K iAuditu.
Je zde nekdo, kdo by mi vysvetlil nasleduji ci nejasnost?
Vsiml jsem si, ze Billboard ma 750 000 UIP.
Tedy pokud tomu rozumim, jeho reklamy zhledlo 750 000 unikatnich pocitacu.
Je to tak?
Je vubec mozne, aby v cesku bylo v uzivani tolik IP adres?
Nebo jak to vubec funguje. Pokud by jich bylo tak 200 000 (tedy 200 000 portu pro pristup k inetu) tak to bych bral.
A zeby zbytek byl nekde ze sveta?
Tomu se mi ale nechce verit.
Nebo se zkratka je to jinak?
Jak ?
Napise nekdo, kdo tomu rozumi?
Samozrejme ze nezanedbatelny pocet IP adres u systemu Billboard ci Mr. LInx (a stejne tak u Atlasu napriklad) je tvoren ciste zahranicnimi IP adresami. Zejmena napriklad webhosting Atlasu (MUJWEB) s _DVEMA MILIONY_ IP adres evidentne absolutni vetsinu techto adres ma jenom diky zahranicnim navstevnikum - zbyva uz jenom se zamyslet na co tam asi zahranicni navstevnici vlastne chodi :)
To je potom tak trošku problém účinnosti reklamy. Pak přeci musí být hodnocení účinnosti kliknutí na Billbordu úplně k ničemu. A ostatně i porovnávání s ostatními systémy, ať už Seznamu nebo vaším je jako počítání hrušek a jablek dohromady, ne?
Zcela nepochybně Petře, uhodil jsi přímo na hlavičku. Proto se taky například prakticky nedá prodávat reklama na webhostingy.
Samozřejmě mezi zmiňovaným 2milionovým webhostingem a skvělými výsledky IP adres u výměnných systémů existuje přímá souvislost - je zcela běžné že právě na free webhostingových službách se točí výměnné sítě - takže velká část IP adres jednoho se tak promítne do IP adres druhého......
ale k cemu pak vlastne je onen iAudit?
Predstavte si, ze jste zadavatel reklamy Cesky mobil a mate dat nekomu treba 100 000 za uvedeni Vasi reklamy treba na Oskara v nejakem systemu, treba Billboard.
Dal by jste ty penize za to, ze vlastne ani nevite, kdo tu reklamu uvidi?
Jestli jsou to opravdu Cesi, nebo nejaci polaci ci dokonce madari, kterym je Oskar platny asi jako hladnemu s...
Vzdyt to jsou zcela vyhozene penize!
Rekly bych, ze kdyz ta reklama bude na Svete Namodro nebo Lupe, tak ma ucinnost tam, kde ji ma mit.
Ale treba v Linxu?
Co vy na to.
Ma vubec cenu platit za sluzby Sofres Factum, ktere opravdu rikaji jen zavadejici cisla?
Předně mě zarazily pravopisné chyby. Zdá se, že kromě šéfredaktora odjel na dovolenou i korektor Lupy ;-)))
Kromě toho mě zarazila "sledovanost otců zakladelů SPIRu". To se dá z auditu vyčíst? Zajímalo by mě, jak. Nejspíš stejně, jako vzestup Linxe. (Zakladetelem je Mr. Antoš, jestli se nepletu, a Lupa celkem povyskočila, nebo to je ta vyjímka??) A jak vyřeší SPIR měření sledovanosti? Doporučuju k nahlédnutí zadání jejich neveřejný soutěže - o auditu nebo o měření návštěvnosti to není.
Mám obavu že si malinko pletete dvě věci. iAudit, určující informace o počtu shlédnutých stránek a počtu unikátních IP adres (a neveřejně i o počtu návštěv) a údaje o reklamě - o těch iAudit nic neříká. I pro reklamní sítě audituje jenom kolik reklam bylo "vydáno" a na kolik IP adres dorazilo.
Nepředpokládejme že Český Mobil bude mít agenturu kde jsou totální nevědomci a nevědí jak a kde je reklama použitelná. Nepředpokládejte už vůbec, že by si Český Mobil zadal reklamu s požadavke "na BILLBOARD" - bude chtít cílení na jasně daný web, jasně danou pozici a jasně dané období - to jim výměnné sítě nabídnout nemohou.
Služby Sofres Factum říkají přesně to co říkají, tj. kolik stránek bylo v daném měsíci odesláno a z kolika IP adres byly tyto stránky vyžádány. Tato dvě čísla nelze používat ke srovnání mezi jednotlivými weby - právě nejmarkantněji je to vidět na 2milionech IP adresy webu MůjWeb - nejsou to IP adresy týkající se českého Internetu. A každý kdo se v této branži pohybuje tuto skutečnost ví, plést hlavu je možné jenom těm, co nehledají význam čísel, ale zajímá je jenom velikost. Sofres Factum je v tom zcela nevinně a služby i-Auditu fungují zcela správně v tom kontextu ve kterém jsou použitelné.
hovorime-li o taktnosti vyjadrovani, musim Vam podekovat za otcovskou lekci, kterou jste mi udelil. Skutecne bych byl nerad, kdyby se onen nepodepsany pisatel citil dotcen tonem, kterym k nemu promlouva firma, jejiz jmeno se ani nepokousel zjistit. V tomto ohledu jsem k nemu tedy promlouval ja osobne. Vy to vite, takze spise ostatni ctenare teto diskuse upozornuji, ze jsem nereagoval na pripominku, ale na nepodlozeny utok.
Za pripominku pokladam napriklad to, co jste napsal Vy. Reagovat nicmene budu e-mailem. Nerad bych tuto diskusi rozvadel na Lupe donekonecna, kam take smeruje.
Pokud nechcete vyuzivat placenych sluzeb Sofres Factum, muzete vyuzit treba Open Audit... vysledky jsou sice nepouzitelne tak jako tak, ale mate to zadarmo...
Jen jeden odkaz k tomuto tematu a take k predchozim "prestrelkam" v reakci na vyzvu I. Lukacovice... sepsal jsem par otazek & odpovedi, kdyz jsem delal na diplomce pro Medeu (M.I.A) pred par lety... presto to stale vypada, ze mnozi nechapou bezestavovost HTTP... hodne stesti.
Tak predne, kdyz uz chcete nekoho osocovat, nemel byste se alespon predstavit? Ale to je vas problem. Ono hlasit se k podobnym vykrikum asi neni prave snadne ;-)
iAudit je zajistovan spolecnosti Taylor Nelson Sofres Media, to jen pro vasi informaci. Sofres-Factum se zabyva necim t-r-o-s-k-u jinym. Ale budiz. V kazdem pripade je trochu drze obvinovat iAudit, ze produkuje zavadejici cisla. Mel byste si precist neco o metodologii auditu, pak by vam bylo jasne, ze cisla, ktera produkuje audit, a jejich interpretace jsou dve ruzne veci.
Uz jsme na to narazili nekolikrat, napriklad behem zname prestrelky mezi Atlasem a Seznamem ohledne navstevnosti. Audit vychazi z vyhodnocovani logsouboru, a v teto veci je presny. Je vsak na kazdem, kdo se pousti do interpretace vysledku, aby zvazil, co ta cisla znamenaji, odkud se berou a podobne. To, ze vetsina interpretu vysledku iAuditu nevi, o cem mluvi, nebo se aspon tvari, ze to nevi, neni problem iAuditu, ale spise dukaz o nekompetenci tech pisatelu.
Autor clanku na to narazil ve zmince o srovnavani packu: tezko muzeme rici, ze jeden web je navstevovaejsi, nez druhy, kdyz pocitame dohromady navstevnost napr. zpravodajstvi, freemailu a vyhledavace, a primichame do toho treba jeste chat. Takova cisla jsou sice presna z hlediska vyhodnoceni logsouboru, ale tvrdit o nich, ze jsou srovnatelna se statistikami jineho serveru je nesmysl.
iAudit vyhodnocuje navstevnost standardizovanou metodologii, beznou ve svete. Cisla vsak maji omezenou vypovidaci schopnost, a co v nich neni, z nich proste nevyctete. I kdyz se o to kdekdo casto snazi. Proto take existuje tak silna poptavka po jinych typech vyzkumu, ale to by vyzadovalo samostatnou diskusi.
Myslim, ze je v silach kazdeho gramotneho cloveka si precist, co iAudit meri a jake vysledky poskytuje. Zjednodusene receno, jestli chcete vedet, kolik stranek vaseho webu si lide vyzadali za mesic, poslete sve logy iAuditu a zjistite to, pricemz je zaruceno, ze iAudit nebude tyto vysledky zkreslovat a vycisti log od rusivych elementu, a to kazdemu stejne. Jestli budete chtit vysledky za jeden nebo treba pet svych serveru dohromady, je to vas problem, a ne problem iAuditu. Jenom pak nesmite tvrdit, ze kdyz pet vasich webu ma vyssi navstevnost nez tri weby konkurence, jste nejvetsi, protoze to tvrdi iAudit. To je nesmysl.
S reklamou je to podobne. Audit secte a sdeli, kolik banneru bylo zobrazeno prostrednictvim auditovaneho systemu. Kde, komu a na jakych serverech, to je starost reklamniho systemu, a ne auditora. Je problemem zadavatele reklamy, komu sveruje svuj banner, a jestli ho uvidi Cesi, nebo treba Madari. To neni opet starost auditora.
iAudit bude existovat tak dlouho, dokud budou informace, ktere poskytuje, pokladany za relevantni. Vzhledem k jejich povaze relevantni jsou, jakkoli nevypovidaji o mnoha vecech, ktere bychom radi vedeli. Take pripominam, ze iAudit nikoho nenuti, aby si nechal merit navstevnost.
Pokud jde o sledovani reklamy, spolecnost A-connect pripravuje monitoring on-line reklamy, takze snad nejaka vhodnejsi data budou casem k dispozici.
Budu opravdu rad, kdyz se priste vice zamyslite, nez zacnete obvinovat auditora ze zavadejicich interpretaci, ktere udelal nekdo jiny. Neustale nepodlozene utoky na iAudit me uz trochu unavuji.
Vážený pane Kříž, TNS skutečně asi nepomůže nikdo, pokud se za něj budou vyjadřovat lidé tímto nepříliš taktním způsobem. Doufám pevně, že jde pouze o chvilkové selhání a Vaše vyjádření je pouze soukromým vyjádřením, které nereprezentuje Vašeho zaměstnavatele (byť jste použil firemní adresu) - protože tímto způsobem by jistě TNS nemělo reagovat na přípomínky.
Rovněž bych rád připomněl, že by mělo být otázkou prefesionality a zájmu, aby TNS kvalitně a dlouhodobě vysvětlovalo jak to vlatně s těmi čísly je. Bohužel, první veřejné vysvětlení se objevilo až poté, co došlo k první větší aféře, Vámi zmiňovanou mediální přestřelkou mezi Atlasem a Seznamem. Již před mnoha měsíci jsem já osobně upozorňoval TNS, že nemohou jen tak vypouštět ven čísla, aniž by poskytli důležité informace související s jejich možným výkladem. Pokud by to TNS udělalo již tehdy, nemuselo by vůbec docházet k pochybování nad smyslem iAuditu případně chápání poskytovaných čísel zcela zvrácenými způsobem.
Jakkoliv je jistě v silách gramotného člověka si něco přečíst, TNS bohužel nikdy nevěnovalo dostatečnou pozornost tomu, aby příslušné čtivo v čitelné a snadno dostupné podobě nabídlo. Až tento měsíc, v rámci srpnových výsledku, se objevuje relevantní komentář objasňující případné zásadní rozpory.
Pokud snad budete chtít namítat, že http://audit.tnsofres.cz/metodika/ obsahuje vámi doporučované čtivo, doporučuji věnovat více času čtení vlastních materiálu. Nic z toho co by bylo potřeba pro vyvarování se podobných záměrných manipulací jako byla přestřelka Atlas vs. Seznam tam totiž není.
Pisete ze 20% je z ciziny a ze Slovenska.
Tedy 600 000 z Ceska.
Je 80 okresu. Tedy v prumeru 7 500 IP adres v okrese.
Kdyz vemu, ze v kazdem okrese je prumerne 5 provideru, tak to vychazi, ze kazdy z nich ma prumerne 1 500 portu. Tedy 50 30xISDN modemu ( tedy 50 access serveru).
To se mi moc nezda.
Kdyz vezmu, ze i kdyby bylo v cesku 50 000 pevnych linek tak se predesla cisla moc nezmeni.
A kdyz vemu, ze i kdyby kazdy ze 200 000 studentu mel svoji unik. IP adresu, tak porad by muselo byt u kazdeho providera v prumeru 20 Cisek.
Tak tomu take moc neverim.
Tak kde je tedy pravda?
Pomuze mi nekdo?
IP adresa NENI ekvivalentni dial-up portu na boxu. Mame take jine typy pripojeni, napriklad vysoke skoly maji asi tak 10 class B poolu (coz cini kolem 655 360) moznych adres :-)
Priteli, typuji ze mate tak 20, nebot nejste schopen rozeznat utok na Vasi firmu a konstatovani jako otazku.
Pisu ...ale k cemu pak vlastne je onen iAudit? ..tedy nikoho nenapadam, jen se ptam. O firme nemluvim, jen o iAuditu, coz jsou nejaka cisla o necem.
A druha veta podle Vas o Vasi firme .....Ma vubec cenu platit za sluzby Sofres Factum, ktere opravdu rikaji jen zavadejici cisla?....
Jen jsem si odpovedel. jestli spatne je jina vec, ale Vas zminuji, protoze nikdo jiny nez Vy iAudit nedela. Vubec nijak se to netyka, nenapada a neurazi vasi firmu.
Nevim jestli jste Massa Bob, ale jestli je Vas v tom Sofres Faktum takovych vice, pak je zajiste iAudit na spravne ceste.
Ja si samozrejme myslim pravy opak...neni napr. OSKAR sluzbou, ktera je zamerena na siroke spektrum uzivatelu a ktera by prave MELA byt zadavana na systemy, ktere toto spektrum jsou schopny pokryt? Nikdo netvrdi, ze vsechny IP adresy jsou ceske, o tom uz jsme spolu mluvili, ale stejne dobre take tezko muzes tvrdit, ze nepokryjeme vetsinu ceskych IP adres, ze?
Takze pokud si nekdo u nas koupi reklamu, je tu jista pravdepodobnost, ze ji uvidi i nekdo, kdo ji nebude rozumet, ale tomu take odpovida cena!!!! A dulezity je vysledek, tj. kolik zaplatim za skutecne ziskaneho zakaznika a pod...takze bych to zase tak nezlehcoval!!!
Verim, ze jsme schopni dosahnout v tomto ohledu lepsi nebo srovnatelne vysledky, nez kterykoli drahy specializovany server.
A jeste na zaver - Atlas uz nas na MujWebu - presneji na jednotlivych strankach jiz dlouho zamerne nezobrazuje ....
Muj osobni odhad, PODLOZENY daty, ktera mam je, ze cizich IP adres vcetne Slovenskych je tak cca 20%