeku tolik nezávisí. Tam jde jen o doporučené parametry. Třeba FullHD H264 může mít jak 5 Mbps, tak i 15 Mbps.
Ale jako máš pravdu v tom, že 1 UHD vs 10 HD je bl*bost.
Teď jsem se kouknul na pár UHD kanálů na Astře 1 (19,2E) a všichni mají vesměs stejné parametry: 3840x2160 50p HEVC, datový tok kolem 23-25 Mbps.
Takže na 1 UHD jsou to tak 2-3 FullHD.
UHD má dvakrát větší počet řádků než HD, celkově tedy má čtyřikrát víc bodu a při stejném typu komprese i čtyřikrát větší datový tok. Jelikož HD jede v H264 a UHD by jelo v H265, pak potřebný datový tok stoupne přibližně na trojnásobek. V takovém případě místo deseti HD budou tři UHD a nikoliv jeden!!!