V podstatě ano, navíc já jsem tenhle způsob objevil na maličkém australském eshopu, který opravdu měl v době mé návštěvy chat-status "offline" a bylo mu lze zanechat alespoň zprávu. Stejně jako je to u ICQ.
Navíc nemusíte otravovat každého návštěvníka. Bavil jsem se s tím člověkem, co to provozuje a říkal, že ho naprosto stačí vytížit lidé, kteří se na něj obracejí sami od sebe. Jen stálé a známé zákazníky obvykle osobně pozdraví.
Když přijdu u nás do sámošky, tak mě zdraví půlka personálu jménem. Určitě ale nezdraví všechny kdo přicházejí. Také mi hned na potkání nevnucují svoji asistenci, ale prostě když vidí, že se motám mezi regály a že tápu, tak prostě přijdou a nabídnou pomoc. Jindy o ni požádám sám. Co je na tomhle špatného?
Musite si uvedomit komu je takovy produkt predevsim urcen. Predevsim pro ty podniky, ktere si neco takoveho mohou dovolit (vetsinou se jedna o licencni produkt v cenach od 3000 Kc/mesic nahoru + jak rikate naklady na zamestnance atd.). Co se tyce oteviraci doby: Muzete mit otevreno stejne jako v kamennem obchode, tj. cca 8 az 10 hodin denne - zakaznici maji prot velke pochopeni.Pokud si to poridite k podnikani, kde fungujete jako majitel a zaroven jediny zamestnanec, tak i zde je reseni: Uzivatele pochopi, ze nemuzete byt neustale k dispozici, avsak kazdopadne budou mile prekvapeny, kdykoliv se objevite a pozdravite je :) No reknete, nenadchlo by to Vas?
Myslím že tento způsob obchodu vyžaduje mít otevřeno tak 24 hodin denně, to je cena připojení asi kolem... Jeden člověk tento obchod nezvládne takže další náklady na zaměstnance a to minimálně 4. bez rezerv. Tento způsob prodeje nebude pro obchodníka nejlevnější. Rentuje se to ?
Kolik zaplatí? Prodejce obvykle má pevnou linku, u zákazníka pak záleží na tom, jestli přišel nakupovat, informovat se, nebo povídat. Někdy je lepší v jednom obchodě se zeptat prodavače, než obíhat deset prodejen a stejně bez hmetatelného výsledku. Navíc rozhovor je docela svižný, což se o vyhledávání v obchodě moc říct nedá. Já i když vím, jakou knížku chci, strávím cestou k její objednávce obvykle i pět minut.