Vlákno názorů k článku Správci daně už nechtějí přijímat podání přes datové schránky od Cohen - Já s tímto přístupem naopak generálně nesouhlasím. Pro...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 4. 2015 19:54

    Cohen (neregistrovaný)

    Já s tímto přístupem naopak generálně nesouhlasím. Pro každou novou agendu pak potřebujete nové rozhraní, měsíce či roky vývoje webových aplikací a při jakékoliv změně jste opět v ve stejné situaci. Je to nepružné.

    Právě to, že Vám webová aplikace neumožní vložit či nevložit nějaký vstup, je problém. Když je tam chyba, nebo aplikace s nějakou situací nepočítala, tak Vás to jako uživatele tlačí do nějakých kolejí, kterými jet nechcete. Můžete si sice stěžovat, že třeba podle zákona nemáte povinnost vyplnit určitý údaj a aplikace ho neprávem vyžaduje, ale povinnost podat přiznání k danému datu máte a tím to končí. A že Vám pak dá za dva roky možná někdo za pravdu...

    Ve výsledku všude doiterujete k možnosti dodat přílohu v listinné (ač elektronické) podobě, takže jste opět v tom Vašem mocnářství. Zbytek je jen webová omáčka okolo, která vám buď komplikuje, nebo ulehčuje práci. Což je vždycky dost subjektivní pohled.

  • 13. 4. 2015 18:30

    fd (neregistrovaný)

    Vy se tomu jeste divite? Pamatujete INDOS? Vsichni kdo meli v te dobe alespon potuchy, tak predem vedeli, ze to bude jen obrovska dira na penize a prinos bude presne v te castce zaporny. Stejne se to vesele realizovalo a nikdo za to ani nebyl souzen.

    100% IT projektu statni spravy fuguje presne stejne. Utraci se mililardy aby se cela akce posleze v lepsim pripade zrusila, v horsim se jeste stihne pomoci zakonu vnutit obcanum.

  • 13. 4. 2015 22:09

    A nikdo ani souzen nebude... (neregistrovaný)

    Autocont měl před povodněmi pobočku a tak z té doby žádné účetnictví nemá... ;-)

  • 13. 4. 2015 9:40

    Hanula (neregistrovaný)

    Proboha proč tak urputně digitalizujeme procesy s kořeny někde v c.k. mocnářství??? Papír se převede do PDF, prostřednictvím datových schránek, vybavené funkcionalitou z pravěku s kterou by se každá freemailová služba propadla hanbou, je pošleme do úřadu, kde je nejspíše nějaká úřednice vytiskne, data zadá do nějaké aplikace a uloží přes průzkumník. O strukturovaných datech v dokumentech se mluví jako o technologii budoucnosti.
    Co mi přijde nejabsurdnější, že naši reprezentanti se tímto systémem chlubí a očekávají, kdy nás bude následovat Evropa nebo snad celý svět. Zatím projevil zájem myslím jedině Uzbekistán a nějaká další středoasijská republika.
    Přeci každá rozumná firma nejdříve provede audit svých procesů, povinností ze zákona a dalších činností, ty optimalizuje a následně vytváří nástroje. Chápu, že kdysi bylo třeba zabezpečit relativně bezpečně dopravu papírových dokumentů, ale proč kopírovat do digitálního prostředí proces určený pro fyzickou přepravu?
    V civilizovaném světě (např. Rakousko, Skandinávie, ale i Taiwan) se agendy občanů a firem vůči státu spravují přes moderní aplikace, ke které si občan buď nainstaluje do svého počítače příslušný interface nebo čím dál více přes webové rozhraní. V Rakousku každý občan obdrží svou digitální identifikaci a může přímo přistupovat do daňového systému, kde přes formulář zadá veškeré své povinnosti vůči státu. Tyto správní systémy se budují tak, aby online ověřovaly vstupní informace v dalších registrech (zda občan má děti, zda studují, zda nekoupil či prodal dům). Pokud nejsou data konzistentní, před validací je upozorněn příslušný úředník agendy. Proč tyto informace posílat přes nějakou virtuální poštu? Stejným způsobem budou řešit nebo už řeší soudní agendu, samozřejmě registr osob (přihlášení k trvalému bydlišti) a další agendy. Občan, firma či účastník určitého řízení zadání provádí nebo bude provádět sám, a to podle přesně daných oprávnění. Pro občany, kteří mají s počítačem problém nebo ho nemají, existují při státní správě servisní pracoviště s terminály, kde jim úředníci pomohou agendu vyřídit. Neznám agendu, která by nešla takto systémově vyřešit.
    My místo opravdového řešení státní správy na úrovni 21. století, řešíme problém, že naše digitální dokumenty po půl roce ztrácí platnost a podobné absurdity, jako je vytváření drahé spisové služby, která jednou bude při systémovém řešení zbytečná nebo pouze velmi okrajová. Dokonce mám nepříjemný pocit, že schránky se mají zachovat jako interface pro komunikaci s úřady i při zavedení těch několika vybraných registrů. Nejspíše někdo bude vybírat poštu a házet data do stroje :o
    Kdo jsou "odborní ICT" našeptavači našim úředníkům a zákonodárcům, že investujeme možná miliardy do zastaralých absurdit? Když jsem na toto téma zavedla neformální hovor na nedávné konferenci Systémové integrace, tak mi bylo s úsměvem naznačeno, že firmy dodávají přece podle objednávky a současný stav tak přináší stále novou práci...

  • 13. 4. 2015 16:21

    astray (neregistrovaný)

    Tak tohle můžu podepsat (klidně i elektronicky).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).