Názory k článku SPIS chce data bez DPH

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 6. 2002 15:02

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Mel jsem SPIS za aspon trosku rozumne sdruzeni, to co tu prezentuje p. Peterka je neco naprosto sileneho...:-(
    • Proc bych mel mit pridelen e-mail pro styk s urady? Stejne jako uradum JA (pripadne zakonny zastupce) sdeluji, KDE se s nimi hodlam vybavovat - od toho tu mame adresu trvaleho pobytu (je ciste problem nekterych lidi ci skupin, ze tak necini, zakony na to pamatuji). Stejne tak po mne (zatim dobrovolne) kazdy stupidni urad, financakem pocinaje, socialkou konce soucasny e-mail, telefon atd. jiz nyni tento udaj chce formou kolonky na kazdem formulari. Proc? Kdyz uz budu tak hloupy a na tuto velmi pruhlednou hru pristoupim by melo tomu byt jinak. Nebranim se tomu, aby mi to stat umoznil a ja mu sdelil, ze jeho korespondenci hodlam prijimat tam a tam. U postovni reklamy je to jednodussi, obejdou se vsechny schranky, u e-mailu uz je umysl naprosto jednoznacny...
    • Nevim, zda-li ma SPIS u sebe nekoho, kdo je schopen posoudit minimalne bezpecnost. Zrejme spouste lidi asi v tuto chvili nedochazi, jakou nebezpecnou hracku v podobe elektronickeho podpisu nas stat obcanum 'venuje'. Pokud se to ma navic dat na uroven obcanskeho prukazu, coby relevantniho prukazu totoznosti, dovolil bych si pripomenout film The Net se Sandrou Bullock - pokud si myslite, ze je to utopie, zustante naivni - staci se divat kolem sebe a vidite, jak se zachazi s elektornickymi daty, s jejich nosici, jak se data eviduji, ukladaji, archivuji, zpracovavaji, skartuji... - skoro se zacinam bat, pokud se toho za soucasneho povedomi a moznosti branit se doziju...:-(
    • Modifikovat Zakonnik prace a souvisejici pravni predpisy z jakeho titulu a za jakym ucelem? Myslim si, ze kazdy student SS, pripadne VS byl nekdy na brigade - neni to pracovnepravni vztah? Kazdy zamestnanec ma v pracovni smlouve uvedeno (a pokud ne, je to jeho blbost, ze si to nepohlidal) misto vykonu sverene funkce, odmenu, pripadne dalsi souvisejici nalezitosti. Ostatni veci se ridi (v pripade vetsich organizaci) kolektivni smlouvou a teprve nasledne zakony ci jinymi pravnimi normami. Kde SPIS spatruje svazane ruce, kde je problem? Ze pravnik ci personalista firmy neni schopen sestavit pracovni smlouvu na teleworking? To zakon ma suplovat vzdelavani naroda? Velmi slusny Kocourkov... A to ze to skutecne jde svedci programatorska verejnost studujici na VS myslim dostatecne, kolik z techto lidi pracuje na HPP, pripadne se zdruje minimalne 50% pracovni doby v miste sidla spolecnosti pro kterou pracuji?
    • Posledni vtipna vec je zruseni DPH z 'Internetu' - nevim, kde stat dochazi k tem sumam, mozna jsou i pravdive, je treba si uvedomit, ze kazdy platce DPH (s.r.o., a.s. apod. vsechny, zivnostnik muze byt dobrovolne taky vzdy, od urcite velikosti povinne) ma moznost si tyto vydaje zahrnout do nakladu ovlivnujici danovy zaklad. Pokud si tedy SPIS mysli, ze s informacnim vzdelanim (ano, i jeste moje generace je tezce (>50%)pocitacove negramotna (vyjimky se najdou) a to jsem z VS pouze 3 roky, pro predstavu rocnik 1975, kdyby to nekoho zajimalo) neco podnikne tim, ze lidem da 'pripojeni' levneji (a to navic o smesnych 5% - to mi za hodinu dial-upu nedela ani 1 korunu), pak tam musi byt skutecni iluzioniste...

    Chapu, ze se potreboval SPIS pred mediama zviditelnit a uz se tesim na rozborne clanky v Ekonomovi, Hospodarskych novinach, nakonec i Blesk a ostatni bulvar, MS Dnes, Pravo atd. treba zacnou na podobne tema polemizovat, jenze to situaci jaxi nevyresi a lidem se smerem shora vzdelani do palic nenaleje... Vykazany vysledek zrejme nekolikamesicni prace ve mne vyvolava znacne rozpaky a nektere pozadavky ve mne vyvolavaji skoro pohrdani, protoze toto snad nemuze nekdo myslet vazne...:-( Zase skupina lidi vi nejlepe, jak mi bude nejlepe...:-(

  • 12. 6. 2002 15:43

    Petr (neregistrovaný)
    Treba to bylo mysleno tak ze ISP nebudou vubec platit DPH . Myslim ze by spise radikalne pomohly okamzite odpisy vypocetni techniky a zarizeni umoznujicich prenos dat pro ISP . Jak chcete minimalizovat jinak naklady kdyz s cenou cisca nehnete ? A nebo dotace od statu pro ISP , ale tam je mi jasny ze si hned kazda stavebni firma zaridi zivnostensky list na poskytovani datovych sluzeb :-)))) . Nicmene ty odpisy by opravdu pomohly .....
  • 12. 6. 2002 17:36

    nahodny kolemjdouci (neregistrovaný)
    Nesouhlasim s postupy a formou prezentace SPISu. Navic - jsou tam lide, s nimiz spojene firmy mohou ocekavat v souvislosti s provadenou "osvetou" zakazky od verejne spravy (stat nejen podpori, ale take velmi dobre zaplati rozvoj novych technologii...).

    Nejsem proti modernimu uzasnemu e-svetu, v soucasnosti zatim bojujeme s konzervativnim pristupem mnohych spoluobcanu (statni uredniky nevyjimaje), ale v souvislosti
    s uvedenym clankem je prave nyni treba zacit dusledne trvat na moznosti VOLBY (ALTERNATIVY) pro kazdeho obcana - a to nejen v pouhem ramci elektronickych aktivit navrhovanych SPISem.

    Copak nasim "modernistum" nestacila ostuda s elektronickym podpisem? Doufam, ze cilem a nasledkem uvedenych aktivit nebude opet predehnat Evropu ci USA a pozdeji svadet zpusobene problemy na statni spravu a konzervativni pravniky.

  • 13. 6. 2002 8:15

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Treba poznanim, ze CISCO neni to nejlepsi za uvedenou cenu => bud mam ve stejne kvalite levnejsi zarizeni a nebo za stejne penize mam lepsi zbozi, moznost si vybere kazdy ISP nepochybne sam, dle toho to na soucasnem trhu vypada...:-)
  • 13. 6. 2002 13:49

    J.Kastl (neregistrovaný)
    Já bych navrhoval, aby SPIS začal od WWW.SPIS.CZ. A to tím, že jako hlavní bod vyzve vládu k urgenci u W3.ORG pro změnu na implicitní kód Windows-1250.
    Proč proboha vždy takovéto iniciativy (jako naposled "Řidičák na počítač") vždy organizují lidé, kteří nepoznali nic jiného než (počeštěné) MS-Windows? - Asi právě proto.
  • 13. 6. 2002 13:54

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Dobry den,

    velice si cenim Vasi reakce a verim, ze veci ci vecne debate neublizi to, ze se vyjadrim verejne. Na uvod jedine, zrejme jste si vsiml, ze spoustu veci prezentuji bez tzv. obalu, jak je (?) zvykem, protoze nez si salodlouze vysvetlovat podstatu zabalenou v omacce, je, domnivam se, daleko jednodussi mluvit rovnou o podstate veci. Predem se proto omlouvam, pokud se Vas nektera ma slova osobne dotknou, neni to v zadnem pripade umyslem, spise snahou vyvolat debatu na tato temata - uprimne receno, nemam pocit, ze tato debata tu byla nebo je - o demokracii mam svoji predstavu a zpusoby po roce 1989 mne o tom moc nepresvedcuji. Jsem si vedom toho, ze prave nyni budou volby a verte, ze se rovnez nedomnivam, ze formou obcanske neposlusnosti neceho dosahnu - proto mozna trochu 'flame' zpusobem vyvolavam debatu a nabizim lidem trosku jiny uhel pohledu na veci soucasne, minule a snad i prichozi.

    S dovolenim zacnu presne od konce Vasi reakce. Kdybych mel pocit, ze se mne zminovane navrhy netykaji, proste a jednoduse je ignoruji, znam a vazim si ceny sveho casu, verte, ze s nim nakladam dle meho nazoru efektivne. Zminovane navrhy se tykaji vsech obcanu tohoto statu, stejne tak jako se, v pripade zavedeni do praxe, dotknou i mym (predpokladnych) deti, byt na to budou mit zrejme jiny nazor nez my vsichni dohromady. A prave proto, ze se mne to tyka bytostne (osobne), dovolil jsem si takto radikalne vystoupit.

    A nyni jiz bych si dovolil reagovat postupne na Vase vety. Ja pevne verim, ze doslo k nedorozumeni, pripadne ze p. Peterka se dopustil zkraceni (vytahu), ktery mi v konecnem dusledku vyznel uplne jinak. To by mohla byt chyba cislo jedna. Ovsem hned s tim souvisi tedy to, ze SPIS se nesnazi - ja jsem aktivity podobnym smerem nezaznamenal - mne, prosteho obcana bez skutecne vykonne (politicke a jine) moci, informovat o svych zamerech a vysvetlit mi vyhody (nevyhody se vzdy taktne zamlcovaly) sveho pristupu a sve myslenky. Mam za to, ze prave SPIS by mel toto cinit, ne abych si ty informace sam zjistoval a doslova se po nich pidil. - Tedy komunikace je problem cislo jedna a ja ji nezpusobil.

    K e-mailu - docela Vam zavidim. Vite, u soukromych subjektu si mohu vybrat s kym budu spolupracovat na libovolne urovni. U uradu statni spravy jsem v naprosto jine pozici a ta pozice je cim dal vice diskriminacni. Jsem dnes a denne vystaven vuli a zlovuli statnich uredniku, pres nez by mely velmi briskne me pozadavky proudit k odpovednym organum/osobam. Statni urednici jsou tu (a ja si je platim) pro to, aby mi slouzili - aby byli mi partneri a pomocnici v mych problemech. Bohuzel, tento pristup je zrejme znacne naivni, podivate-li se normalnim okem kolem sebe. (Kdyz obcas vidim napr. Obcanske Judo, Klekanici apod., nevim, zda-li se smat, vztekat se nebo brecet - chybuje kazdy i ja, ale trvat na sve chybe a delat ze sebe vola, to veru dokaze jen nekdo)
    Co se tyka veci, ktere uradum sdelim mohu - z clanku jsem pochopil, ze sice e-mail mohu mit svuj jako doposud, ale ze mi stat prideli dalsi 'otisk' (jako bych jich nemel malo - cislo OP, cislo RP, cislo Pasu, rodne cislo, cislo socialniho pojisteni, ICO, DIC - ano vsechny tyto jednoznacne identifikatory (navzajem neslucitelne) vlastnim a nedomnivam se, ze jsem zdaleka ojedinely). Pod tihou faktu, ktere v posledni dobe vyplavaly na povrch napr. ve vztahu BSA a seznam adres - spousta 'oslovenych' nejsou zivnostnici ani jinak obchodne aktivni obcane. O chytre kauze s 'podpise' a jmenem na scitacich arsich loni vite myslim rovnez svoje a ja proste po teto strance statu naprosto neduveruji - a stat se naprosto nesnazi tuto svou pochybnou pozici napravovat, ba prave naopak.
    A jak uz jsem psal - o kilogramech (verte mi, ze za rok pusobeni v novem bydlisti jich uz par bylo) nevyzadanych reklamnich materialu ve sve postovni schrance vim svoje (mam pocit, ze blizky venkov - tim myslim do 20km od velkeho mesta - je na tom nejhure). O desitkach nevyzadanych mailovych zprav (nastesti neplatim za data ani za cas - jinak bych uz vazne zuril) denne vim rovnez svoje (bohuzel zejmena ze zahranici - a jak uz jsem psal, u e-mailove zpravy je umysl jednoznacny, u klasicke se to dokazuje IMHO hure, vzhledem k tomu, ze od 1.6.2002 je kratka doba, na skutecny dopad zakona si musime pockat). Verte tedy, ze k nevyzadane reklame mam bytostny odpor. A prave tato e-mail adresa, kterou mi prideli stat je uplne bezvadny kanal, jak mne znovu obtezovat. A vzhledem k tomu, ze stat nedela vubec nic pro Internet (ja to veru nevidim) a jeho rozsirovani, opravdu mne naplnuje radostnou nadeji, ze pro jednu zivotne dulezitou informaci od uradu X si rovnez budu muset 'zpracovat' tunu balastu. Timto povazuji tuto svuj nazor za vysvetleny.

    Tema Velky Bratr a spol. jste vystihl naprosto presne. Ja rikam, kdo chce kam, pomozme mu tam - pokud proste tento znacne pohodlny narod se usnese, ze se zavede, ze modra bude cervena, budu to respektovat, ale i kdyz se narod usnese na kravine, mam pravo se o kravine vyjadrovat po svem (garantuje mi to ustava). Tema voleb jste pripomenul naprosto na miste, bohuzel, ktery politicky subjekt, kandidujici do PCR deklaruje svuj postoj v teto oblasti? Otazky dotazniku ignoruji a vzdy jsem tak cinil, stejne tak otravujici pochuzkare s notyskama jsem vzdy slusne poslal k sipku. Ze jsem v sirokem okoli sam, kdo tak cini? A co je mi do toho, at si kazdy dela co chce, kdyz o to stoji a nenarusuje tim zakony a dobre mravy. Lide v teto zemi (vetsina) jsou stale jeste zvykli, ze se 'nekdo' o ne postara, ze jim nekdo bude pomahat nad ramec jejich vlastniho prilozeni ruky k dilu - dva priklady za vsechny: povodne - kolik lidi si platilo pojistky a kolik lidi brecelo ze nema nic? Proc, kdyz lide chteji mit prede mnou ekonomickou vyhodu treba tim, ze ja si platim pojitku, protoze vim, co mi prinasi, mi najednou zadoni o nevratnou pomoc a breci jak jim nikdo nepomuze. Nemam nic proti pujcce (kterou mohli (ale nemuseli) mit jednorazove okamzite splacenou - formou plneni pojistne smlouvy) v nouzi, mam vsak silny odpor vudci vychytralosti a tomu, ze to pak mam zaplatit ze sveho... To same se tyka kampelicek/zalozen, z meho pohledu se jednalo o naprosto normalni investicni ukon, ktery proste urcitym skupinam nevysel - je muj problem a ja mam platit to, ze je nekdo hloupy, neumi si spocitat 1+1 != 3, chtel se mit lepe nez ja, chtel chytracit a kdyz mu to nevyslo, ja mu mam platit jeho blbost?
    Trosku jsme oba odbocili od puvodniho tematu, ktery jsem nakousl - v The Net jsem narazel napr. na zdravotni identifikaci, kartu, zmeny identity apod. - sam zrejme vice, ze stejny institut ve vyjimecnych pripadech zavadi i CR (System na ochranu svedku), stejne tak vite, jak 'dobre' se nas stat stara o data. A mate trochu pravdu v tom, ze v tuto chvili se bojim trochu vice i za jine, kteri nemaji to stesti nebo chut mit vlastni podnikani a tedy mohou mit na urcite veci daleko mensi vliv nez ja - narazim na radove zamestnance - protoze tech je v republice nejvice - v podnicich. Mate rovnez pravdu, ze jsem z IT a tedy z oboru a o problematice nejen z obecneho hlediska neco vim. Rovnez ale vim, jaky doslova pruser mela Komercni pojistovna loni, Ceska sporitelna (toto dobre rozmazli i media, ten admin byl looser), o spouste dalsich se nic nedozvime....- a vsichni tito by v pripade vaseho uspechu prichazeli do uvahy a jiz nyni vytvari velmi velke archivy dat. Lide si proste jeste nezvykly na fakt, ze informace je nejlepsi a nejdrazsi obchodni artikl, jaky lidstvo zatim 'naslo', proto se casto k nim tak macessky chovaji.

    Vas argument ohledne legislativy napr. v te zlomene noze beru a vnimam to podobne. Priznavam, ze jsem na podobne aspekty nepomyslel pri prvotni reakci. Mne to vyznelo tak, ze pracovne pravni vztah, ktery se v tuto chvili u zamestnancu ridi vesmes pracovni smlouvu (pripadne navazujici kolektivni) neni mozne uzavrit pro takovouto praci - coz mi pripadne jako nesmysl - argument s brigadniky (rovnez masa lidi) ci programatory byl timto ovlivnen...

    K problemu s DPH - mohu si postesknout, zlata studentska leta, kdy nas trapilo daleko mene veci (a to jsme meli pocit, jak je to tezky) - ne, jiz 3. rok jsem spolumajitel soukrome ceske firmy - tedy presne toho segmentu, ktery uz nekolik vlad po sobe udajne podporuje... - ze sem si nevsiml. JIz za studii jsem dobrovolne pracoval - nejprve ruzne, pak na ZListy, ktere vlastnim do dnes. S myslenkou Internet zadarmo se rovnez neztotoznuji. Nic na svete neni zadarmo, to je jen marketingovy kec a blabol, tady to dostanu, jinde to odvedu/zaplatim. Jsem po teto strance materialista a hmotu veru nevyrabime - a po teto strance za hmotne povazuji i dusevni statky - myslenkama pocinaje, dusevnimi produkty konce). Ja se domnivam, ze kdyby stat o komunikace a potazmo Internet opravdu stal, davno drive nez by p. Dyba navrhl prodlouzeni monopolu nasemu operatorovi v roce 1992, by se zacal chovat jinak. Jiste, kr~i'z~ove' financovani je trestne, pokud soukrome subjekty jiz davno mohli podnikat v 'hlasove' oblasti, zrejme by meli finance na jine aktivity, stejne jako to muze delat CT -> Imaginet/IOL apod. Jenze pri opravdu rozumne cene, kterou napr. nas CT chce za okruhy mi to nejak nesedi - skutecne si myslite, ze se cena kabelu meni exponencialne s rychlosti po ni 'honene'? Srovnejte cenu 64kBit linky (7.000) s rychlostmi v radove Mbitech - samozrejme, koncova zarizeni neco stoji - cenovy rozdil je vsak uplne nekde jinde a ta zakopana med stoji stale stejne. Myslim, ze chapete bud Vy nebo jini na co narazim (jednou nekoho dotuji, jednou neplatim realnou cenu - tomu se rika trh?). Rovnez deklarace statu ve forme zakonu a tim padem ve forme CTU je velmi bezzuba. Mozna jsem hodne naivni, ale kdyz se vzepre kontrolni organ statu, zaplati za to sef tohoto organu mistem (posledni pripad pri pokusu o provatizaci CEZu - ano tady to nebyl kontrolni urad, NKU nastesti takto nefunguje, byla to predsedkyne FNM)... v pripade CTU by mely byt vyhazeni vsichni zodpovedni, na tomto nazoru trvam. Stejne tak je hloupost a CT hrozila (nikdo mi uz ale nesdelil jak dopadla) velka pokuta za 'telefonizaci', resp. nesplneni pozadavku, ktere se konsorcium a CT, tenkrat SPT Telecom, zavazalo v roce 1992. - ty pozadavky vnimam jako minimalni limity a ne jako latku, kterou splnime a dal se nedeje...

    Snazil jsem se v tomto prispevku o vecne vyjadreni vlastnich pocitu a myslenek, jazyk je nedokonaly, ja jsem nedokonaly a mozna ze nektere sve myslenky nevyjadruji v pisemne forme presne, prosim ve shovivavost a verim, ze zaklad myslenek bude spravne pochopen - o detailech muzeme vest debatu dale - ja ji vitam, protoze mi neni lhostejno jak, kde, s kym a v jakem prostredi budu zit treba za 10 let a treba i vychovavat sve deti.

  • 13. 6. 2002 14:37

    Irena Mikotová (neregistrovaný)
    Vazeny pane Kastle,
    nejsem si teda zcela jista, zda jsem pochopila Vasi reakci spravne (na mou obranu musim uvest, ze jsem nebyla jedina), ale pokusim se reagovat. Tezko muzete nekomu narizovat, ktere kodovani ma pouzit, pri tvorbe www stranek. Vetsina prohlizecu, dle mych informaci, podporuje automatickou volbu kodovani a opravdu nerozumim tomu:
    1)proc to pokladate za takovy problem?
    2)jakym pravem chcete v tomto smeru nekomu neco narizovat?
  • 13. 6. 2002 14:56

    J.Kastl (neregistrovaný)
    Já nechci nikomu nic nařizovat, spíš mě překvapuje, že nikdo z Vás si asi ještě nepřečetl, co říkají na W3.ORG o implicitním kódu, není-li tento - jako u Vás - nikde explicite uveden.
    Schválně, podívali jste se někdo na stránku z nějakého jiného prostředí, než z Vašeho PC ? Hned by Vám něco chybělo. Přesto ale neváháte vyzývat vládu a stát ke všemu možnému. (Konec konců o kódování češtiny také kdysi ÚSIS rozhodl. Tak snad alespoň dodatečně se s tím seznamte, než přijdete s novou "státní" iniciativou.)
  • 13. 6. 2002 12:05

    Aleš Kučer (neregistrovaný)
    Vážený pane,

    po dloué době jste první, kdo mě donutil odpovědět na nějaký flamewar. Nicméně pocit, že došlo ke zkreslení a nepochopení základních myšlenek toho, co chce SPIS dosáhnout, co navrhuje.

    Je-li nebo není SPIS rozumné sdružení ponechám bez odpovědi.

    e-mail přidělený pro komunikaci s orgány veřejné správy či orgány výkonu veřejné moci.

    Především je elektronická komunikace fakultativní možností, jak s úřady komunikovat. Každý může komunikovat listovní nebo osobní formou. Kdo si najde v elektronické komunikaci pro sebe výhodu, může komunikovat elektronicky. Stejně tak, to co úřadu sdělujete, je možno rozdělit na to, co úřadům říct musíte a co můžete, je-li to Vaše (občanova) volba. Já například vytrvale říkám užaslým správcům svých daní, že jim nadám telefon a už si na zvykli.

    Na téma The Net, Velký Bratr, atd.

    Zacházení s osobními daty občanů je upraveno zákony, a to ve všech zemích. Orgány výkonu veřejné moci (věřte nevěřte) se těmito zákony řídí. Jedna věc tedy je existence dat o občanovi v elektronické podobě, druhá věc je, jak s nimi "stát" zachází. CO se této problematiky týče, správným namitkovým místem je nepochybně Poslanecká sněmovna, tedy momentálně například víkendové volby. Jinak přicházíte s křížkem po funuse a řeknu Vám proč: vezměte si libovolný dotazník věrnostního systému libovolného chainu a opravdu Vám vstanou vlasy hrůzou na hlavě. Lidé za šampón zadarmo sdělují supermarketům nejen svou kompletní identifikaci, ale i to jestli mají psa a kam jezdí na víkend. Můžete se také zeptat, co se děje s EAN kódy každého Vašeho nákupu v samoobsluze. Až Vám někdo začne hrozit, že pijete moc rumu, nebude to stát. Zcela neočekávaně, egovernment povede k tvorbě striknějších zákonů o používání informací o občanovi, protože stát bude více chápat, že je to problém. Ano, jsou lidé, kteří o Vás vědí všechno a je třeba jejich činnost omezovat, souhlasím. Ale buď si zákonodárci uvědomí, že je tuto věc potřeba regulovat nebo se budete muset odstěhovat někam hodně daleko. Vedlejším efektem iniciativy SPISu je upozornění na tento problém.

    Teleworking

    To, o čem SPIS hovoří, skutečně není o programátorech. Nebo to o nich není primárně. Jedna věc je, jestli tito pracovníci na dálku skutečně dodržují všechny zákonné normy související s pracovně právními vztahy. Věc druhá je, že iniciativa SPISu směřuje k tomu, aby pracovat "jinde než v kanceláři" mohli i "obyčejní" lidé. Pokud směřujete jakoukoli iniciativu směrem k vládě, parlamentu, musíte myslet na to, že adresátem je celé spektrum populace se svým rozložením demografickým, inteligenčním, sociální, atd... Já pracuji odkudkoli a kdykoli a nenám s tím problém. Vy zřejmě budete v podobné pozici. V tomto státě však žijí lidé, pro které možnost pracovat z domova je otázkou jsem v. nejsem zaměstnán. Pokud zaměstnavatelé rozeznají, že mohou své pracovníky posadit domů, udělají to, protože to pro ně bude výhodné. Fakt, že to nedělají, svědčí jasně o tom, že někde je problém. A ten je především v legislativě. Jestli mi nevěříte, tak si při své programátorské práci doma zlomte nohu, až si půjdete do lednice pro pivo a zkuste si z toho udělat pracovní úraz. Nebo si u zaměstnavatele zkuste nechat zapsat víc míst výkonu práce a uvidíte sám, co Vám řeknou.

    Internet a DPH
    To je rozsáhlé téma a rozsáhlá diskuse. Kolik by měl stát Internet? Podle Vašeho názoru? Já už jsem slyšel, že by měl být zadarmo. Hezká myšlenka, se kterou já absolutně nesouhlasím. Já už tak platím vysoké daně. Vy studujete a možná to tak nepociťujete, ale mě se při pohledu na mojí výplatní pásku občas dělá mdlo. A co může stát dělat s cenou za připojení? Nic, jestli ne dnes, tak zítra, až bude trh "úplně liberalizován". Odstranění daní a poplatků je věc, která je tak neobvyklá, že tím stát jasně řekne:"Ano, my to považujeme za prioritu, a no nás to zajímá." A víc nemůže dělat nic. Chtít po státu, aby tlačil na poskytovatele připojení, aby snížili cenu, je stejné jako požadavek, aby stát tlačil na pekaře, aby byly levnější rohlíky. Jde to, ale já v takovém státě žít necchci.

    K závěrečnému Vašemu hodnocení.
    Myslíme to vážně. Ne nutně Vy jste členem cílové skupiny, ale jiní jsou a jejich víc, než vás. Nebo spíše, vy máte pocit, že se Vás to netýká, ale týka. Na téma, zase někdo ví, co je pro mě lepší, to opět ponechám bez odpovědi, neboť mi připadá, že je to jiná debata.

    Aleš Kučera
  • 13. 6. 2002 19:41

    hajma (neregistrovaný)
    Pro tu automatickou volbu kódování ale musíte do kódu jaksi napsat, jakéže to kódování vůbec používáte, vážená paní.
    Samozřejmě vám nikdo nemůže nic nařizovat, klidně si ty stránky pište čínsky :-)
    Od spolku vašeho typu by člověk čekal trochu víc :-(
  • 15. 6. 2002 21:06

    Root (neregistrovaný)
    Michale, vis, nejlevnejsi je linuxove PC... Ve srovnani s mensimi radami Cisco routeru (up to 3662) nabizi mnohem vyssi vykon za mnohem nizsi cenu a to pri stejne az lepsi spolehlivosti. U rad 72xx - 76xx je to s tim vykonem mozna trochu jinak, ale i tak cena PC je neprekonatelna - jako rozhrani je stejne trendem pouzivat ethernet, takze neni co resit.
  • 17. 6. 2002 3:12

    MK (neregistrovaný)
    Nevim, co je trendem. Ethernet ma spoustu nevyhod a je nasazovan pro svoji nizkou cenu - coz ne vzdy vyhovuje. Ostatne dnes uz treba spolecnosti, kterym zalezi na nejake kvalite sluzby, definovaly parametr - "podezrele levny" :-)

    Mymochodem, vypada to, ze placas a nikdy jsi zadne takove testy nedelal. :-) Jinak bys neplacal o tech sedmickovejch radach.

  • 13. 6. 2002 13:33

    Nemelhobe (neregistrovaný)
    Mobilizace beze zbraní
    všech demokratických sil v Čechách a na Moravě
    včetně těch,které nemají koho volit a nechodí k volbám.
    Tento průzkum by měla ukázat, kolik lidí preferuje internet.
    Než koupit gripeny, internet za peny.
    Žádáme výrazné slevnění ceny za připojení k internetu.
    Sraz každou sudou hodinu před volební místností.
    Ani komunisti to před nama nemají jistý.
    Považujeme konkurz ve Svitu Zlín za největší hospodářskou
    tragedii na Moravě od druhé světové války. Nezapomeňte, že
    privatizace se konaly v Praze. Přestaňte již konečně volit
    zkorumpované pražské politické strany. Děkujeme Vám.

    Kdo má rozum kdo má čest volí kandidátku číslo 26
    SŽJ a HSMS www.szj.cz www.hsms.cz www.volny.cz/szj/
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).