Dobry den,
byli jsme upozorneni na zmineny komentar. Podle DNS resolve pochazi od uzivatele pripojeneho v siti WIA - nikoli vsak o naseho zamstnance. WIA pripojuje v soucasne dobe vice nez 10 000 zakazniku.
Od komentare se spolecnost WIA timto distancuje.
Cela kauza je predmetem vysetrovani PCR, informace ktere ve veci muzeme verejne poskytnout rada sdeli PR manager Ing Marketa Mytinova - mytinova@wia.cz
Dekujeme za pochopeni, za WIA spol. s r.o., Filip Malina, jednatel spolecnosti
WIA za ten příspěvek nese asi takovou zodpovědnost, jakou nese za mé příspěvky UPC či za Vaše Nextra. Že je někde u příspěvku v identifikaci jeho pisatele jméno domény jeho ISP ještě neznamená, že jde o zaměstnance tohoto poskytovatele internetového připojení.
Preco by za to mohol operator? Ten len spravil tranzit hovoru a poslal ho dalsiemu operatorovi. Snad si nemyslite, ze tam sedi clovek a nonstop kontroluje vsetky prebiehajuce hovory. Vela operatorov obmedzuje pri postpaide maximalne len dlzku hovoru. Pri prepaide je to jednoduche. Dojde kredit, hovor sa ukonci. Takze u mnoho operatorov by na vysku prevolanej ciastky prisli az pri fakturacii, pokial by si nahodou niekto nevsimol nadstandardne vytazene trunky k dalsim tranzitnym operatorom. Nie kazdy operator ma kvalitny monitoring, ktory kontroluje dlzku hovorov, vysku prevolanej ciastky a neupozornuje na hovory do drahych lokacii mailom.
Je otazne, ze kto ma platit. Neznamy pachatel, poskodena, operator alebo stat?
Pokud by firma Wia byla co k čemu, tak se za svého zaměstnance omluví a potrestá ho, protože i když si za to ta paní mohla pravděpodobně sama, nazývat ji v diskuzi "tupou krávou" je myslím proti zásadám jakékoliv slušné společnosti.
no když si dáte vyhledat, kdo je tu dlouhodobě známý pod přezdívkou noname, tak poznáte, že nejsem z wia. Ano, mám od nich doma DSLko, to je má jediná vazba na ně. Můj názor na to co se stalo tato skutečnost nijak neovlivňuje.
V tom pripade se omlouvam, ale to vyjadreni opravdu vypadalo jako ze nekdo z firmy se ji snazi hajit ne zrovna "cistym" zpusobem a prezdivku noname muze u nezaregistrovaneho uzivatele pouzivat leckdo.
Nebyl by to prvni pripad, kdy se nekdo snazi ve forech vystupovat jako zastance jedne strany a pritom se jedna o jejiho zastupce. Pokud tomu tak nebylo, tim lepe, mea culpa.
jenze zrovna treba Nextra ty zamestnanecke a zakaznicke maily nerozlisovala, takze jste obecne vedle jak ten jehlicnaty strom. Jak je tomu u WIA nevim.
Jistě, že za to může operátor, ptotože ten pro vyučtuvání počítá impulzy a ty musí vzniknout i na straně zpětného volání.Nic bych nezaplatil a nechal si vypracovat odborný posudek s detajlním vysvětlením jak to bylo ptovedeno a myslím že k soudu by vůbec nedošlo.
jak bylo popsáno, wia za to nemůže, dokonce ji velmi rychle dala vědět o divných pohybech, což vůbec nemuseli. Je to jako kdyby si od O2 někdo koupil mobilní telefon a tarif, pak mu ho někdo ukradl a provolal takovouhle částku, taky by se s vámi operátor nebavil. Když navíc odmítla servis, který operátor standardně nabízí, tak vůbec není o čem mluvit. Bohužel, operátorovi takovéhle tupé krávy kazí jméno.
Pokud se nepletu, tak většina ISP rozlišuje svou síť a síť pro své zákazníky aspoň na úrovni DNS. Viz třeba hojné příspěvky lidí připojených přes UPC, označené zde jako net.upc.cz, od Telekomunistů jako broadband11.iol.cz atp.
Takže to, že tam vidím to jméno domény, sice přímo zaměstnance nepotvrzuje, ale řekl bych, že je rozhodně větší šance, že to zaměstnanec bude, než naopak.