Spory zákazníků s operátory o faktury už by neměl řešit ČTÚ, ale soudy

1. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Návrh ministerstva průmyslu a obchodu schválila vláda, regulátor by měl i nadále rozhodovat spory o námitkách proti vyřízení reklamací.

Telekomunikačnímu úřadu zřejmě ubyde práce, ale i peněz. „Prostředky, které na tuto záležitost využívá ČTÚ a měly by být převedeny na ministerstvo spravedlnosti, totiž nepokryjí skutečné náklady soudů,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka pro ČTK.

Odebrat ČTÚ povinnost řešit nezaplacené faktury chtěla už novela telekomunikačního zákona, ale vláda před dvěma lety rozhodla. Především kvůli hrozbě, že by spory zahltily soudy. ČTÚ pak kvůli vyřizování nashromážděných reklamací musel přijmout 200 pracovníků.

„Přesun této agendy na soudy jednoznačně povede ke sjednocení dvou režimů – dlužník za služby elektronických komunikací a služby třetích stran bude komunikovat jen s jedním státním orgánem a ponese pouze náklady v jednom procesu,“ vysvětluje mluvčí ČTÚ Martin Drtina

MM Influenceři

Úřad se pak podle něj bude moci věnovat řešení sporů, které má regulátor řešit. „Například spory o kvalitu služby, řešit námitky proti způsobu vyřízení reklamace, či posuzovat spory mezi podnikateli v elektronických komunikacích,“ dodává Drtina. 

Schválená změna si vyžádá novelu zákona o elektronických komunikacích, občanského soudního řádu, zákona o soudních poplatcích a zákona o správních poplatcích. Podle očekávání ministerstva průmyslu by měla platit od ledna 2017.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).