Omyl, já, já křičí vždy ti, co požadují regulace, protože doufají, že omezením ostatních, vyrovnají své šance, aniž by na to museli vynaložit vlastní úsilí. To co na socialismu nefungovalo a co přineslo jeho rychlý pád, byly právě regulace a orientace na průměrnost. Průměrnost jako optimalizační kritérium prostě nefunguje. Vede k neoptimálnímu rozdělení zdrojů a tedy k postupné destrukci takto postiženého systému. Což bylo experimentálně ověřováno v Československu v letech 1948 až 1989.
Ano, do této fáze to vždy dojde, ale pak to nejsou pravidla, ale už poruchy, které začínají pozvolný úpadek takto postižené kultury. Vše je o míře. Dnes je společnost zcela jednoznačně přeregulovaná a proto spěje velmi rychle k zániku. Za 50 let z evropské kultury nic živého nezůstane. Pokud nedojde ke změně.
A neni jednodussi hlasovat penezenkou, a vydat se do Alp, kde zadne fronty nejsou, neb tam jednotliva strediska maji striktne spocitanou kapacitu a vic lidi se tam proste nedostane?
Nehlede na to, ze cena bude v nehorsim stejna a kvalita poskytnute sluzby o nekolik radu vyssi.
Jinak fakticky to na COI je, protoze by se mohlo stat, ze tech VIP bude tolik, ze se ti s beznou jizdenkou vubec k vleku nedostanou. Presto, ze zaplatili. Dtto vsemozne kamerove systemy "aby neslo skipas prodat", protoze zakoupen byl cas, a provozovateli musi byt jedno, kdo ten cas bude vyuzivat.
Pekny blabol
http://www.cenyenergie.cz/cena-elektriny-z-ceho-je-slozena/
Obnovitelne zdroje se na cene podileji sotva z 10%.
To jsem zvědav, jak odpozorujete pravidlo, že se jezdí vpravo, s výjimkou prvního úterý po úplňku, první letní středy v přestupném roce a narozenin princezny, kdy se jezdí vlevo.
Co když ty přirozená sociální pravidla a sociální tlaky vedou k tomu, že se začneme společně organizovat, ustanovovat si pravidla, kterými se budeme řídit, i když to dané pravidlo pro nás zrovna v danou chvíli není výhodné - a když pak tu organizaci nazveme státem?
Jen hypotetický příklad, ve skutečnosti na nás hustota dopravy z nebe nespadla.
Ale chování společenství je na toto připraveno, cca 1% inovátorů vymýšlí nové věci, některé jsou úspěšné jiné ne, a zbytek je kopíruje a tím šíří informaci o úspěšných řešeních.
Takže nejprve se jezdilo jen prostředkem silnice, rychlosti byly malé, pak při houstnoucím provozu někoho napadlo jezdit při kraji, aby se nemusel vyhýbat, ostatní to pak napodobili.
Když přijdete do jiné země, nebo třeba jen do velkého města, tak první co uděláte je, že budete sledovat jak se chovají ostatní, abyste je napodobil a nebyl za vidláka. A o to se nestará stát, ale přirozená sociální pravidla a sociální tlaky, které existují bez ohledu na existenci státu.
Máte tam drobnou chybku - žádný rezervní důchodový fond nikdy neexistoval :-)
A pak ještě lehký výpočet 2miliony důchodců pobírají v průměru cca 10 tisíc měsíčně. Jak dlouho lze toto živit z 92 miliard?
ps Stát prostě přestane důchody garantovat, stejně jako negarantuje zdraví, bezpečnost, hasiče a podobně :-)
Ano, plná je. Protože pokud to jede jako osobák, tak se do ní s jízdenkou na dvojku bez problémů může. Zavedlo se to až nějaký čas po tom, co byly tyhle soupravy nasazeny do provozu a průvodčí ze začátku blbli, dnes už vědí, že pokud to jede jako osobák, tak je to legální druhá třída. A příplatek je neslučitelný se slevou na ZTP, na což jsi zapomněl. Než něco plácneš, zjisti si pořádně, jak se věci skutečně mají, protože pokud chceš jezdit na ZTP, tak jedině ve dvojce. Ale k věci: Pokud si zaplatím za nějakou službu nějaký peníz, nesmím pocítit důsledky agregace. Pokud provozovatel vleku umožní za příplatek předbíhání fronty, poškozuje ty čekající, protože jim omezuje čerpání služby, kterou si zaplatili, neboť tím, že stojí déle ve frontě, nemohou sjet svah tolikrát, kolikrát by chtěli, čili by stání ve frontě, když už umožňuje za poplatek předbíhat, měl také těm čekajícím kompenzovat nějakou slevou.
Tak tohle už je vrchol debility! Klaus jak vyšitý! Já, já, já, potom dlouho nic ,pak zbytek, který se dá podojit a potom už jen nezajímavý odpad, který nelze nijak využít. Pomoz nám všichni svatí, jestli se tenhle trumbelínek někdy dostane na nějaké vedoucí místo. Zkusme si představit, jak by to vypadalo ve včelím úlu, nebo mraveništi, kdyby se tam začala takováto parodie na demokracii realizovat.
Důchod, např. Protože důchodové fondy lze rozkrást, o státem garantované důchody přijít nemůžete. Že Klaus těch 92 miliard z rezervních důchodových fondů sprostě ukradl a nebyl za to potrestán je především zásluha těch, které vy osobně považujete za slušné lidi. A bohatý stát znamená minimalizaci doplatků na léky, lepší bezplatnou lékařskou péči a spoustu dalších věcí, které jste, vzhledem k tomu, jaké voloviny z vás padají, nestačil zažít.
Když přijedete do neznámé země, po které straně silnice vyrazíte - po pravé nebo po levé? Nebo si hodíte kostkou, aby se to optimální pravidlo vytvořilo samo? A není lepší způsob, jak stanovit, po které straně silnice se bude jezdit, než že si každý bude jezdit po straně, kde bude chtít, drtivá většina se navzájem posráží a pozabíjí, až zbydou jenom ti, kterých na začátku bylo náhodou o něco víc?
Samozřejmě, že jezdím podle zákonů trhu, proto jezdím bezpečně, do situací, kde bych mohl přijít k úhoně se necpu i když jsou pravidla silničního provozu na mé straně. A vám bych doporučil jezdit taky tak, než se vám něco stane.
Podívejte se na stádo koní, běží tak rychle tak jako automobily jezdí v obci, v chumlu a žádné zákony nepotřebují a přesto se vzájemně nepotlučou.
Ona ta smysluplná (optimální) pravidla se totiž vždy vytvoří sama.
Kellner není žádná charita a ani této značce neměknou mozky.
Kellner & Co. prostě udělá to, co udělal u ostatních projektů, které takhle koupil. Ořeže služby na dřeň (to Telefónica dost dobře nemohla udělat, protože nemá jen ČR), rozdělí společnost na menší kusy, které rozprodá lépe než původního molocha. Co zbyde, prostě odepíše. Škodnej rozhodně nebude a zachránce značky to už tuplem není.
Fakticky nesprávné:
1. od druhé třídy se liší, a to o dost - je rozhodně pohodlnější
2. Liduprázná nejezdí - naopak ve špičce je u Prahy dost plná
3. Připlatek není nic co by kohokoli zruinovalo (na běžnou vzdálenost levnější než lahváč nebo kus pizzy na nástupišti, v traťové jízdence ještě poměrně levnější: každý si může vybrat co je pro něj přednějši) a dá se dokoupit i ve vlaku
Já ji mimochodem využívám dost často.
Ano. Protože tohle je klasický případ porušení síťové neutrality. Fronta u vleku je agregace a ten, kdo si připlatí za její obejití okrádá ty, co si platí za běžné používání a tím, že ti V. I. P. předbíhají, nemohou ti ostatní plnohodnotně čerpat to, co si zaplatili. Něco podobného máme na dráze. Jednotky City elefant, čili Ešus, mají horní patro motorového vozu jako první třídu, přesto že krajský úřad, který objednává osobní dopravu, ji objednává jen ve třídě druhé. Výsledek je ten, že v pátek odpoledne cestující v celé soupravě stojí na jedné noze a ještě ne na své a horní patro motoráku je liduprázdné. Naštěstí má většina průvodčích rozum a cestující do té jedničky, (která se od dvojky v přízemí nijak neliší), pustí. A pro rejpaly: Pokud je v jízdním řádu pro danou trať u vlaku uvedena pouze druhá třída, neplatí označení na soupravě, ale údaj v jízdním řádu.
slušný člověk je, podle vás, kdo? Krejčíř, Kožený, Klaus, Nečas, Rittig? Pokud si myslíte, že ano, tak si nechte předepsat silnější prášky. A prodat fabriku za pár šupů soukromníkovi, který ji zdevastuje, rozkrade a uteče je opravdu záviděníhodné. Fuj! O tom, jak u nás vypadá soukromé podnikání vypovídají zcela jasně Vrbětice, Slatina, kam si mohl kdekdo zajít zadarmo pro semtex který tam, podle slov majitele být neměl a teprve když se ho tam našlo 50 kg tak pan podvodnikatel otočil. Takovýto ,,výkvět národa" by měl dostat doživotí a každý den 12 hodin v kamenolomu!
ČR nic takového nepotřebuje, protože tady už je vše úspěšně rozkradeno. Poláci, Maďaři a Rusové mají aspoň něco, takže Rusové si ze sankcí EU mohou a dlouho ještě budou, dělat šprťouchlata. Nám nic takového nehrozí, protože jakékoli sankce by nejvíc ublížily právě těm, kteří by je zavedli. A už to nehulte a raději se věnujte neukojené slečně Kaplánkové.
A zaplatíte za internet víc než pár stovek/měsíc? Smiřte se s tím, že domácnosti budou vždycky na posledním místě - platíte nejméně a dostáváte nejméně. Pokud vám to vadí tak můžete rozject vlasní ISPčko a ukázat všem jak se to má dělat. Záhy zjistíte že bez agregace by jste nic neprodal.
Bez agregace by byly ceny internetu v řádech tisíců až desetitisíců. Technologie a práce něco stojí a ISPčka nejsou charita. Menší ISP zásadně nepokrývají oblasti, kde to nedává finančně vůbec smysl. Velkým ISP nejde o blaho domácí klientely (fungují na infrastruktuře z minulých dob) ale jde o to z toho dostat co nejvíc peněz s minimální investicí. Hezký příklad je O2, Telefonica se toho zbavila v době kdy to přestávalo vynášet.
Kouzlo je v tom "to třeba vadit nebude".
Otázkou je, kam by zákazník šel. Mimo veškerá velká města je přesně asi jeden operátor, většinou. A pokud by majoritní operátor začal preferovat jen některý provoz, tak tím pochopitelně strhne ostatní. Účelem firmy je generovat přiměřený zisk a všichni se musí zpovídat svým akcionářům. Takže jsme deset let zpátky, s láskou budeme vzpomínat na 56k modem.
Presne tak, zakaznik jen vyuziva to, co mu nekdo prodal. Naprosto jej nezajima jak prodavajici zaridi, aby to fungovalo. Pokud mi nekdo nabidne 100Mbit za 300Kc, budu si vesele uzivat 100Mbit 24/7.
Problem je pak predevsim v tom, ze zde jde o cistokrevnou zlodejinu. Prirozena agregace 1:8 je totiz prodavajicim malo (a i to je okradani zakazniku, pokud se jim deklaruje rychlost vyssi, nez realny podil). Oni chteji to co nakoupi prodat ne 10x, ale 100x.
Pokud konstatuji, ze realna cena 100Mbit je +- 15000Kc, tak za 300Kc lze zakaznikovi dodat maximalne 1Mbit (150Kc konektivita + 150Kc marze, odpisy a byrokracie). A mohu pochopitelne zakaznika nechat cerpat aktualne volnou kapacitu nad jeho 1Mbit, ale nemohu deklarovat, ze mu 100Mbit prodavam.
U normalniho telefonniho pripojeni platite pausal, uplne stejne jako u internetovaho pripojeni, a volat muzete kolik linka dovoli. Tedy pochopitelne maximalne 24/7.
Mimochodem, je to jen navrat ke korenum, od minuty se platilo jen po prechodnou dobu, v pocatcich telekomunikaci (v CR do devadesatych let) se platilo per hovor.
U telefonni site je pak dokonce zakonem definovano, jak musi byt sit dimenzovana. A nikoho nezajima, jak to operator udela. A to pomoci tzv hph (hlavni provozni hodina) a pokud vim, tak hodnota je hodne pres 90%.
Byla by docela legrace, pokud by se totez aplikovalo na ISP - tedy ze ve spicce musi dodat svym zakazniku nejmene 90+% deklarovane kapacity linky.
Necht si operator zvoli, zda chce byt neutralni nebo preferovat urcite pakety. Zakaznikovi to treba vadit nebude, treba ano a pujde jinam nebo se na nepouzitelny internet uplne vykasle, protoze internet neni vse.
Trochu odbocim. Letos jsem ve Spindlu u lanovky videl FASTPASS. Kdo si zaplatil,tak jel rychleji nez ostatni. Myslim, ze cena byla 990 Kc za den a benefity v cene byly priorita ve fronte, lyzovani hned po ranu a snidane na kopci.
To mají z toho, že prodávají zákazníkům zprzněné agregované rychlost, které nevadí, dokud je zákazník osel a používá deklarovaný 100Mb/s internet pro surfování na www.seznam.cz (sorry, že zrovna Seznam, ale nabízí se). Až se všichni naštvou a naráz si všichni pustí video třeba z Netflixu, tak se z toho operátor sype. Pochopitelně pak nefunguje většina služeb, nachystaná na takovou zprzněnou síť a uživatelům nejde operátorem prodané voice-call, hmhm-tv a jiné vypečené služby. Přitom by stačilo, pokud teda nechtějí investovat do spojení ven (a pochopitelně i poplatků za peering), prodat zákazníkům jen to, na co jim ta síť opravdu stačí ... a ... nakopnout šéfa maketingu do ... 123
"Na(ne)štěstí" , tohle mobilní operátoři vědí taky, takže se snaží natlačit uživatele do smluv kde platí měsíční paušál, i za tu cenu že jim pak část hovorů (nebo i všechny) poskytují zdarma.
Aby jste platil jen za hovor to by jste musel volat buď z telefonní budky a nebo z mobilu s předplacenou kartou
Jenže je rozdíl účtování....
U telefonních hovorů platíte za hovor. Né jen za to, že máte připojený telefon. Nebo ad absurdum za to co je obsahem rozhovoru.
Často se to točí okolo té jednotky 1m hovoru. Takže by jste sev tom vašem scénáři nemohl dovolat, ale zároveň by jste ani neplatil. A to oni taky nechtějí, aby vás zkásli potřebují aby jste se taky dovolal.
U normálního pevného připojení vám není účtován ani čas ani jednotky GB či TB. Ale máte to paušálně, aď probendíte pár mega nebo děláte víkendové zálohy internetu.
by šlo požadavek síťové neutrality odvodit i bez internetu- a jen na telefonních hovorech.Ani v těch by nebylo možné aby si nějaká firma předplatila že její hovory budou spojovány přednostně, na úkor ostatních uživatelů. Domyšleno ad absurdum, by jste se pak třeba ani nemohl dovolat domů, protože přednostně by musely být vyřízeny třeba desítky hovorů reklamních a prodejních společností, které by si zaplatily přednostní hovory aby mohly k Vám domů zavolat úuuužasnou nabídku...
Zde máte budoucnost :-) http://osel.cz/index.php?clanek=8093
Ano, takový způsob existuje. Nekupovat je. A jak odlišili špinavé peníze v Polsku, Maďarsku, nebo Rusku. Tam všude se privatizovalo s mnohem horšími výsledky a výhradně do rukou komunistické nomenklatury. U nás měl šanci každý, koho to napadlo. Například v DDR transformace stála neuvěřitelných 32 biliónů korun a dodnes bývalé země DDR nejsou soběstačné, dodnes probíhají finanční transfery, aby je udrželi nad vodou. ČR nic takového nepotřebuje.
Podle mě se dá internet spíš srovnat se silnicemi. On totiž je taková informační dálnice... Ale teď je otázka co z toho vyplývá...
Každopádně, podle mě se soukromé služby a produkty dají ideálně stavět jen na otevřeném svobodném trhu. V realitě máme státy a silnice, které nepatří soukromým subjektům, ale státu, který tam nějakým způsobem nastavuje podmínky pro všechny a pokud nepočítám sociální dávky a dotace, tak má vlastně každý stejnou otevřenou startovní pozici, ze které může založit a provozovat svůj byznys.
V realitě vás na dálnici vždy pustí. Stačí mít dálniční známku a klidně si jezděte. není to tak, že by za vámi najednou přišel někdo a řekl, že jestli nezaplatíte X tisíc, tak dálnici používat nesmíte. A pokud by vám zakázali používat dálnici, tak jde váš byznys do kopru...
Ale připojení k internetu patří samo o sobě soukromým subjektům, takže si do toho zasahují a tudíž nemají všichni stejnou pozici. Jde pak jen o rozmar toho soukromého subjektu, jestli někoho pustí na "dálnici" nebo ne... A to je pak problém.
Když to tak vezmu, tak vždy je potřeba stabilní základ, který bude stejný víceméně pro všechny a nebude nějak hodně ovlivňován někým podle toho co on chce a jak se mu to hodí.
Fyzikální zákony také platí pro všechny stejně. Co kdyby někdo řekl nějakému významnému dopravci, že moc jezdí a tak jestli nezaplatí o X miliard víc, tak mu zvedne gravitaci.
oje zase blábol! Jako když váš guru Klaus kdysi řekl, že neumí rozpoznat čisté a špinavé peníze. Kam to vedlo, vidíme dnes všichni. Pan Nový je zřejmě permanentně pod vlivem, stejně, jak celá jeho 2% partaj! Takže POZOR! NEVOLIT! A internet věcí, kdy na ovčana bude práskat i klika u dveří, si strčte do... Myslím, že je potřeba začít pracovat na tom, jak docílit toho, aby z těch chytrých věcí bylo bez porušení záruky možno udělat hloupé.
které článek operátorů zcela odstraní. Funkci operátora, by v budoucnosti měla převzít mobilní zařízení, alespoň v relativně hustě obydlených oblastech a síťové funkce delegovat na distribuovaný internet věcí. K tomu by ale vedlo spíše to, kdyby byla síťová neutralita porušena, to by vytvořilo tlak na výrobce zařízení, aby hledali cesty, které operátory obejdou a dospělo by se k tomu přirozenou evolucí.