Realitní segment je velmi konkurenční a to zejména v Praze. Podle mého názoru jde o navýšení ceny, které cenou 0,5 Kč určitě neskončí.(zboží.cz je na 1 Kč/klik a zdražení je jen otázkou času)
Ochrana před roboty je problematická a to zejména pokud mění svoji IP adresu. Útoky bych očekával a i Google běžně nahrazuje kredity poškozeným klientům, pokud se sami ozvou...
Seznam pevně drží svojí cenovou politiku a na snížení/změnu nového obchodního modelu bych nevsadil ani korunu. Kdo na to bude mít, zaplatí. Kdo ne, musí hledat jiné cesty propagace na internetu. (jiné realitní servery, seo, ppc)
Konkurenti Srealit jistě zaznamenají nárůsty inzerátů a tržeb.Uvidíme na jak dlouho. Realitním firmám, které dosud spoléhali a drtivá většina nadále spoléhá na jednoduché řešení (zaplatit si reklamu na největším serveru v ČR) bych poradil hledat jiné formy zviditelnění na internetu. Možnosti jsou, vždyť slovo "byty praha" hledá denně průměrně 558 lidí jen na Seznamu.
Stačí na nějakou stránku vložit inzerát na sreality do iframe a velmi jednoduše tak získám přirozená zobrazení (neboli kdo zobrazí moji stránku, zobrazí i inzerát). Samozřejmě toto lze detekovat na straně Seznamu, ovšem dělají to? A pokud ano, tuto myšlenku lze snadno vylepšit a získat tak zcela nedetekovatelné kliky.
A k vašemu výroku, že "Google běžně nahrazuje kredity poškozeným klientům, pokud se sami ozvou". To právě není pravda. Google nahrazuje kredity i těm, KTEŘÍ SI SAMI NEOZVOU. V AdWords je na to dokonce zvláštní kolonka a každý měsíc tam vidíte, kolik peněz se vám vrací za podvodné kliky.
Oproti tomu Seznam nic takového nemá a pokud se sami neozvete, nic neodečítají (alespoň jsem o tom nikdy neslyšel a v administraci na to také žádná kolonka není).
O tom, že tam kolonka je samozřejmě vím. Díval jsem se do statistik dvou účtů. za minulý měsíc Google vrátil z kreditu 90.000 Kč celkem 8,53 Kč. Pokud toto považujete za adekvátní náhradu podvodných kliků od Googlu ( odhady jsou min 10 % ) tak já tedy nikoliv.
Přesto asi ani jeden z nás o vysoké účinnosti PPC (zejména u Google) nepochybujeme.
To, že tuto kolonku nemá Seznam mne nepřekvapuje,ale třeba se jí také někdy od Jirky Ch. dočkáme :-)
Možná by to byl zajímavý námět pro článek na Lupu. Založili bychom pár fiktivních účtů na Sreality anebo Skliku, rozběhli kampaně a zkusili je sami sobě podvodně vyklikat. Hned bychom zjistili, kolik kliků Seznam zvládne zachytiti a které metody mohou být použity pro likvidaci konkurence!
Projděte si Peněženku. Já měl na Skliku jednou útratu pod 10.000 Kč a Seznam mi za "nekorektní odečet kliků" vrátil sám od sebe do peněženky asi 1200 Kč (zažil jsem to jen jednou).
No ony se dají neplatné kliky detekovat už v době zpracování, a tedy ještě před vyúčtováním, takže vy se ani nedozvíte, že proběhly. Tahle možnost vás asi nenapadla.
Tak zvlášť v souvislosti s tím, jak Seznam drží slovo, když jde o peníze, je poměrně logické, že vyjádření "jsme připraveni refundovat" si každý přeloží jako "když už nebude zbytí a budeme nuceni, budeme refundovat". Protože férové je uvést jasný závazek, ne nějakou vágní nevymahatelnou frázi.
Stejně jako člověk po zkušenosti s českými bankami čte v jejich ceníku "může být účtován poplatek až ve výši 2%" jako "bude účtování poplatek 2%".
Navíc jsem se dočetl v příspěvku z 14:12, že Seznam refundoval 1200Kč za "nekorektní odečet kliků". Pochopil-li jsem správně Vaši úvahu, tak Seznam detekuje neplatné kliky ještě před vyúčtováním. Nevyužije to v PR a nechává si to pro sebe. No a sem tam, výjimečně, někomu na účtu prostředky přibudou s komentářem "vratka za nekorektní odečet kliků", ačkoliv ty neplatné kliky byly odhaleny již v době zpracování, před vyúčtováním. To opravdu dává smysl.
To samozřejmě napadla, ale to kdysi říkal Adfox a praxe byla jiná...Takže důvodů k důvěře zatím příliš nemám. Google ani Seznam toto téma také nijak neakcentují, takže důvodů myslet si, že aktivně činí, moc nemám.
Navíc je potřeba si to dát dohromady s hodnotou Bounce Rate. Nezdá se Vám někdy až příliš vysoká i u dobře zacíleného a jasně napsaného inzerátu ? Mě někdy ano a jiné vysvětlení, než podvodný klik prostě nemám :-(
Ono to detekování může být dvoufázové. První fáze přímá na základě jednoznačných příznaků (stejná IP, IP na blacklistu, kontrola refereru, a podobně), který clicknutí vyřadí hned na začátku.
A druhá fáze zpětná, kdy se na základě statistik vyhodnotí, že některé clicky byly podvodné.
Jako moje úvahy jsou ryze technicko-zkušenostní, nemám žádné spojení s lidmy v tomto oboru. Ale prostě těch možností je třeba vidět víc. Většinou se podaří zachytit clicky včas, některé ale až zpětně a ty se pak vrací. Myslím si, že snahou systému je odfiltrovat první clicky.
A taky si myslím, že snahou Seznamu není nutně vydělat na každém chudákovi ale nabídnout špičkové služby jak pro klienty, tak pro uživatele. Kolikrát je to za cenu kompromisu. I možnost, že Seznam vyřadí clicky, které jsou jen podezřelé za cenu nižšího zisku. Uvědomte si, že Seznam potřebuje klienty, kteří mu nosí peníze rádi.
Osobně si myslím, že reforma poplatků na SRealitách je kontroverzní i pro Seznam. V určitých ohledech to může znamenat nižší příjmy (inzeráty na které nikdo neklikne neponesou příjmy) v jiných ohledech ale zase zatraktivní službu zejména tím, že klienti budou mít pocit, že si opravdu platí za zájem uživatelů, tedy že jejich inzerát skutečně někdo viděl. Tedy tak jak je to běžné v PPC reklamě. Doteď totiž mohlo platit nebezpečí, že člověk vložil inzerát, zaplatil a ten se ani nezobrazil. Nevýhodou je, že přibude duplicitních nabídek a dlouhodobých nabídek, protože zadání nabídky je zdarma, a uživatelé umí identifikovat duplicitní nabídku už v seznamu nabídek a klikat na ní nebudou. Tedy za sebe bych viděl, že uživatelé budou v nevýhodě. Pokud se nezmění celá koncepce potrálu, který by duplicitní nabídky nějak sjednocoval, třeba jako na Zboží.cz