Vlákno názorů k článku Spekulace a doménové spory ve světě od Dan Lukes - Zadny system nefunguje algoritmicky na zaklade pevne stanovenych...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 11. 2001 14:24

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Zadny system nefunguje algoritmicky na zaklade pevne stanovenych pravidel. Vsechny systemy funguju na zaklade toho, ze pravidla jsou vykladana, a ruzni lide a instituce je vzdy mohou vykladat ruzne. Jen je stanoveno, kdo ma posledni slovo pri vykladu (to je obvykle soud, vcetne odvolacich instanci). Tento princip je uvas, Jerry, naprosto stejny jako tady.
  • 15. 11. 2001 6:00

    Jerry III (neregistrovaný)
    Jasne, ke me zase az za ocean dolehlo treba to o mladym Zeleznym ;) o vytunelovanych bankach a firmach se snad ani bavit nebudem, tohle se v normalnim svete opravdu nedeje. A kdyz se to stane tak jdou vinici sedet, ne ze jim vlada plati dluhy a podporuje je. Nemluve o tom, ze konkretne Simpson tezce vyuzival ruznejch klicek v systemu, zadny pravidla neporusil. Ono totiz podstatny je, ze system funguje na zaklade pevne stanovenych pravidel, ne na zaklade toho ze nekdo bude nejak rozhodovat co ano a co ne.
  • 14. 11. 2001 20:01

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Tohle je možná věc, kterou by stálo zato prozkoumat, ale obávám se, že těžko bude volit jednotný postup pro všechny respondenty.

    Nevím, proč bych měl chodit na stránky hypermarketu, ale uvedu třeba případ z vlastní zkušenosti. Chtěl jsem zjistit něco o MARK/BBDO, proto jsem naťukal adresu www.mark.cz a zjistil kulový. Tak jsem se nejdřív podíval, kdo tuhle doménu vlastní, abych zbytečně neztrácel čas hledáním něčeho, co už jsem našel. A musím říct, že si nedovedu představit, že by každý druhý postupoval stejně . :-((

    Nejčastěji přistupujete k webu někoho přes odkaz, přes portál či vyhledavač, nebo URL odněkud opíšete. Málokdy zkoušíte něco na blind.

    Pokud se týče cybersquatingu, nevím, proč by pro mě mělo shromáždění doménového bohatství znamenat výhodu, za niž mám platit více než dvojnásobek vydaných (jestli vůbec) nákladů. I proto se servery iinfa nejmenují "osobni-finance.cz", ale Měšec nebo třeba ne "reklama.cz", ale Vajíčko. Časopis pro muže se taky nejmenuje Chlapák, ale třeba Esquire. Ekonomický časopis se nejmenuje Tunel, ale The Wall Street Journal usw.
  • 14. 11. 2001 15:37

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    A já právě tvrdím, že ani v tomto případě si většina uživatelů neřekne: "Hm, takže asi web nemají." a nenechá toho, ale pokusí se najít stránku jiným způsobem. Samozřejmě je nemilé, pokud nějaký významný podnik (např. operátor mobilních sítí) nemá doménu se svým názvem. Ale nestřílí se z toho. Koneckonců, třeba zmiňovanou doménu skoda.cz může mít z dvojice gigantů také jen jeden.
  • 14. 11. 2001 14:56

    Solvina (neregistrovaný)
    O. J. Simpson - priklad uletu systemu.
    Oki Jerry - v Cechach by se neco podobnyho taky naslo, ale Simpson mel takovou publicitu, ze se to dostalo i ke me ;-).
  • 14. 11. 2001 14:49

    Jarek Jesenský (neregistrovaný)
    Ano, hledám-li něco kvůli ceně s obdobným názvem, využiju samozřejmě některý z vyhledávačů.
    Já ale měl na mysli důležitost dobré domény pro firmu s jedinečným názvem, ochrannou známkou nebo produktem.
    Např. když chci zjistit něco víc o provozovateli supermarketů Albert, jdu pochopitelně na www.albert.cz (kde najdu "spekulanta" Computer Consulting Group :-), jelikož jako obyčejný spotřebitel netuším, že Alberty provozuje Euronova (www.euronova.cz, právě teď kupodivu nefunkční - snad aspoň tato doména patří Euronově :-).
    Já být v pozici nadnárodní společnosti Euronova, tak bych určitě přistoupil na nějaký rozumný požadavek ceny za doménu www.albert.cz (v tomto případě 10 - 20 tisíc Kč), než volit nedokonalé řešení typu www.albert-cz.cz a pod.
  • 14. 11. 2001 14:08

    Daniel Peder (neregistrovaný)
    proste a jednoduse:

    Kazda hra ma pravidla. A kazdy ma v ramci hry 2, mimo ramec hry 3 moznosti:

    1. nehrat
    2. hrat podle pravidel
    3. zmenit pravidla ve svuj prospech a pak GoTo 2 :))

    Jestlize se mi tedy nelibi, ze nekdo hraje podle pravidel lepe nez ja tak:
    a) prestanu hrat
    b) uznam ze je lepsi a snazim se taky hrat lepe
    c) pokusim se zmenit pravidla
    (ziskam souhlas ostatnich hracu v takovem mnozstvi, ve kterem jsme schopni pravidla zmenit)
    d) "CESKA VARIANTA": brecim a hodne hlasite nadavam, ze ostatni jsou mizerove a padousi protoze maji ze hry vice nez ja. Aneb: "chcipe mi koza, kez by sousedovi chcipla taky".

    Toliko tedy k vyrazu "domenovy spekulant" a souvisejicim souvislostem v souvislosti s tim co souvisi.
  • 14. 11. 2001 13:22

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Kvuli napsani clanku jsem prohledal znacne mnozstvi zdroju a hledal nejruznejsi definice spekulace a spekulanta. Tech definic skutecne par existuje, nicmene, vsem je v zasade spolecne jedno - neumoznuji prilis dobre rozlisit spekulanta od obchodnika (a to nepocitam teorie, ktere primo povazuji tyto pojmy za ekvivalentni). Teorie o pridane hodnote je jednou z nich - jenze narazi na jistou abstraktnost pojmu "pridana hodnota". Za pridanou hodnotu lze nepochybne povazovat i to, ze domena je prodavana za jinych podminek nez u nekoho jineho (a to prakticky vzdy je) - a znovu nam zadni "spatni" spekulante neexistuji. Popravde receno, u nas ma slovo "spekulant" obvykle negativni nadech, ale to neplati vsude - a dokonce ani u nas to neplati ve vsech oblastech. Muj zaver je, ze spekulanta od obchodnika algoritmicky nikdo rozlisit neumi. Neco jineho je rozliseni spekulanta ci obchodnika od koncoveho zakaznika. V praxi se dosud (v domenove sfere) slovo spekulant pouzivalo nespravne pro osobu, pro kterou by spravnejsi oznaceni znelo spise "podvodnik" (ani to neni presne, ale je to rozhodne spravnejsi nez spekulant) - tedy pro osoby blokujici domenova jmena bez umyslu registracni proces ukoncit (zaplacenim poplatku). Takove jednani ale neodpovida prakticky zadne definici spekulanta a spekulace, se kterou se muzete kde setkat.
  • 14. 11. 2001 10:11

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Ten příklad s Telecomem není úplně přesvědčivý. Pokud opravdu chci na stránky ČTc a dostanu se na vaše stránky, celkem nic se nestane. Vaše stránky ihned opustím a budu stránky ČTc hledat (třeba přes Google). A pokud jsem na stránkách ČTc opravdu něco chtěl, tak si je najdu. Takže v případě, že hledám konkrétní stránku, nestane se (kromě malého zdržení) nic podstatného.

    Pokud naopak hledám nějakou třídu služeb, např. autobazar, nebudu postupovat tak, že naťukám http://www.autobazar.cz, ale tak, že si na Seznamu najdu autobazary a postupně projdu ty z nich, které budu považovat za relevantní (např. nebudou mít v popisu specifikováno, že se specializují na nákladní auta nebo že jsou v Ostravě). Nevěřím tomu, že by podstatná část uživatelů jen naťukala http://www.autobazar.cz a s tím, co se jim zobrazí, se spokojili.

    Shrnutí: domnívám se, že hezký název domény je důležitý spíš proto, že dobře vypadá na billboardu, ale v obou modelových situacích praktického provozu nepřináší nic navíc.

  • 14. 11. 2001 8:41

    Jarek Jesenský (neregistrovaný)
    Zdá se, že jste možná dobrým zaměstnancem Lupy, ale o obchodě jste asi (bohužel) neslyšel ani z rychlíku. Vždyť onen "spekulant" zajišťuje také jistou přidanou hodnotu - hledá, drží a nabízí atraktivní domény na jednom místě, ne?
    Zatím jsem v těchto diskusích o doménách nečetl nic o výhodnosti jejich krátkých názvů, nesouhlasím totiž s názorem že lze pro internetovou prezentaci použím cokoliv. Respektive použít lze, ale ne se shodným výsledkem. Víme přece, že uživatel hledá často např. letenky tak, že napíše do prohlížeče "www.letenky.cz". Jestliže tedy budu provozovat doménu "www.letenkyazdomu.cz", musím zákonitě víc financí vložit do reklamy, do zaregistrování domény ve vyhledávačích či upřednostňování při vyhledávání. Pak už je jen na ekonomickém oddělení, aby zvážilo připadně výhodnější nákup "hezké" domény před vyššími náklady na propagaci oné nelogické a dlouhé.
    Naše firma provozuje mimo jiné i doménu www.ctc.cz (v souvislosti s vlastněnou ochrannou známkou CTC, ne spekulativně :-), a denně na ní máme desítky navštěv z telekomunikačních domén, hledajích samozřejmě Český Telecom (CTC). Aby to nebylo málo, posílají nám zahraniční, české firmy i vlastní zaměstnanci Telecomu tajné dokumenty (marketinkové plány i rozpočty, cenové nabídky a pod.) pro Český Telecom (kdo to má pořád mazat? :-). Myslím, že je to jasná ukázka důležitosti vlastnictví toho správného doménového jména.
  • 13. 11. 2001 19:54

    Jerry III (neregistrovaný)
    Plati a pokud nekdo najde zpusob jak vyklouznot z odpovednosti za vrazdu pak to je opet pouze a jen chyba systemu. Protoze se hraje podle nejakych pravidel a ty se nemeni v prubehu hry (tj. pokud delam neco co je legalni tak me za to nejde zavrit i presto ze za rok to legalni uz nebude).
  • 13. 11. 2001 18:02

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Rozdíl mezi podnikatelem (či obchodníkem) a spekulantem je ten, že podnikatel zboží prodává s hodnotou přidanou, přičemž spekulant žádnou hodnotu nepřidává.

    Obchodník zboží nakoupí, někam přiveze (blíže k zákazníkovi), zabalí, načančá... Ale spekulant?!
  • 13. 11. 2001 14:24

    Daniel Peder (neregistrovaný)
    :)) jo, tak tomuhle rikam styl ulet. Srovnavate nesrovnatelne clovece!
  • 13. 11. 2001 13:27

    jan chavel (neregistrovaný)
    takze kdyz bude chyba v systemu (napriklad nebude postizitelny urcity zpusob vrazdy) tak ten co ji patricne vyuzije je jen dobry obchodnik, ktery vyuzil prilezitosti ?
  • 13. 11. 2001 13:16

    Daniel Peder (neregistrovaný)
    ad 1.) vyuzivaji moznosti systemu, chyba je v systemu

    ad 2.) neznam zadny primereny zisk. Kolik to je? Kdo ho urcuje?
  • 13. 11. 2001 12:49

    oo (neregistrovaný)
    Jenze nekteri speklanti sklouzavaji k vydirani - napr. registrace propadlych a nezaplacenych domen.

    A spekulant by mohl byt oznacen clovek, ktery ocekava neprimereny zisk.
  • 13. 11. 2001 11:39

    Daniel Peder (neregistrovaný)
    Kazdy obchodnik je spekulant. Koupi zbozi a spekuluje s tim, ze ho proda draz nebo z toho bude mit jiny prospech.

    A vsechno co se da koupit za penize _JE_ZBOZI_.

    Jen ve specialnich pripadech (totalitni "komunisticky" stat) se hledaji rozdily mezi spekulanty a obchodniky aby bylo mozno ty nepohodlne zlikvidovat a ty ostatni prinutit ke spolupraci.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).