Nebudeme si nic nalhávat: je to nepříjemná změna, přiznává na blogu firmy její provozní ředitel Rich Williams. Pro budoucnost firmy je ale podle něj nutná.
Groupon tak v následujících měsících zruší na 1100 pracovních míst (propustí tedy asi desetinu z celkového počtu zaměstnanců), zejména v mezinárodních divizích obchodu a zákaznické podpory.
Firma zároveň oznámila, že se stáhne z více než 40 zahraničních trhů, na kterých dosud působila - z Maroka, Panamy, Filipín, Portorika, Tchaj-wanu, Thajska a Uruguaje. Groupon přitom v srpnu oznámil, že končí i v Řecku a Turecku a nedávno prodal většinový podíl i ve své indické pobočce.
"Pochopili jsme, že investice potřebné k rozšíření našich technologií, nástrojů a služeb do každé z více než čtyřiceti zemí nejsou úměrné jejich návratnosti," podotkl k tomu Williams. Firma teď podle něj musí soustředit svou energii a své peníze na méně trhů.
Groupon se v posledních letech snaží proměnit z výhradně slevového portálu na širší e-komerční platformu pro lokální obchodníky. Slevový byznys se totiž zdá být na ústupu, na což už v roce 2013 doplatil i bývalý šéf a zakladatel firmy Andrew Mason, který byl kvůli špatným výsledkům odvolán.
Finančně je ovšem firma stále v černých číslech, za druhé čtvrtletí letošního roku oznámila příjmy ve výši 738 milionů dolarů a hrubý zisk 337 milionů.