Email nikdy nebyl primarne urcen pro posilani 30MB souboru, normalni firma ma server, kde se ten soubor nakopiruje a emailem se posle link, odkud si ho muzou stahnout. Pripadne se tam nastavi jmeno/heslo.
Hodne firem, ktere se venuju grafice maju vlastni ftp, kde nahravaji pdf a psd pro klienty. Kazdy klient ma sve prihlaseni.
Nic mne nenas..e vic, nez cekat pul hodiny na stazeni emailu.
No, vidím, že zkušenost nulová, zato "chytrých" keců plno. Admin to vyřešil geniálně. Než aby s partou nepoučitelných mlamojů donekonečna diskutovat o tom, že není vhodné posílat 30MB "geniálních" prezentací desítkám lidí ve firmě nebo že se email fakt nehodí k posílání 100MB videa, tak to prostě oshapoval tak, že to nikoho ani nenapadne, a je pořešeno. (Že blbce nenapadne použít síťový disk a místo toho obíhá kanceláře s klíčenkou, to taky leccos vypovídá o tom, co tihle tvůrci nepostradatelných prezentací mají mezi ušima.)
P.S. Jinak si užij ten svůj datový sklad v Outlooku, až to spadne, to bude teprv žůžo. Předpokládám, že jako správný mlamoj model 2014 samozřejmě ty soubory nezálohuješ, protože přece je rok 2014, zálohy jsou pro blbce a vůbec ten binární proprietární nezdokumentovaný blob je přece ideálním jediným archivem pracovních souborů za posledních několik let. :-P
Co přesně je nepochopitelného na sdělení, že email není a nikdy nebyl určen k masovému rozesílání velkých souborů? Ten "ajťák" je tam od toho, aby IT fungovalo. Což se jaksi třeba v případě emailu s modelem užívání a la "stará babka" prostě vylučuje. Řada firem má na to, jakým způsobem je IT přípustné využívat, také řadu předpisů. Pokud se tobě (nebo staré babce) nelíbí, tak můžete sbalit pět švestek a hledat tu zaslíbenou firmu, kde váš bude "ajťák" obskakovat, jak si písknete (protože blbci prostě ani po opakovaném nakopnutí nedojde, že má velký soubor uložit na síť, a pokud to je pro externisty, tak např. nahodit na extranet pod heslem a poslat emailem pouze odkaz, případně použít FTP či jiný způsob dohodnutý a vhodný k danému účelu). A tak místo toho obíhá kanceláře s klíčenkou, firemní dokumenty ukládá na uloz.to a nadává na ty zabedněné ajťáky - no, co k tomu asi tak říct.
Mimochodem, ve spoustě firem je nutné veškeré přijaté a odeslané emaily stanoveným postupem dlouhodobě archivovat, což při modu operandi a la "stará babka" či "prezentační mlamoj z marketingu" znamená buď mrhání časem při zálohování a dodatečnými náklady na úložný prostor, nebo vysoké náklady na složitá deduplikační archivační řešení těch emailů. Ale to BFU prostě neřeší, podle něj prostě má ten "ajťák" mraky času obíhat kolem jeho potřicáté zhrouceného Outlooku, který se zhroutil proto, že ten binární OST/PST křáp dosáhl desítek gigabajtů, což ani onen Outlook, ani kancelářský komp rozumným způsobem nepobere, takže se to celé zpomaluje až k nepoužitelnosti a posléze se to definitivně sesype. V neposlední řadě, pokud si všichni ve firmě udělají z mailu datastore o velikosti desítek GB, tak ta firma taky donekonečna nebude kupovat další železo na to, aby na tom ta Exchange, Lotus Notes nebo něco dalšího ještě zvládlo běžet jen proto, že stará Blažková je líná se učit dělat věci správně.
Ale "ajťák" není pán Bůh, takže jestli cokoliv chcete (i v roce 2014) je potřeba to ZAPLATIT!
Takže jestli chcete mít ve firmě server jako má Google, tak do toho musíte dát podobné peníze a "ajťák" a jeho tým s tím nebude mít sebemenší problém.
Ovšem manager asi nerad uslyší, že mail server bude 10x dražší, protože "je rok 2014" a každý má mít možnost posílat neomezené množství 30 MB souborů.
Navíc v této změti e-mailů se pak cokoliv těžko hledá i pro samotné zaměstnance.
Proto je mnohem lepší používat sdílený disk a interní stránky, kde jsou všechny důležité interní informace, prezentace atd., jsou pro všechny dostupné a e-mailem pak stačí poslat odkaz.
Navíc posílání velkých souborů je NESLUŠNOST. Protože příjemce nemusí mít "schránku z roku 2014", ale může mít e-mail normální velikosti a celý mu ho můžeme zaplnit jedním e-mailem... Takže i když posílám něco někomu mimo firmu, je lepší to opět nahrát někam na veřejně přístupnou část firemního serveru a poslat mu jenom odkaz s přístupovými právy.
Nakonec touto cestou už jdou i "moderní a velké e-maily", kdy např. i Gmail začíná nabízet funkci, že si soubor uložíte na Gdrive a pošlete příjemci e-mailu jenom odkaz - místo toho, abysto to cpali přímo do mailu.
Navíc posílání velkých souborů je NESLUŠNOST. Protože příjemce nemusí mít "schránku z roku 2014", ale může mít e-mail normální velikosti a celý mu ho můžeme zaplnit jedním e-mailem...
Přesně tak. Navíc si ten email může číst taky třeba na mobilu a o stahování podobných hovadin vážně nestojí.
poslat prezentaci o 30MB by se člověk někdy nedočkal.
To se nevidím. Když takový mlamoj z marketingu pošle takovýchto prezentací 10 týdně, tak zasere v outboxu 400MB místa, do roka to máme 20 GB. Asi už IT ve vaší firmě přestalo bavit donekonečna opravovat padající Outlook a nakupovat další disky kvůli rozesílání obřích krávovin emailem.
Tak určitě. Cloud bude to pravé, rozhodně. Opravdu to necháme stranou. Mimochodem, problém s Outlookem nijak neřeší to, jestli to do toho Outlooku budu stahovat z Gmailu/Google Apps přes IMAP nebo z lokálního Exchange serveru přes MAPI. Velikost se tím nijak nezmenší. Ten Outlook se bude hroutit pořád stejně. Krom toho si tím tvým geniálním "řešením" (když to spadne, tak těch 20 giga prostě stáhnu znova) jako "bonus" zaseru externí pomalou konektivitu (narozdíl od gigabitové LAN), když tohle udělá někdo každý den, tak bude celá firma řvát, proč je zas tak pomalý internet, no a já jim řeknu, že proto, že stará Blažková opět z cloudu stahuje svých 30 giga nepostradatelných prezentací v mailu. Skutečně geniální myšlenka, plně vypovídající o hloubce myšlenkových pochodů a obeznámenosti s problematikou. *facepalm*
No, já vám rozumím. Některé defaultní hodnoty limitů u serverů:
Postfix: 10MB
OS X Server: 10MB
Exchange 2013: 10MB
Samotný zcela nepostradatelný nástroj korporátních spammerů s nesmysly:
Outlook 2010: 10MB na přílohu, 20MB celkem
Outlook 2013: 20 MB
Ale jinak jsou to všichni pitomci a ajťáci zatuhlí v době Fidonetu, kteří prostě nechápou, jak skvělé je posílat obří přílohy emailem.
Cece ... prober se ... kdyz mi bude lopata kopat vykop cajovou lzickou, tak se mu mam prizpusobit a pockat si? Stejne jako ta lopata vi, ze na kopani diry se pouziva lopata a krumpac, tak ma kancelarska krysa vedet, ze mail se nepouziva na rozesilani stovek MB hovadin. Pokud to nevi, tak ma jit k ty lopate.
Vidíš to z druhé strany barikády. Představ si že potřebuješ posílat ty 30mb prezentace plné fotek, dodavatelům mimo firmu atd, prolož to nějakým tím 100+ mb firmwarem a za týden zjistíš, že polovinu času vlastně bojuješ proti IT systému. neustále něco komprimuješ, resizuješ, rozděluješ na části, řešíš problémy s přístupama na FTP,malejma inboxama u příjemce, antivirem který tě nenechá poslat .exe atd atd. Neřešíš obsah,ale formu.
Denní chleba nejednoho technika a inzenyra, ne kravataku z PR. Zaplať pánbúh že jsou doby 5mb inboxů víceméňe za námi. Tady není potřeba osvěta, že "Mail není vhodný pro 30 mb soubory" - neni. To vědí všichni. Já bych na uložto vživotě nic pracovního neposlal,ale nedivim se že to někdo udělá
Hahaha tak to jsem se hezky trefil.
Optimista se by očekával že tu pár adminů napíše jak to mají hezky vyřešené u nich aby uživatelé mohli komfortně a na úrovni doby sdílet větší soubory uvnitř i vně firmy - ale pesimista měl pravdu: vypukl festival ajťácké nařvanosti v plné kráse, se známými firmami opět mašírujícími v čele pochodu.
On to Google taky nemá úplně zadarmo... Jistě, pokud jde třeba o 5 uživatelů, kteří potřebují velký ukládací prostor, tak není (ekonomicky) co řešit, 250-600USD ročně se z hlediska TCO vesměs vyplatí.
Ovšem pokud má firma zaměstnanců 100 a z nich reálně "dělá problémy" zase jen pár, tak pak by najednou roční platba pro Google dělala 5000 anebo (pro unlimited) 12000 USD a za to už se dá pořídit docela slušné vlastní řešení, navíc s menšími nároky na připojení na net. A ani se přitom moc neušetří na lidech, protože pro 100 uživatelů už se firma bez nějakého správce či outsourcingu stejně neobejde, to už "samo" běhat nebude.
Je to pěkná ukázka, jak jsou lidi neuvěřitelně hloupí, naivní a bez rozhledu. Mým dětem stačilo dát krátké vysvětlení a už od svých cca 7 let ví, jak se bezpečně chovat na síti.
Co ale s tím? Někomu to prostě nepřemýšlí, viz také ten předchozí článek o klikání na .EXE v emailech ;).
je rok 2014 tak proc by nas na kazdem dopravnim prostredku nemohlo ject 5:
http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2005-01/2979/20100330130749-3959_jpg_resize_1000x830__type_jpg_.jpg
Jedna věc je diskutovat o rádoby neschopnosti IT oddělení a druhá, že spousta firem má limit na přijatý email (Třeba Continental 10MB) a to bych pak chtěl vidět ty tvrďaky, co dokážou poslat přílohu o větší velikosti bez cloudu. V případě větší velikosti není email doručen a příjemce to nebude zajímat.
Nesouhlasím s postojem zakázat do emailů přikládat velké přílohy, protože to činní technické problémy. Nesouhlasím ani s tím, aby velké přílohy byly součástí samotných emailů.
Nejlépe navržený systém je takový, kterému se nemusí přizpůsobovat a který umím používat intuitivně bez školení. Poslat někomu nějaká data jako přílohu v emailu je i pro mě logické :).
Bohužel automatické nahrazení příloh odkazy s přístupovými údaji a případnou expirací není vůbec snadné a není to levné implementovat. Chyba není na IT, chyba je s osvětou lidí, kteří to zadávají a platí za to.
"Takže jestli chcete mít ve firmě server jako má Google, tak do toho musíte dát podobné peníze a "ajťák" a jeho tým s tím nebude mít sebemenší problém."
No a ten manager se teda spíš zeptá:" Proč chceš dělat řešení googlu, když google ho už má? Pronajmi si ho"
Teda aspoň tak by se zeptal každej, komu záleží na penězích.
No, a na to, aby se nemusel ajťák srát s obrovskýma OST fajlama (když ten utlouk spadne a naruší to OST, tak se to prostě nechá sesynchronizovat znova) nebo řešit zálohování, tak na to je například google apps, který to dělají za něho a to i včetně toho zálohování veškeré komunikace (a to bez ohledu na velikost té zálohy - google vault). Prostě chce to jen použít to rešení, které tyhle věci umožňuje (a tím nemyslím že google apps je jediné správné) a ne pořád přemýšlet t tom, že já to umím nejlíp a proto chci všechno u sebe.
Ale to už je zase ta písnička o cloudu a nechci tady rozpoutat zase peklo o mraku.
No ale abych se vrátil k myšlence původní, je sice pravda že mail není supr nástroj na posílání velkých fajlů, ale je tak jednoduchý, že se na to prostě používat bude a to bez ohledu na to, co by si provozovatelé mailu přáli. A dělají to nejen ty babky, ale i ředitelé potažmo chlebodárci.
A přitom by stačilo nasadit Filesender co se používá v akademické sféře. Každý se zautentizuje svojí identitou a nahraje soubor, ten má definovanou platnost, pak se smaže, data zůstávají doma a přenos se chrání ssl. Dokonce když potřebuje aby mu někdo něco poslal tak mu může poslat token.
Nicméně podobná řešení se v praxi dávno používají, třeba Allianz posílá výpisy z účtu uploadem někam, kdy mailem dostanete odkaz a k němu heslo smskou, taková úschovna s dvoufaktorem...
Nemíním se zastávat lidi z HP, marketingu a podobných povětšinou technikou nepoznamenanych lidi, ale je opravdu problém nastavit emailový server aby přílohy větší než 30MB automaticky uložil na sdílený disk, do sdílené složky kde skript nastaví přístupové práva pro původní příjemce emailu a zamýšlený příjemcům posle do emailu jen daný odkaz na ono úložiště?
Tak bych to nejspíš řešil já, neboť představa ze vysvětlím holkám z HP že email opravdu není na posílání kovadlin je pro mě opravdu nepředstavitelné.
No, takže jsme se tedy dobrali k tomu, že velikost toho fajlu je vlastně nepodstatná, bezva. Jediný problém je tedy ono zacpání jinky, což může být problém, ale nepředpokládám, že by stažení těch dat položilo firmu na lopatky (zbytečně vyvoláváte mylný dojem, že se tak děje denně). Jestli nějakou jo, tak je to samozřejmě možné. Koneckonců se to může udělat přes noc, a do té doby používat webové rozhraní (sám ho nepoužívám, ale poměrně dost lidí ano, takže až takovej plyn to zřejme nebude). Prostě vše je řešitelné, chce to jen chtít.
Jediny rozumny zpusob jak dorucit nekomu hromadu fotek je dat je na nejake zabezpecene uloziste a poslat link. Je zodpovedností IT oddělení, aby poskytlo úložiště, které je snadno použitelné, což je často peklo.
Ale nic to nemění na tom, že zdejší diskuze ukazuje, že osvěta o 30mb souborech JE velmi nutná. A také je nutná pořádná rodičovská výchova k dosažení alespoň elementárního etického chování. Zdejší argumentace rokem "2014" je jenom klasický ideologický blábol založený na popírání své vlastní neochotě pochopit jak věci fungují.
Chápu, že uživatel nemůže rozumnět všemu. Ale je minimálně slušnost pak neřvat a neurážet ostatní, kteří alespoň vědí o čem mluví. Tím chci říct, že mnoho zdejších diskutujících se zde pouze ztrapňuje a dělá ostudu svým rodičům. (tím netvrdím že IT oddělení není často co se výchovy týče ještě horší)
Lole, tvoje odpověď je teda plná jedu (to je asi reakce na šok, obrana), ale si musíš uvědomit, že mail už není pro pár vyvolených a není to tak, že se má uživatel ohýbat podle ajťáka, ale ajťák se má ohýbat podle uživatele (a to může být i stará babka, která na nějaký doporučený limity a sdílený disky sere, koneckonců, na sdíleným disku si to partner z jiné firmy prostě nevezme). To že ajťák nastaví nějaký shape je jen známka toho, že prostě nechce jít lidem naproti a vymyslet něco, co je použitelné bez toho, aby omezoval lidi.
Tvoje kecy ohledne backupu jsou jen vata v příspěvku ve kterém vlastně píšeš, že jsi shnilej jak veš.