SPIR vyzývá agentury k podání návrhů na crossmediální mě­ření

6. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Pod výzvu k podání návrhů na crossmediální měření se podepsala i Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a Rozhlasová sekce SKMO.

Po měsících debat a setkávání expertních a pracovních skupin je tady první konkrétní krok k uskutečnění společného crossmediálního výzkumu čtenosti a sledovanosti médií v Česku. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) vypisuje výzvu k podání návrhů, jak by se měření napříč mediatypy mohlo realizovat.

„Stávající projekty dobře naplňují potřeby jednotlivých mediatypů, neposkytují však informaci o konzumaci více médií jedním uživatelem, společném publiku, celkovém zásahu, denním profilu mediální konzumace a dalších marketingově důležitých ukazatelích,“ popisuje výzva důvody, proč je nový výzkum potřeba.

Po zájemcích požaduje návrh konkrétního uceleného řešení crossmediálního výzkumu, s popisem metody, výstupů, metrik i orientačních nákladů. Své projekty mohou posílat do 30. dubna na adresu SPIRu.

„Na základě přihlášených řešení následně SPIR začne jednat o konkrétních možnostech spolupráce s vybranými dodavateli s cílem v závěrečné fázi vybrat nejvhodnější řešení pro mediální trh v ČR. Tato výzva si klade za cíl pouze podrobněji zmapovat situaci na trhu výzkumů a neznamená zahájení výběrového řízení na dodavatele výzkumu,“ upozorňuje SPIR.

Jak měřit všechno a všechny

Kolem crossmediálního měření začalo být živo koncem loňského roku. Na velké listopadové debatě, kde se sešli zástupci médií, agentur i zadavatelů reklamy, se ukázalo, že na trhu neexistuje jasná shoda, co by vlastně měl společný výzkum měřit a jak by měl fungovat.

Na přípravě možného zadání pak začaly nezávisle na sobě pracovat dvě komise: jedna v rámci SPIRu, druhá uvnitř Asociace televizních organizací (ATO).

ATO přitom od začátku deklarovalo, že si nemyslí, že by se crossmediální výzkum měl stavět „na zelené louce“. „Plnohodnotné crossmediální měření napříč všemi mediatypy není v tuto chvíli pro mediální trh dosažitelné. Na trhu panují značně rozdílné názory na budoucí cíle a možnosti takového projektu. V kontrastu k tomuto stavu existují dnes již reálné a konkrétní potřeby, které lze obsloužit využitím stávajících zdrojů, a to metodicky akceptovatelným způsobem,“ uvedla asociace.

MM Influenceři

V této souvislosti je zajímavé, že pod výzvou SPIRu jsou podepsány Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a Rozhlasová sekce Sdružení komunikačních a mediálních organizací, nicméně ATO chybí.

TIP: Online média 2014: vydavatelství skoupili miliardáři a co z toho vzešlo

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).