Vlákno názorů k článku Smutná čísla o smrti hudebního průmyslu od Jan Bílek - Tohle je přesně ten zastaralý způsob myšlení, který...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 4. 2011 14:38

    Jan Bílek (neregistrovaný)

    Tohle je přesně ten zastaralý způsob myšlení, který způsobuje, že nahrávací společnosti mají problémy.

    Samozřejmě že je potřeba zaujmout média, jenže média už dnes dávno nejsou jen massmédia, jak tomu bylo ještě donedávna, a nahrávací společnosti nejsou nutným prostředníkem - mocným médiem jsou sociální sítě, viz třea Justin Bieber - není to sice můj šálek čaje, ale finančně je megaúspěšný a dostal se k tomu tak, že sám nahrál svoje věci na YouTube a prostě dokázal zaujmout.

    A samozřejmě že nestačí jen hudbu pověsit na YouTube a čekat na zadku až úspěch sám přijde, jestli si to někdo myslí tak absolutně nechápe o čem nová média jsou... to člověk musí být kreativní, nebo hodně dobrý, a nebo taky hodně špatný, viz Rebecca Black, o jejíž kvalitách si můžeme myslet cokoliv, ale v každém případě nepotřebovala nahrávací společnost k tomu, aby se stala globálně známou s možností to i patřičně zpeněžit. Samozřejmě že internet vám úspěch nezaručí, ale máte zatraceně víc možností než dřív, kdy nějakou šanci na profi kariéru mělo jen to minimum umělců, kteří se zalíbili nahrávacím společnostem.

  • 21. 4. 2011 13:13

    marx (neregistrovaný)

    Nemyslím si, že je pre nové talenty najlepšia doba. K tomu aby sa dostali do povedomia, potrebujú zaujať médiá. A to sa nedá tým, že zavesím svoju hudbu youtube/bandzo­ne/... Na koncerty neznámych kapiel chodí minimum ľudí. Z tých novších českých 'objavov' ešte nedávno hral Xindl X dvojkoncerty s kapelami ako Barevný nátěr v podstate za pivo (<30 platiacich); Tomáš Klus robil predkapely. Hrajú to isté, ale vďaka tomu že sú v médiach, tak na ich koncert už príde rozumné množstvo ľudí a dá sa fungovať aspoň poloprofesionálne.

  • 21. 4. 2011 9:54

    Jan Bílek (neregistrovaný)

    Neustále se zdůrazňuje, jak kopírování na internetu atp. údajně poškozuje hudbu, ale málo se mluví o tom, co to naopak přináší např. mladým začínajícím kapelám.

    Dřív jejich jedinou šancí, jak dostat svou hudbu k lidem jinak než na koncertech pro pár lidí, byla smlouva s nahrávací společností a vydání alba - a každý kdo ty smlouvy trochu zná ví jak bývaly výhodné pro nahrávací společnost a nevýhodné pro umělce. Dnes je díky torrentům umožnujícím distribuci za nulové náklady, YouTube a sociálním sítím umožňujícím dát o sobě vědět a dalším digitálním nástrojům mnohem snadnější dostat svou hudbu k lidem... a vydělávat o to víc na koncertech, případně vsadit na svou kreativitu a najít si další obchodní modely.

    Pro nezávislé a kreativní talenty to nikdy nebylo lepší než dnes... a pro mě oni jsou skutečná "hudba", ne ty marketingové mašiny na peníze.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).