Slevový Groupon propustí 1100 lidí a stáhne se z několika zemí

23. 9. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Groupon
Americký slevový gigant, který před lety spustil světovou slevovou mánii, pokračuje ve snaze posunout se i do dalších oblastí e-commerce.

Nebudeme si nic nalhávat: je to nepříjemná změna, přiznává na blogu firmy její provozní ředitel Rich Williams. Pro budoucnost firmy je ale podle něj nutná.

Groupon tak v následujících měsících zruší na 1100 pracovních míst (propustí tedy asi desetinu z celkového počtu zaměstnanců), zejména v mezinárodních divizích obchodu a zákaznické podpory. 

Firma zároveň oznámila, že se stáhne z více než 40 zahraničních trhů, na kterých dosud působila - z Maroka, Panamy, Filipín, Portorika, Tchaj-wanu, Thajska a Uruguaje. Groupon přitom v srpnu oznámil, že končí i v Řecku a Turecku  a nedávno prodal většinový podíl i ve své indické pobočce.

"Pochopili jsme, že investice potřebné k rozšíření našich technologií, nástrojů a služeb do každé z více než čtyřiceti zemí nejsou úměrné jejich návratnosti," podotkl k tomu Williams. Firma teď podle něj musí soustředit svou energii a své peníze na méně trhů.

MM Influenceři

Groupon se v posledních letech snaží proměnit z výhradně slevového portálu na širší e-komerční platformu pro lokální obchodníky. Slevový byznys se totiž zdá být na ústupu, na což už v roce 2013 doplatil i bývalý šéf a zakladatel firmy Andrew Mason, který byl kvůli špatným výsledkům odvolán.

Finančně je ovšem firma stále v černých číslech, za druhé čtvrtletí letošního roku oznámila příjmy ve výši 738 milionů dolarů a hrubý zisk 337 milionů. 

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).