Vyjádření Obchodního ředitele Slevomatu, bylo zasláno emailem:
"S firmou Zapakatel jsme zrušili veškerou obchodní spolupráci a pro tuot firmu nebudeme uvolňovat výjimky z exkluzivity. Obáváme se také, že přílíš nízká marže portálu může v dlouhodobém horizontu ovlivnit jeho platební schopnost."
Musím souhlasit. Portály, které snížily svou marži, jsou v zoufalé situaci a končí. Zadarmo se pracovat nedá :-)))
No mne to prijde z Vasi strany jako nepochopeni slevo portalu. Tady jde v podstate o placenou reklamu. Pokud si jako podnikatel zaplatim reklamu v televizi tak to bude stat cca 1mil kc. Pokud ale tu samou investici dam do slev cez napr. slevomat tak mam X zakazniku co prijdou v ramci teto reklamy a nasledne se i urcite procento vrati takze ziskam noveho zakaznika a ja jako zakaznik otestuji neco noveho za prijatelnou cenu a nasledne se muzu na zaklade vlastnich stusenosti rozhodnou jestli dana sluzba stoji i za plnou cenu. Tam je dulezite, ze na zaklade vlastnich skusenosti a ne reklamy ktera casto lze...
To je urcite pravda a chapu, ze presne takhle argumentuji zastupci vsech slevoportalu, kdyz lanari podnikatele. Klicove je ale "nasledne se i urcite procento vrati." Pokud nemam natolik jedinecnou sluzbu ci produkt a nenabidnu cenu bez slevy, pujdou zakaznici vzdy radeji tam, kde jim nabidnou cenu ve sleve. Slevu mohu nabidnou takovou, abych pokryl min. naklady, jinak me podnikani bude mit kratkeho trvani. A prave zde jde zrejme o jadro pudla - jeden slevoserver tlaci na to, aby podnikatele sli pod naklady (= vetsi slevy = vetsi profit pro slevoserver), druhy slevoserver vidi dlouhodobou neudrzitelnost takoveho pocinani, coz muze ohrozit slevoservery jako takove.
Přesně tak. Manželka určitou dobu také nabízela své služby jako pedikérka/manikérka prostřednictvím slevoportálů a zkušenosti jsou jasné: bez slev tak třetinová návštěvnost, ale tržby jen mírně nižší, takže slevy = spousta práce navíc v podstatě zadarmo. Návratnost typických uživatelů voucherů totiž byla asi 2%. Slovy DVĚ procenta. V dnešní době totiž převážná většina lidí nakupuje služby, zejména ty, kde je velká konkurence, přes slevoportály, a kvalitu poskytovaných služeb příliš neřeší - hlavně když se ušetří. Kolikrát si žena vyslechla, jak si s voucher klientkou poctivě vyhrála a že to jinde ve slevě šulí a co myslíte, kolik z těch spokojených klientek se vrátilo? Bez slev skoro nikdo, až po čase pár při další slevě. Takhle to ovšem dlouhodobě nejde, takže jsme zavřeli krám. Zapakatel si už tenhle trend možná uvědomil, Slevomat zřejmě ještě ne.
Ohledně návratů - můžu se na něco zeptat? Za poslední dva roky jsem koupil odkadem 30 kupónů, obvykle v ceně do 200 Kč, na vše možné od stříhání vlasů, přes fitko až po hlídání dětí - a skoro nikdo si na mne nevzal kontakt nebo mi nenabídl následnou slevu.
To jsou - s prominutím - tak blbí nebo to dle smlouvy nesmí? O zákaznících ze slevomatu přece víte jednu věc, jsou k zastižení přes internet a chtějí slevu. Tak proč toho nevyužít? Nezlobte se, ale vzala si vaše manželka na klienty email a poslala jim v termínu, kdy by se dala očekávat jejich další návštěva, připomínku a výhodnou nabídku (třeba i jen symbolicky). Pokud ne, tak bych 2% návrat nedával za vinu slevovému serveru.
Já mám jen dálkový kurz marketingu, ale jestli si dobře vzpomínám, pro získání zákazníka jsou důležité tři věci 1) aby věděl, že existujete 2) aby vaše zboží vyzkoušel - a tohle vám slevomaty zajistí - 3) aby vaše zbouží koupil opakovaně - a tenhle krok je dle mého názoru už na vás
Více případně přes Twitter