Jedná se o známý a starý trik, do výběrového řízení pošlu neúplnou nabídku bez ceny, výběrové řízení se pak zruší a já mám do příštího výběrového řízení podrobný popis řešení včetně cen konkurence. samozřejmě to předpokládá mít ve výběrové komisi silný lobbing a své lidi.
Nepřipomíná Vám tato situace dění při rozhodování o způsobu a rychlosti přechodu z analogu na DVB-T? Ono jde totiž "jen" o miliardy a tak stojí za to udělat cokoliv, co někomu zajistí co nejvyšší sledovanost, nebo možná i jakýsi "starý paušál". Že Nova ztrácí a je to zcela přirozený jev, související s postupující digitalizací, čili snadnějšímu přístupu diváků k mnoha dalším stanicím, to je snad jasné. Proto možná i stav, že by se sledovanost přestala nakonec v Česku měřit a zůstaly by zakonzervovány zastaralé koláče sledovanosti, čili i noty pro rozdělování reklamních miliard, by Nově a Primě možná vyhovoval nejvíc?
Trochu mne ale zaráží technická stránka věci. Peoplemetr určitě není české špecifikum. A dochází i ve světě k podobným problémům a nedokonalostem? Vždyť na podstatně bohatších TV trzích v Německu, Francii, Británii, Skandinávii a pod. se rozdělují podstatně vyšší částky a systém tam tedy musí fungovat lépe.
Není nápadné, že toto téma veřejně "řeší" jen několik amatérských přispěvatelů na webu? Že se hlasy, pochybující o správnosti metody zjišťování sledovanosti TV v Česku, objevují jen v těchto fórech? Co za tím asi vězí?????