Vlákno názorů k článku Smlouvejte v eShopu o cenu od Artur Linhart - Docela hezky clanek, samozrejme, ze podobny osobni styl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 5. 2001 13:44

    Artur Linhart (neregistrovaný)
    Docela hezky clanek, samozrejme, ze podobny osobni styl prodeje neni nic noveho - zvlaste u drazsich vyrobku, jako jsou napr. automobily - nove je jen medium a v tomto ohledu by to mohlo byt opravdu relativne nove. V oblasti pojistovnictvi se takhle pracuje uz tak nejmene 100 let... :-))

    Ve vyse zminovanem pripade jde z hlediska prodejniho (napr. oproti pojistovnictvi) o podstatne jednodussi ulohu - jde o v podstate "zhaveho", nebo alespon "vlazneho" zajemce (jinak by tam vubec nezabrousil), pocatecni "studenou" fazi obstarala nejake reklamni kampan, na kterou se navstevnik "chytil".

    Stalo by mozna za uvahu se zamyslet nad tim, jake jsou obecne rysy tohoto prodeje "s osobnim pristupem" - v clanku se konkretne na tyto rysy narazi - napr. jedna ze zakladnich poucek zni, ze z kazdeho kontaktu musi zakaznik mit nejaky prospech (u studenych kontaktu je to samozrejme mnohem dulezitejsi), dalsi vec je, ze to funguje jen v urcite oblasti produktu - rohliky se takhle asi nevyplati prodavat nikdy - dulezite je, aby byl vyrobek dostatecne drahy, aby tuto vec byl schopen zaplatit (napr. periodickymi platbami zminenymi vyse).

    Urcite existuje i cela rada dalsich obecnych marketingovych poucek, ktere by se daly pouzit na uvedeny priklad a bylo by zajimave videt, jak ty "klasiky" ovlivni nove medium internetu - predevsim v dalsich nakupnich fazich - urcite to bude i dost zavisle na produktu, ktery se takto nabizi, ale urcite by se dala vymyslet jeste rada obecnych veci. Myslim, ze zajimave by bylo se spise opravdu vybudovat dlouhodoby vztah se zakaznikem, nez jim neco urcite "natlacit" - urcite vidim nebezpeci neuspechu v uvedenem rozhovoru predevsim mozna v prilisne snaze nekomu neco prodat - urcite je to ta nejjistejsi vec, jak cloveka odradit, zvlast kdyz primo neco nechce nakoupit.
    samozrejme, popkud by se nekdo snazil takhle prodavat nejake levnejsi veci, tak asi musi vice "tlacit na pilu" - mozna se vyplati jednou ctvrt hodiny mluvit s nekym o tom povestnem "rohliku", abych ziskal noveho zakaznika, je ale nesmyslne to delat pri kazde jeho navsteve.

    Urcite je take dulezite z praktickeho hlediska rozpoznat, kdy se jedna o skutecneho zajemce a kdy ne...

    K tomu mne napada - urcite by byla zajimava myslenka kombinace osobniho i "hypermarketoveho" pristupu - osobne davam spis prednost vybirat si veci sam a kdyz mam dotaz, tak se zeptat, nez vse vyrizovat primo osobne - take by to vedlo k odlehceni zateze prodejcu...
  • 15. 5. 2001 13:47

    Artur Linhart (neregistrovaný)
    jeste jedna technicka - kdyz uz mam nejaky WebChat, tak by slo zasilani prislusnych dokumentu udelat opravdu na jednodussi bazi nez Activexy, nebo applety - nejsem zadnej velkej odbornik, ale urcite by stacily prostredky klientskych scriptu (JS, VBS)
  • 15. 5. 2001 14:27

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Je to jen normální okno, dole je input na vpisování textu, nahoře "textarea", kde se zobrazují výstupy (text, odkazy, obrázky...). Žádné přídavné proprietální technologie. Bude to fungovat stejně na PC jako na MacOS nebo na Linuxu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).