grafy spiru jsou rálné max. tak u rádií, ano - ty průběžně vedou i když reklamy na rádiích jsou absolutně necílené a neměřitelné. pak se dá souhlasit s tištěnými médii, kupují se a i přes pokles si drží tzv. "oborové skupiny" což přispívá k cílenější reklamě. Sám kupuji časopisy 100+1, RCmanii, ŽivotVíry, Koktejl a reklamy v nich jsou celkem relevantní.
Ale váš graf, který ukazuje, že TV vedou a internet "paběrkuje" - jsou out of real" i když jsou oficiální.
udělejte si průzkum kolik lidí do 30 let má/nemá telku, atd.
Více třeba na mém blogu http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/news/reklama-na-tv-nova-bude-v-mensim-objemu-/
já print nezpochybňuju ale odezva je zrovna na služby (tj věc kde se nejedná impulzivně) naprosto směšná (náklad 50+15, tvrdí že je čtenost 530).
Tj my to kupujeme za cenu kdy to vyjde v novinách levněji než to jen tisknout a distribuovat. tj jsme někde na 0,15 za výtisk - za to to ani nevytiskneme natož to oddistibuujeme.
Jinak bych taky nešel do oborové přílohy obecného deníku (byť z těch nebulvárnějších)
Cim vic se da neco vyhodnotit tim min to maj marketaci v lasce... ono by se totiz nakonec ukazalo, ze je to vsechno naprosto nanic.
Delal sem nejakej cas pro jednu firmu, a bylo mi receno (jen tak mezi reci) ze nejlepsi je TV - dokonale nevyhodnotitelny, a daj se tam udat miliony. Nikdo totiz neni schopen rict, jestli ten clovek prisel proto, ze neco videl v TV nebo proto, ze sel zrovna kolem.
Mimochodem, pry je ohromny uspech, kdyz ma dokonale zacilena akce na zcela konkretni zakazniky(mineno vim, co si koupii v minulosti a oslovim je v dobe, kdy se +- kupuje nove) 0,5% odezvu ... Takze kdyz oslovej 100 000 zakazniku, tak si 500 z nich neco koupi (mozna).
Lze to sledovat nepřímo, např. zvýšením prodejnosti sortimentu, který je promován pouze přes tisk, v případě umístění slevových kódu na inzerátu jejich uplatnění apod. těch způsobů jak to analyzovat je více, ale prostě nikdy to nebude tak přesné, jako inzerát v rámci PPC, kde máte jasný klik, zdroj a konverzi.
Tisk smysl pochopitelně má a to poměrně velký, ale je to jak píšete - o cílové skupině, o cílech dané reklamy a o tom, zda je to např. součástí většího mixu.
My tisk naopak využíváme, má své místo a má svůj efekt a nejsme ani kolosem a ani donekonecna neomilame stejne znacky a produkty.
Typickou nevyhodou napr. u eshopu a tisku je to, ze pokud ctenare zaujme inzerat, jde na internet, zajde na svuj oblibeny seznam/google, napise do vyhledavani jmeno firmy, ci webove stranky, najde mu to, klikne, dostane se na eshop, nakoupi, tak se takovy nakup zapocita samozrejme internetu, jelikoz tisk se tam nikde neobjevi.
V alespoň trošku sofistikovanějších službách v IT (tj ne foťák, mobil, tablet etc) jsme na tisk zanevřeli. Občas jako že přijdou s výhodnou nabídkou třeba 85% slevy (zřejmě trend) tak si řeknu jako brand proč ne a pak jen koukám že výsledek je nula nula nic.
Z tohoto pohledu budu dal drobit do online kde clovek vidi v realnem case jak si vede podle toho meni chovani a tisice protoci za dost dlouhou dobu kdy uz staci ucinnost regulovat nebo to pro danou vec zariznout.
Tisk drzi nad vodou velke kolosy a donekonecne omylani tech samych produktu znacek.