To rozohodne ANO - jako normalni telefon - prepojovani virtualnich okruhu zarucuje pevnou datovou rychlost a tim i kvalitu a ponevadz se plati za minutu tak maj telefonni operatori dobre zalohovane paterni linky aby v pripade vypadku neprisli o minutove prijmi z hovorneho.....
Vetsinou kdyz neco opravdu chci, tak vyuziju spolehlive a zarucene sluzby => rozhodne ne internet. Pokud s nekym uzaviram obchod za desitky tisic, asi me nevytrhne, pokud mu za par set zavolam na normalni telefon.
Pokud ovsem s nekym komunikuji denne pres 1/2 Zeme, asi zacnu uvazovat nad tim, jak snizit naklady na hovorne a pak me nejaky ten vypadek nevytrhne, pokud jde o velmi nutnou komunikaci, vzdy tu je ten normalni telefon.
Ovsem otazka je, zda ten normalni telefon ma vyssi spolehlivost nez VoIP.
Totez plati, pokud nekomu neco takoveho zarizuji. Mohu mu nabidnou zprovozneni VoIP, u kterezto sluzby z principu nelze zarucit vubec nic (pokud tedy neni provozovana na vyhrazenych linkach), nebo klasicke linky nejakeho operatora, ktery musi (ovsem opet pouze v ramci vlastni site) zarucovat nejake parametry (a spolehlivost), nebo kombinaci obeho.
Patrně nebudete obchodník, že? Ubezpečuji Vás, že někdy rozhodují ještě malichernější věci.
Když si necháváte opravit třeba auto a do servisu se těžko dovoláte. Kolikrát to budete zkoušet než zkontaktujete jiný???
a pochybuji, že všechny důležité komunikační prvky by využívaly jen a pouze FQDN a ne samotných veřejných IP adres.
Je samozrejme otazkou, co povazujete za dulezite komunikacni prvky. Nicmene verte, ze v Internetu se pouzivaji FQDN z toho duvodu, ze IP adresa se zmeni pri zmene ISP nebo pri precislovani.
pokud se nejedna o zmrda (podle D-fensovy typologie), tak se nejspis pri nakupu rozhoduje podle rozumejsich kriterii nez je kvalita telefonni linky volaneho
Same, bacha na to, Skype nabízí regionální čísla. S možností poplatku za používání na tři měsíci či jeden rok. Zatím pouze v několika zemích, např. v Polsku a na ta čísla se dá dovolat z běžné telekomunikační sítě.
Stejně tak tenhle článek je pěkně NE-IN, verze 1.3 je docela průlomová oproti verzi 1.2, co testoval autor. Viz třeba jen tím, že dokáže sama importovat kontakty (vyhledat jejich případný výskyt mezi Skype users) z messengerů, outlook/exchange rozhraní.
taky si tedy marně lámu hlavu nad tím, proč autor vůbec zkoušel různě přenastavovat kdejaké DNS servery "aby měl menší ruch na síti..". Stěží tím asi obejde úzká hrdla výměnných uzlů a pochybuji, že všechny důležité komunikační prvky by využívaly jen a pouze FQDN a ne samotných veřejných IP adres.
je to takový nijaký článek. Napůl informace o tom, co to vlastně je Skype ale nic zásadního ohledně proklamovaného "odposlouchávání dat". vždyť tady ani není žádná statistiky, jak ta měření vlastně dopadla! Zdali přenášené pakety odpovídaly hovorům či zda tam bylo "něco navíc".
No, s Talk Pro by to možná šlo ještě levněji...;-)
Nevím kolik teď počítá Softphone, ale když se Vám zdá drahý vyberte si jiného solidního VoIP operátora.
Vezměme to jinak. Když budete volat svému obch. partnerovi, který od Vás něco kupuje a dvakrát se Vám rozpadne hovor. Když bude volat on Vám tak se nedovolá vůbec, protože budete mít vypnutý comp. Jak dlouho myslíte, že vydrží než pro něj ztratíte důvěryhodnost?
Opravdu považujete své argumenty za relevantní???
Víte kolik lidí používá ICQ? Jistě jich budou miliony, ale o to přeci vůbec nejde!
Skype nic negarantuje, neposkytuje regionální telefonní čísla, příliš ho nezajímá propojení do ostaních pevných či mobilních sítí a neřeší ani tísňové linky. Má vlastní, sničím nekompatibilní protokol.
Suma sumárum není to plnohodnotná telekomunikační služba.
Není tedy zajímavá pro firmy ani instituce a "na hraně" je i pro běžného domácího uživatele.
Teď je momentálně v módě, ale až příjde něco trochu lepšího zmizí jak pára nad hrncem...
Jinak nic proti Skype nemám a také jsem ho chvíli používal a toleroval časté rozpady hovorů, výpadky a echa.
Za náhradu běžné telefonie jej však může považovat pouze veliký idealista:-)
Asi proto, že ta hračka už suverénně vede v provozu VoIP a neustále posiluje, také stála 40 M$ - podle předchozího článku. I podle zatímních výsledků dnešní ankety 12% respondentů říká, že musí Skype používat, ačkoliv mu nedůvěřuje.
Vůbec nerozumím tomu proč se autor tak široce zaobírá Skypem. Skype je v podstatě jen komunikační utilita, která přišla s růstem výkonu počítačů a kvality internetového připojení. Prostě je to modernější varianta nástrojů jako je ICQ, Jaber...atd. Jako každá P2P věc má svá jasná omezení, výhody i nevýhody. Nemá žádný smysl z toho dělat vědu. Vždyť je to spíše jen inteligentní hračka:-)
Pokud někdo chce seriozní VoIP službu pak si koupí IP adaptér, např. Sipuru nebo IP telefon a zaregistruje se u vhodného operátora. (U nás např. Xphone, Softphone...)
Dostane veřejné České telefonní číslo podle svého regionu a může telefonovat. To už je přeci o něčem úplně jiném. Zde mějme nároky na bezpečnost. Zde zkoumejme kvalitu a cenu služby, VoIP operátora, hardware, jeho ceny...atd
V době kdy Český Telecom už neví jak by nás obral tu máme plnohodnotnou alternativu tak se pojďme bavit o ní...A NE NĚJAKÉ HRAČCE!!!