Vlákno názorů k článku Slováci ztišili reklamu, Češi si na hlučnost jen stěžují od lifemaker - zvýšená hlasitost reklam mě už delší dobu prudí...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 1. 2008 0:03

    lifemaker (neregistrovaný)
    zvýšená hlasitost reklam mě už delší dobu prudí a proto uvažuji o zhotovení udělátka
    které při zvýšení hlasitosti odpojí dočasně zvuk z televize , a potom si ty reklamy můžou strčit do pr...
  • 9. 2. 2007 22:40

    ufon (neregistrovaný)
    100 procent modulace nelze překročit, v tom se shodneme
    v praxi se řeší právě problémy s tím, že filmy tak, jak jsou na kazetách dodány televizím, jsou občas třeba o 10-15 dB slabší (6dB je 50 procent). Anebo sice špičky modulace dosahují občas maxima, ale průměrná energetická hodnota v průběhu filmu je velmi nízká a i spektrum čili frekvenční bohatost je nízká. To pak nadupaná reklama působí velmi nepříjemně. Samozřejmě i řádně udělaný mix např. umělecky náročnějšího filmu je celkově vnímán jako tichý a vpád reklamy je i tehdy nepříjemný.

    Technicky vzato, když nařídíme ubrat reklamu o pár dB, ty méně brutální pak nebudou pořádně slyšet, na druhé straně není takový problém s moderními prostředky zvuk stlačit tak, aby i při tomto povinném "ztišení" to beztak dosti řvalo ! Navíc ten čas si agentury kupují od televize a mají nárok na odvysílání bez zásahů (proto tam není logo stanice, je to jejich čas). Je to celosvětový problém, nelze než apelovat na méně agresivní zvuk, technicky je to totiž v pořádku.

    A nutno dbát na technickou a zvukařskou kvalitu ostatních pořadů, aby nebyly "propadlé"
  • 9. 2. 2007 11:12

    Martin Stříž
    "... technicky vzato hlasitěji reklamu vysílat nelze ..." Proč ne?

    Film budu vysílat na 90 % hlasitosti (na 90 % maximální úrovně modulace), reklamu na 100 % hlasitosti.
  • 9. 2. 2007 1:44

    anonymní
    Hlasitost je subjektivní záležitost, technicky vzato hlasitěji reklamu vysílat nelze (nelze překročit maximální úroveň modulace), reklama je jen subjektivně smíchána tak, že je využito maximální možné modulace a plnosti zvukového spektra.I normální film mívá chvilkově subjektivní hlasitost stejnou jako reklamy, problém u reklam je, že jsou hlasité trvale.
    Hlavní problém je ale se špatně promodulovanými zejména staršími filmy zvláště na komerčních stanicích, kvůli nimž si lidé zesílí televizor, a řádně promodulovaná reklama uprostřed takového filmu vzbuzuje pak negativní reakce.

    Není tolik problém s reklamami, jako spíš s ostatním programovým materiálem a s jeho nekvalitou, resp. malou "plností" zvuku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).