Vlákno názorů k článku Služby s přidanou hodnotou? Jednou možná. od Dan Lukes - Není vůbec jisté, zda se investice do takové...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 10. 2003 21:05

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Není vůbec jisté, zda se investice do takové služby vrátí, jestli ji zákazníci budou chtít. Přesně to ovšem služby přidané hodnoty v českém prostředí a nejen zde soustavně zabíjí - a to je velká škoda.

    Mam dojem, ze tyto dve vety jsou odpovedi na prakticky vsechny otazky, ktere clanek klade. Skutecne neni prilis jiste, zda se investice do provozovani takove sluzby vrati, protoze neni prilis jiste, ze o ni bude zajem. A "nezajem" nebo prinejmensim "mizivy zajem" je nejpravdepodobnejsi duvod proc tyto sluzby na trhu malokdo nabizi. Jenze v takovem pripade lze jen tezko rict, ze je neposkytovani takove sluzby skoda ...

  • 2. 10. 2003 13:15

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Ahoj Dane,
    ja mam naopak dojem, ze uvedene vety nejsou pravdive odpovedi na vsechny kladene otazky.

    Pro pojem "neni jiste, ze se investice vrati" existuje jednoduche slovni spojeni - jmenuje se "podnikateleske riziko".

    Deklarovany "nezajem" ze strany zakazniku je spise vymluvou pro to, aby nebylo potreba rozsirovat produktove portfolio. Oni delaji takove pruzkumy? Ja jim to nevycitam, ale pak se nesmi divit, ze zakaznici jdou pouze a jenom po cene za holou konektivitu, kdyz jim ISP neni schopen/ochoten nabidnout jine sluzby. No a vysledkem je to, ze si zakaznici vybiraji oholene nabidky a prakticky zadny ISP neni schopen v realu vydelavat. Ony to ty firmy casem pochopi, ze bez pridane hodnoty nemuzou prezit, ale pravdepodobne bez jejich soucasnych managementu. Protoze preprodejem minut uz se dnes prakticky nikdo neuzivi.

  • 2. 10. 2003 15:49

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Jiste. A na zaklade odhadu velikosti onoho podnikateskeho rizika (a souvisejicimi odhady - treba poctu a "vytezitelnosti" zakazniku) se podnikatelske subjekty rozhoduji, zda takovou sluzbu nabidnou. Zrejme tento vypocet prakticky nikomu nevychazi kladne. Jinymi slovy - (takrka) nikdo si nemysli, ze zajem je dostatecny. Souhlasim s tebou, ze nabidka se da vhodnou nabidkou i vybudit - naproti tomu nesouhlasim s konstrukci, ze zakaznici by takovou sluzbu chteli, kdyby ji nekdo nabizel. I kdyby vsechny velke firmy byly tak hloupe a zkostnatele jak predpokladas ty, nabidl by takovou sluzbu alespon nekdo maly, ktery by sice nedosahl vyznamneho podilu na trhu, ale demonstroval by alespon tu skutecnost, ze zajem o takovou sluzby BY MOHL BYT. Ja ale nemam dojem, ze az na naproste excesy nekdo takovou sluzbu nabizi. Z toho me plyne, ze se to zrejme proste nevyplati. Pro opacny odhad nenachazim data, snad krome prani aby tomu tak bylo.

    A tak zatimco tobe vychazi, ze firmy neuzivici se preprodejem minut se zachrani prodejem pridane hodnoty, me vychazi, ze takove firmy proste a tise zaniknou.

  • 2. 10. 2003 17:20

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Tady nejde o to, kolik vychazi vypocet, ale o to, ze nemas relevantni data pro ten vypocet :-) Neznas zajem.

    Ale vzdyt tu jsou firmy, ktere dane sluzby nabizeji ... I pitome kresleni stranek je sluzba s pridanou hodnotou.

    Souhlasim s Tebou ovsem v tom, ze firmy, ktere se neuzivi na prodavani minut, casem chcipnou (a obcas to bude docela rana - nikoliv tichy zanik).

  • 6. 10. 2003 9:48

    Honza (neregistrovaný)
    Tak tohle je naprosto presne.
    Problem je v jeste jedne veci - u ISP umi preprodavat draty, 2.4 bezdraty, k tomu prilozit nejaky mail a orezany hosting, ale prodavat "praci a mozek" tam nikdo neumi.... To je zcela neco jineho. To je o jine firme, jinych lidech a ne o "prehazovacich krabic a dratu".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).