V této kauze je obyčejný divák až na konci těch, kteří o tom rozhodují a vůbec nejde o blaho a přání diváka, ani v oblasti informovanosti, co je pro něj zdravé, vhodné, levné, zadarmo....
Tady jde o miliardy, konkrétně o díl příjmů z reklam, tedy asi 750 milionů a kvůli tomu hlavní hráči udělají cokoliv. Lobování přes parlament, vládu, média, soudy, vyhrožováním.
Zamezilo by to zbytečnému klonování. To nevím zda by byl důvod k arbitráži změna podmínek. Například počet minut na reklamu. Podmínky se tady podnikatelům v jiných oborech změnily x krát a daleko horšími způsoby, tak nevím proč by se televizním soukromníkům nemohla trochu přistříhnout reklama ?
Že to zkoušel i Barrandov ani nevím, ale jinak takové věci měly startovat už asi 3 a neodstartoval ani jeden, původně něco takového měla být i TOP TV, mám dojem...
Také by šla jako obrana proti monopolu použít mírnější forma, například to odstupňovat.
Na hlavní kanál např. 5% na druhý 4%, na další 3%, na další 2%, na další 1%...
Takže Nova s Nova, Nova Sport, Nova Cinema, Nova Music MTV CZ a Nova Doma už by měla vybráno. Jde o to aby to prostě nemohla zaplevelit jedna firma.
Ovšem tady mají spíše potíže s prázdnem, takže když by tam Nova vyhodila 8 klonů a vysílala na nich jen teleshoping, tak jí budou stejně tleskat, že tam alespoň něco bude...Ale, když by byl zájem, tak nevídím důvod, proč by se takovéto regulace nemohly použít, když Nova tady žádá jakousi nesmyslnou regulaci veřejnoprávních stanic a ještě k tomu nesmyslně vyřvává, že by povolila reklamy mimo 4, jen na dvojce, kam se tedy k divadlu a dokumentům fakt děsně hoděj... A když by tedy chtěla dát ČT v HD sportovní přenos na Jedničce, tak má asi reklamu zamazat... To jsou neuvěřítelní č....., ti Nováci...
A bude i v tom novém kanále pro kutily i návod jak na instalaci TV antén? :-D To by asi někteří nerozdejchali :-) Jinak kanál to může být opravdu zajímavý.
Když nahlédneme trochu pod mediální pokličku, tak současná hysterie Novy kolem zachování reklamy na ČT má prostý důvod. Pro komerční TV jsou inzerentně nejzajímavější 2 období v roce, jaro a podzim.
A letos v dubnu a květnu došlo na českém TV trhu k zajímavému úkazu. Inzertní čas se ČT a Primě podařilo vyprodat téměř ze 100%, Barrandovu se totéž podařilo během primetimu. Naopak Nova jako jediná měla problém s prodejem inzertních časů a musela nasadit výrazné slevy. Tím ale Nova dosáhla toho že velcí hráči ušetřili značné finance, které následně přesunuli na Primu, ČT a Barrandov. Andruškovi ale moc možností k obratu tohoto trendu nezbývá a tak se chytá i takových stébel jako omezení inzerce v ČT.
No, ale z toho vyplývá, to , co říkám od začátku, když Nova neumí ty časy prodat, tak je vlastně nepotřebuje. Tak já jsem za přehodnocení reklamy na Nově atd. respektive její snížení. Myšleno takto, pokud by např. Barrandov měl 5% z vysílacího času na reklamu, tedy dejmu tomu 1,2 hod, denně, pokud by se bralo z 24 hod. /Nevím kolik mají povoleno procent a kolik vysílají hodin, jen hypotetický příklad./
Tak Nově též 1,2 hod, ale na všechny její kanály dohromady. To samé s Primou. Tedy počítat to na celou firmu a nikoli na stanici. Ať už si to potom rezdělí jak chce. Tím by byly zachovány rovné podmínky, firma proti firmě. Ale nikoli, že si tady někdo nahází x klonů a ještě si otvírá držku.
To je nelogické a nereálné, to by byla další novácká arbitráž. Nakonec Barrandov klidně může v brzkém horizontu rozjet také další kanál. Původně si u RRTV žádal o více licencí (např. o hobby TV pro kutily) a technické zazemí je připraveno na odbavení až 3 kanálů.