Slovensko-český CloudTalk získal 640 milionů. Zdvojnásobuje tržby a míří na miliardový obrat

17. 1. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

CloudTalk
Autor: CloudTalk
CloudTalk
Aspirant na slovenského jednorožce se opírá také o Prahu a český kapitál. Na palubu přibral nizozemského operátora.

Původem slovenský startup CloudTalk, který má druhou nohu v Praze, odstartoval nový rok velkou investicí. Od skupiny investorů vybral v rámci series B 26 milionů eur, asi 643 milionů korun. Firma mluví o ambici stát se prvním slovenským jednorožcem, tedy startupem s hodnotou alespoň jedné miliardy dolarů. Aktuální ohodnocení nekomentuje.

CloudTalk od roku 2019 celkově posbíral 33,3 milionu eur, více než 820 milionů. Do projektu nejdříve se sumou 1,3 milionu eur vstoupil český fond Presto Ventures, který v roce 2021 doplnilo více investorů s částkou šest milionů eur.

Vedoucími investory v aktuálním kole jsou fondy KPN Ventures a Lead Ventures. První z nich je investiční odnoží nizozemského mobilního operátora KPN. Druhý sídlí v Budapešti a v portfoliu má například českou AI společnost Neuron Soundware.

V series B dělají dvěma hlavním hráčům společnost dosavadní investoři Presto VenturesOrbit Capital (mimo jiné Rohlík), nizozemský henQ Capital Partners a berlínský Point Nine Capital. Nizozemci mají v Česku přítomnost skrze Mews.

CloudTalk vyvíjí cloudový software pro call centra. Aplikace ukládá informace o hovorech na jedno místo a umožňuje propojování se službami, jako jsou Salesforce.com, Pipedrive, Zendesk, Zoho nebo HubSpot. CloudTalk automatizuje procesy typu přepisování hovorů nebo tvorba shrnutí z proběhlých volání. Software dokáže analyzovat projev zákazníků společně s jejich sentimentem, čehož lze využít pro předvídání potřeb.

Rychlý růst tržeb

Startup funguje od roku 2018. Martin Malych a Viktor Vanek ho původně rozjeli jako webovou aplikaci pro hovory. Aplikace se rozrostla a nyní má zákazníky jako Revolut, DHL, Rakuten, Nike, Mercedes-Benz nebo Fujitsu. Celkem jde o čtyři tisíce organizací.

Tržby CloudTalku se v roce 2022 dostaly na 5,9 milionu eur (asi 146 milionů korun) se ztrátou 8,7 milionu eur. Auditovaná čísla za loňský rok ještě nejsou k dispozici, firma ale pro Lupu uvedla, že tržby vyrostly na 350 milionů korun. Jde o takzvané ARR, tedy opakující se platby z předplatného (annual recurring revenue). Ziskovost firma nekomentovala.

„V ARR cílíme na sto milionů eur (2,5 miliardy korun). Věříme, že je jen otázkou času, kdy této mety dosáhneme. Pomáhá nám v tom totiž náš současný chief revenue officer Jean-Christophe Bourgade, který má zkušenosti se škálováním SaaS podniků v jejich pozdějších fázích. Zároveň rozšiřujeme náš výkonný tým o zkušeného viceprezidenta pro produkt, finančního ředitele a řadu seniorních specialistů, zejména v technologických týmech,“ řekl Lupě Martin Malych, výkonný ředitel CloudTalku.

Nové financování podle CloudTalku přichází ve vhodnou dobu, protože se podniky snaží dosáhnout větší efektivity v rámci probíhajících ekonomických změn. Kapitál pomůže s obchodní expanzí. S mezinárodním obchodem má pomocí i samotná KPN.

MM Influenceři

„Zaznamenali jsme rostoucí poptávku po cloudových komunikačních nástrojích, které dokážou efektivně řešit problémy týmů zaměřených na zákazníky. Uživatelé chtějí telefonní řešení, které pomůže se základními věcmi, jako je zlepšení kvality hovorů, zvýšení počtu vyzvednutých zákazníků a zlepšení čistoty CRM databází. Chtějí však také, aby telefonní řešení bylo inteligentní. Například aby shrnovalo hovory pomocí umělé inteligence, automatizovalo zaznamenávání poznámek a sledovalo nálady zákazníků pomocí analýzy sentimentu,“ doplnil Malych.

CloudTalk má v současné době kolem 150 zaměstnanců, kterým mimo jiné nabízí program zaměstnaneckých akcií (ESOP).

  • Chcete mít Lupu bez bannerů?
  • Chcete dostávat speciální týdenní newsletter o zákulisí českého internetu?
  • Chcete mít k dispozici strojové přepisy podcastů?
  • Chcete získat slevu 1 000 Kč na jednu z našich konferencí?

Staňte se naším podporovatelem

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).