Celá věc jasně vypovídá o postoji telecomu k zákazníkům. O chybě vědí a přesto mají tu drzost spoléhat na to, že si toho třeba zákazník nevšimne a jim zbyde víc peněz. A když si všimne, ještě musí nejdřív zaplatit a pak podstoupit ponižující proceduru reklamací. Navíc vyžadovat nejprve zaplacení nemá právní oporu. Účet za telefon je vlastně obyčejná faktura a pokud není správná, je telecom povinen vystavit fakturu znovu a správně. A to bez předchozího zaplacení špatné faktury.
Problem je f tom, ze spusobena skoda musi byt vetsi nez 2000 Kc. BTW Telecom si najme tolik pravniku (za nase praxy), keri z tebe nakonec udelaj absolutni pako a stejne se nakonec stane hov*o :-((
Pekny. A jak vyresit pripad, kdyz mam notebook, ktery nemuze byt k telefeni siti pripojen nastalo??? Zamestnat texnika na polovicni uvazek???? Fuck off Telecom!!!!
Bacha, ten modem si sam nemuzete spravne pripojit. Muze Vam ho pripojit jen nekdo s povolenim od CTU!!!
Naproti tomu bezdratovy telefon si pry sami zapojit muzete..
To je logika, co? Ala CTU&Telecom...:((
Myslim, ze je to dalsi dukaz neschopnosti Telecomu vyrovnat se
s poskytovanymi sluzbami. Jedine rozumne reseni je okamzite zrusit
veskery monopol a zcela uvolni trh komunikaci.
Dalsi vec je, ze pokud Telecom v okamziku, kdy jiz vi o problemu
posle predrazenou fakturu, jedna se z jeho strany o podvod
a je na miste trestni oznameni.
Dnes v 16:30 mi zavolala pracovnice SPT Telecom a potvrdila jejich chybu a bude mi vracena, resp. zmenena faktura na zaklade me reklamace. Na otazku zda se bude tato situace opakovat pristi mesic, nebyla schopna odpovedet.
Nase vcerejsi zjistovani vyustilo v komunikaci s Administrativou IOL (71466387) kde z nich posleze vypadlo ze za poslednich par dni meli nekolik dotazu na tento problem z CELE republiky, nikoliv jenom z Ostravy. Takze problem je celorepublikovy, nikoliv jenom nekde lokalni.
Zapomnel jsem dodat, ze NEPOCHYBUJU o tom,
ze pokud bychom nic nereklamovali,
Telecom by nevratil ani halir
i kdyby reklamace vsech nasich sousedu
probehla OK a Telecom musel vedet, ze slo o JEJICH
problem v celem dome a mozna jeste buhvikde.
Stejny problem jsme meli pred mesicem, kdy nas ucet dosahl
6000 Kc, ackoliv normalne platime okolo 1000 Kc.
Na internet se tohle cislo uzivalo minimalne,
a tak jsme premysleli, kdy jsme zapomneli zavesit...
Pak se ukazalo, ze v nasem dome se objevily tytez
problemy u vice lidi, nekteri meli ucet i 12000 Kc .
Telecom reklamaci kupodivu uznal, byl to zajimavy
dopis ve stylu "dekujeme za reklamaci a vas ucet upravujeme
o 1700 impulsu..." Omluva samozrejme nikde, sleva uz vubec ne.
Princip nejdriv zaplat a pak reklamuj Telecom uplatnoval i v tomto pripade.
Setkal jsem se i s jiným problémem, spíše nepřiměřenou komunikací ze strany SPT telecom.Jednalo se přeposlání potvrzeného originálu IOL smlouvy.SPT tel. nebyly ochotni a vůbec je nezajímalo, že uživatel jejich služeb má právo mít v ruce smlouvu o službě.
P.S."Asi po 3 týdnech klepání na elektronické dveře bylo vše v pořádku"
Tady je jasne videt, co vsechno si muze SPT dovolit, protoze ma
monopol. Nejhorsi je, ze ne vsichni se o vraceni penez prihlasi,
takze je Telekom prakticky okradl, spis me to pripadne jako pokus
o podvod, na to jsou snad paragrafy ! Jenomze co kdo zmuze proti
necemu tak obludnemu jako je Telekom !???
SPT proste doslova zneuziva sveho monopolniho postaveni, a ty ,
zakazniku, drz hubu a krok, my si musime nahrabat jeste co nejvic,
mame na to uz jenom neco pres rok.
Jo a jeste mala poznamka - az se SPT nekomu omluvi, dejte mi vedet.
Myslim si, ze se to nestane !
Ze zkusenosti nekolika reklamacnich reizeni, kterych jsem se ucastnil (a vzdy neuspesne), jsem vazne zvedavy, jak tohle dopadne a zda "medializace" celemu pomuze...
Nicmene jsem podal radnou reklamaci a uz mam pisemnou odpoved od $PT, ze mi milostive davaji odklad platby do uzavreni reklamacniho rizeni.....
Ovsem me zarazi, ze pri "genialite" $PT si takovehle afery vubec dovoluje a upozornuje tak na sebe. Vzdyt by naprosto stacilo, kdyby nejaka "chyba" v systemu uctovani zpusobila u VSECH uzivatelu napr. navyseni o 5% poctu provolanych impulsu.
Pri dnesnich "moznostech" kontroly tak $PT prijde ke svym penizkum a navic si toho nikdo z uzivatelu ani nevsimne. Na tehle domence je videt, jake moznosti ma dnesni "zakaznik" a jen doufam, ze 3 mobilni operator nabidne zajimave moznosti (napr. datovych prenosu, ktere budou konkurencni pro $PT I-99), ktere nam daji vice moznosti jak se takovemu chovani branit - PREJIT k jinemu dodavateli.
Stejnym zpusobem - cili nejdriv zaplatit a pak se eventualne domoci vraceni, resp. odecteni preplatku - se postupuje i u Paegasu. Navic na vyrizeni reklamace maji DOST DOBROU lhutu az 90 dnu.
Jelikož jsem jeden z postižených (naštěstí jsem obdržel něco větší účet než 1000 Kč, takže přes sporožiro to neprošlo), musím se vyjádřit. Celá akce mě stála asi 2 hodiny času a 2 litry benzínu ( s tím jsem se už rozloučil). Na reklamacích mi bylo sděleno, že o problému vědí a pracují na něm. Byl jsem nucen podat standartní reklamaci, ale co mě zaráží více, v pondělí ráno čekám návštěvu technika od Telecomu. Nevím, jak souvisí špatný výpočet s mým vybavením, snad se to dovím. Naštěstí mám homologovaný a přihlášený modem, jinak nevím. Jako zákazníka mě štve, že nikdo ze zodpovědných nebyl schopen do této chvíle říci, stala se chyba, víme o tom a omlouváme se - to snad se vyřeší až s demonopolizací. Taky nevím, jak probíhá výpočet a následná kontrola, když při změně účtování uteče taková zásadní chyba. Jsem moc zvědavý, jak to celé skončí.
Podle mě je názor, že se změnilo odvozování počtu impulsů od jednotlivých hovorů k odvozování od celkově provolané doby za měsíc značně optimistické. Změna se týká pouze nahrazení počítadla (občas mírně poruchového) za analýzu jednotlivých
hovorů a stanovení počtu impulsů z délky daného hovoru.
Toto a alsi "drobné nedorozumění" jen svědší o tom jak se SPT TELECOM cítí silný pred zakazníky a hlavně před regulačnímy orgány české republiky a jak mu vubec nezaleží na tom co si o něm myslí lidé (zákazníci).
Chování Telecomu ve věci nesprávného účtování tarifu I99 plně koresponduje s postojem a demagogickými řečmi zástupkyně Telecomu ve včerejším TV pořadu Přísně veřejné - přes veškeré výmluvy ze strany Telecomu se jedná o prachsprostý monopol a přehlížení běžných malých uživatelů. Už ať je minimálně rok 2001.
Podle mne je problem v tom, ze nikdo nema moznost vybojovat na Telecomu nejakou smlouvu, ktera by vychazela z rovnopravneho postaveni poskytovatele a uzivatele sluzby, kterou oni nabizi. Myslim, ze zneuzivaji sve postaveni k tomu, aby vnutili vsem smlouvy, podle kterych je zakaznik povinen zaplatit jakoukoliv castku jimi nafakturovanou. Teprve pak je mozne se dohadovat o jeji spravnosti. Neni tohle evidentni priklad "vyhodnosti" takove monopolni spolecnosti? Prakticky by mohli vsem nauctovat treba 100 tisic a potom jim to vracet s omluvou: "Nekde doslo k chybe", zatimco v bance by jim nabihaly uroky.
Telecom měl víc problémů po změně softwaru na severní Moravě, třeba asi 14 dní nešlo
ze Severní Moravy volat na naši Zelenou linku, vždy v okamžiku vyzvednutí se spojení rozpadlo
a volající dostal obsazovací tón. Podle pracovníků Telecomu, kteří se s tou závadou asi
14 dní trápili, byla chyba v signalizaci právě na severní Moravě.