Nechci hodnotit užitečnost pro uživatele, ale prospěch Spotify je evidentní a v článku ignorovaný.
1) Facebook Connect má obrovský úspěch, lidem zjevně moc nevadí, že je to centralizované, bez kontroly ablabla. Pro Spotify možná může být užitečná fce permanentního přihlášení (pokud to tak je implementováno), už nikdy více další logování dokud je člověk přihlášen na FB (=pořád).
2) 2/3 světové netpopulace není na FB a 1/3 Čechů také ne. Ale z uživatelů Spotify jich tam bude jistě hodně přes 90 %. Toho zbytečku je škoda, ale asi stojí za to obětovat. Spotify jistě tohle všechno "dochází".
3) Účet na FB z mých FB přátel neztratil snad nikdo. Myslím si, že zevšeobecňujete svou zkušenost "těžkého uživatele", která vůbec neplatí pro běžné zákazníky Spotify.
4) Nevím, jak ta integrace funguje, ale tipoval bych, že Spotify uživatele pouze při vytvoření účtu nutí propojit jej s Facebookem, vytvoří si však vlastní login a vlastní heslo ve vlastní tabulce. Závislost na FB a riziko nějakých jeho technických problémů jsou pak bezpředmětnou otázkou, když FB nepojede/účet je odpojen/FB udělá cokoliv ošklivého, prostě se FB Connect odpojí a loginy zůstanou.
5) Na základě čeho se domníváte, že při vypnutí sdílení poslouchané hudby informace ze Spotify k Facebooku stále proudí, jen se nezobrazují na profilu? To jsem nikde nezaznamenal.
6) Spotify prý za pár dní od spuštění FB Music získalo 1 milion nových amerických uživatelů. Tím, že se je snaží agresivně tlačit do sdílení poslouchané hudby (rozuměj: odkazů na Spotify) akorát efektivně využívá téhle neskutečně silné marketingové příležitosti.
Spotify prodává info o svých zákaznících výměnou za nejsilnější marketingový nástroj, který se mu nabízí. Za 2, 3 roky, až Spotify někdo za 5miliard USD koupí, toho určitě nebudou litovat.
Dobrej názor. Jen myslím, že věc typu Spotify je prostě jen o kšeftu, tak tam asi nepůjde o to, že by se někdo bavil naštvanýma reakcema userů. Ačkoliv si umím představit i ma.go.ra toho typu, co v ksichtovníku vidí symbol pokroku a moderní doby a v lidech co toto odmítají jen tupé tmáře. Takový by to možná dokázal udělat odpíračům facebooku prostě naschvál a část kšeftu i klidně oželet.
Spíš je mi ale přece jen divné, že by tu část klientů co fb nechtějí jen tak odmítli. nebylo by přece těžké, zachovat krom registrace přes facebook i jinou možnost. Tak bych tam spíš hledal nějakou černotu, skrytou závislost takové firmy na fb, třeba je už Zuckerberk dávno koupil.
Jakmile mate acc na FB, tak informace o vas proudi FB odevsad, kde maj na svym webu jakykoli jejich prvek (like ti cudlik). Jinak se tomu rika cookies a soucasti je samo vase identifikace => vedi presne na jakych strankach browsate.
Netyka se to ani zdaleka webu, kde mate nejaky acc spojeny s FB, ale naprosto vsech webu. Je to jako rakovina - rozlejza se to vsude.
Bod sest ma hodne velkou souvislost s tim proc to delaji. Predpokladam ze tam sedi 4-5 lidi, kteri presne vedi co delaji. Hlavne ted po spusteni do toho koukaji a maj cisla, takze to neni vize ale uz se to spocitat.
Na druhou stranu nekdy byva nekde v hloubi webu odkaz na registraci mimo FB, kdyby fakt nekdo chtel. To je zajimavy moment... proc se nevyplati mit primarne login pres FB a sekundarne naprimo. Ale i v tomto jim verim ze maji duvod.
Nebo je bavi ty maily co jim pisou, ze by si neco koupili ale nekoupi, protoze "FB". Nam psal jednou kdosi, ze by si koupil plazmu za 70 ale nekoupi, protoze nemame validni kod a klikaci mailovou adresu a on to musel rucne prepisovat do outlooku.
A Hulan prave neco podobneho dokoncil, nejaky web o kolech, taky je primar FB login. Tam ta motivace cist reakce byla asi skoro nosna :-)