Společnost to nedomítne. Poctivec je dnes za blbce. Společnost fandí těm, co "v tom umí chodit". Občas vidím situace, kdy si lidé více váží někoho, kdo je okradl, než někoho, kdo drží slovo. A když jim to vytknete, tak nastoupí racionalizace "ale vždyť on mě určitě taky okradl, dneska každý krade, nemysli si!"
Plyne z toho taková jedna legrační charakteristiky dnešné doby: lidé chtějí být okrádáni.
Paragrafy o nekale obchodni praktice, klamavem chovani, agresivni obchodni praktice ad. plati vseobecne. COI je zrejme svymi schopnostmi ve stoleti pary, a tak se asi jen vymlouva, ze nejde s e-shopy zatocit. Schopny clovek vymysli jak neco udelat, ti druzi hledaji jen vymluvy proc to nejde. Divim se, ze vedoucim predstavitelum dozorovych organu nevadi, ze z nich marketingova oddeleni velkych eshopu delaji naprosto insitni uredniky.
COI s tim v podminkach nasi legislativy bohuzel nemuze udelat vubec nic, uz nekolikrat sem je zkousel poslat na ty podvodniky z Alzy kvuli navyseni ceny pred slevou. Kdyz tohle udela jakykoli normalni kamenny obchod, dostanou flastr ani nemrknou, ty ceny by musely byt zvysene aspon nejakou dobu aby jim proslo to "puvodni cena", myslim ze to je mesic nebo dokonce 3 mesice. A este se overuje krivka cen a konkurence atd. Jenze svete div se, u eshopu NENI totozna situace. Takze pokud zvednou ceny dva dny predem, jsou z toho dost pravdepdoobne venku, protoze online svet se "dynamicky vyviji" nebo nejaky takovy sracky a tudiz je z pohledu prava a nasi legislativy dost problem uplatnit stejny dukazni postup. Nebo tak neco. Uz si to nepamatuju. Muzete zkusit podat podani na COI taky :)
Ale tak to přece bylo vždy, na individuální poctivosti je založeno křesťanství, jako křesťan nejste za blbce, i když vás za něj všichni považují.
Ale zase právě v tomto případě to zase tak není, aby systém správně fungoval vyžaduje aktivitu a její vyvážení na obou stranách. Ono taky není zrovna poctivé požadovat tu nejnižší cenu pro všechny z moci úřední a nemuset pro její nalezení nic dělat. Čekat s nákupem celý rok, na nějaké černé pátky.
Tady se projevuje negativní role internetu, který vytváří informační zkrat, když informace jsou centralizované a najednou dostupné všem. Dochází pak k nežádoucí synchronizaci společenství, které nakupuje ve stejný čas a tím automaticky zvyšuje cenu, protože kumulovanou poptávku soustřeďuje do krátkého okamžiku.
To máte jako s dostupností hypoték, je-li jich příliš, rostou ceny stavebních prací a realit nad svou reálnou hodnotu, protože do systému je dodávána energie z vnějšku.